استاندار کرمان در پاسخ به سوال خبرآنلاین پیرامون وضعیت تالاب جازموریان از سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به این منطقه خبر داد.

استاندار کرمان در حاشیه جلسه اتاق فکر استان کرمان در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که برای رسیدگی به وضعیت تالاب جازموریان چه اقداماتی را انجام می دهید گفت: خانم ابتکار پنج شنبه هفته آینده به عنوان نماینده هیات دولت به جازموریان خواهند آمد و مسائل مختلف بررسی می شود و جلساتی هم با ایشان برگزار می کنیم تا یک طرح جامعی در ارتباط با تالاب جازموریان را برای هیات دولت بفرستیم.

رزم حسینی همچنین در جلسه اتاق فکر استان کرمان درباره این تالاب گفت: یکی از کانون های تولید ریزگرد در کشور تالاب جازموریان است و مسائل آن را پیگیری می کنیم.

وی اضافه کرد: 15 میلیون نفر جمعیت در شرق کشور زندگی می کنند که باید به مشکلات این حوزه رسیدگی شود. اهمیت جازموریان کمتر از دریاچه ارومیه نیست. ولی اینجا مخفی مانده است. کسی نمی داند جازموریان کجاست. اما ریزگردهای جازموریان تا اصفهان می روند.

گفتنی ست از چندسال پیش خبرهایی مبنی بر خشک شدن تالاب جازموریان به گوش می رسید اما اواخر سال 93 بود که تالاب جازموریان به بیابان تبدیل شد. بدون اینکه مثل خشک شدن دریاچه ارومیه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی بود که تا زمانی که این تالاب هنوز خشک نشده بود تنها حوزه آبریز بزرگ استان کرمان محسوب می شد و یکی از دست نخورده ترین و بکرترین اکوسیستمهای طبیعی کشور محسوب می شدد بطوریکه در برخی قسمتهای آن هنوز پای انسان باز نشده بود.

بیابان شدن جازموریان در حالی اتفاق افتاد که مسئولان محلی هم توجه چندانی به این موضوع نکردند.

بیابان شدن جازموریان به سمت خشکیدگی و فاجعه زیست محیطی در جنوب کرمان پیش می رود به طوری که بخش قابل توجهی از جنگل های حاشیه هلیل رود نیز در کنار علوفه زارها و عرصه های گیاهی اطراف جازموریان خشکیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به داد تنها تالاب اب شیرین ایران برسید