همزمان با هفت مهر، مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور مسوولان در محل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی شهرداری اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم که با حضور فرماندار اردبیل، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل مدیریت بحران، مدیران و آتش نشانان سازمان آتش نشانی برگزار شد، شهردار اردبیل طی سخنانی ضمن تبریک روز آتش نشانی و خیرمقدم گویی به میهمانان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه بمباران پالایشگاه نفت آبادان، تقارن روز آتش نشانی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: هرکدام از ما در هر موقعیتی که باشیم، آرامش و امنیت امروز خود را مدیون از جان گذشتگی و ایثار شهدای والامقام هستیم.

 

دکتر حمید لطف اللهیان افزود: امروز با مغتنم شمردن فرصت، بر خود واجب می دانیم تا از زحمات تمامی آتش نشانان ایثارگر و مدیران زحمت کش این مجموعه در هر رده و درجه ای که با فداکاری و به صورت گمنام مشغول ارائه خدمات در راستای ایمنی شهروندان قدرشناس اردبیلی هستند، تشکر و قدردانی کنیم.

لطف اللهیان با اشاره به شناسایی بیش از 40 نوع حوادث طبیعی قابل وقوع در سطح کشور، افزود: ضروری است که برای پیشگیری از آثار این حوادث، قبل از وقوع حادثه به فکر آموزش های لازم در بین شهروندان باشیم.

وی با مهم خواندن مقوله آموزش همگانی در ارتباط با نحوه پیشگیری از صدمات احتمالی حوادث طبیعی، خاطرنشان کرد: اهمیت این مقوله در مسائل شهری و خدمات ایمنی شهری دو چندان می شود، لذا توجه ویژه به مقوله آموزش های همگانی را از کلیه همکاران فعال در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل خواستاریم.

شهردار اردبیل ابراز کرد: اعتقاد داریم که در کنار تمام راهکارهای علمی و مدیریتی که برای افزایش توان کمی و کیفی آتشنشانی اردبیل به کار می گیریم، باید بیش از هر زمان دیگری به مقوله آموزش و پیشگیری اهمیت دهیم، چرا که قطعا درصد خطاهایی که منجر به حادثه می شوند؛ از جانب یک شهروند آموزش دیده بسیار کمتر از شهروندی خواهد بود که احیانا اطلاعات لازم و کافی در خصوص چگونگی پیشگیری از وقوع حوادث را در اختیار ندارد.

سازمان آتش نشانی شهرداری ها جزو مهمترین نهادها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز آتش نشانی به فعالین این عرصه، اظهار کرد: موضوع وقوع حادثه یکی از مسائل مهم و اساسی بوده که در تمام نقاط دنیا مورد توجه برنامه ریزان و مسوولان شهری قرار گرفته است.

 


لیلا تقوی تصریح کرد: مدیریت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی شهرداری ها جزو مهمترین نهادها و در واقع ستاد مدیریت بحران شهری می باشد و باید در همه حال برای مقابله با هر نوع بحران و حادثه ای از برتامه و تمرین کافی جهت پیشگیری از وقوع حوادث برخوردار باشد.
رئیس شورای استان اردبیل نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: هر فردی در جایگاه خود در راه خدمت به دیگران گام هایی بر می دارد چرا که انسان ها در واقع برای هم نوع خود خلق شده است.
رحیم آقازاده ایجاد امنیت و آرامش در جامعه را از جمله آثار فعالیت های آتش نشانان بیان کرد و افزود: تلاش های پرسنل و مدیران سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل به لحاظ عملکرد درخشانی که در قبال خطرات و حوادث غیرمترقبه داشته اند، جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 نصب سردوشی و درجه آتش نشانان، تقدیر از آتش نشانان نمونه، اهدای گل از سوی دانش آموزان حاضر در مراسم به آتش نشانان و برگزاری مانور امداد و نجات و اطفای حریق از جمله بخش های مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در محل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی شهرداری اردبیل بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =