ایسنا نوشت:رییس سازمان غذا و دارو گفت: آنچه که سازمان غذا و دارو در مورد بررسی آبلیموهای صنعتی انجام داده و نتایجی که به دست آمده نشان می‌دهد که این قبیل آبلیموهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند.

رسول دیناروند در حاشیه برگزاری یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در رشت با تاکید بر اینکه قبلا نیز در مورد آبلیموهای صنعتی هشدار داده بودیم، تصریح کرد: این هشدار کماکان پابرجاست و بسیاری از آبلیموهای صنعتی اصلا طبیعی نیستند.

دیناروند با بیان اینکه مطلب که آبلیموهای صنعتی عمدتا یک نوع فرمالاسیون هستند که در آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است، افزود: البته این به معنای این نیست که آبلیموهای صنعتی از مواد سمی و خطرناک استفاده کرده‌اند، بلکه موادی که در آنها به کار رفته شیمیایی است.

رئیس سازمان غذا و دارو از معرفی شرکت‌های متخلف در تولید آبلیموهای صنعتی به سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: در حال حاضر می خواهیم با همکاری سازمان ملی استاندارد دو نوع استاندارد را برای آبلیموهای طبیعی و کنسانتره تعریف کنیم که این آبلیموها را بتوان دسته بندی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: این اقدام باعث خواهد شد که شرکت های تولید کننده در تولید آبلیموهای صنعتی دچار تخلف نشوند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    چرا سازمان غذا و دارو تولید کنندگان غذا و دارو را ملزم به نصب برچسب دارای سریال 10 رقمی قابل استعلام گیری از طریق پیامک نمی کند؟... فقط هشدار...؟.......
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    اون همه حرف درباره تخلفات صنایع لبنی آخر به کجا رسید؟ وقاعاً همه چی درست شد؟ حالا نوبت آبلیمو یا آب کاه شده. فقط مردم را برای سرگرم می کنند و بعد همه چی از خاطر همه میره
  • حیدر A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 0
    باید دولت نظارت بیشتری داشته باشه
  • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    3 0
    آبلیموی صنعتی سم خالصه.