بعد از اینکه میشل پلاتینی دریافت رشوه از فیفا را تایید کرد، موج جدیدی از حاشیه و جنجال این سازمان را فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز پیش بود که رئیس یوفا اعتراف کرد که بیش از 2 میلیون فرانک سوئیس از فیفا پول گرفته است. اما پلاتینی اسم این پول را رشوه نگذاشته و از آن به عنوان حق خودش یاد می کند. پلاتینی که به نوعی در بین این همه افتضاح به بار آمده در فیفا همواره به عنوان آدمی پاک شناخته شده، اعتقاد دارد این پول را برای خود فیفا خرج کرده است.
داستان دریافت رشوه از سوی پلاتینی به چندین سال قبل بر می گردد. درست بین سال های 1999 تا 2002. رئیس فرانسوی یوفا که در دادگاه کشورش بابت موضوعات اخیر مورد بازجویی قرار گرفته است، خود را از هرگونه ایرادی مصون می داند و اعتقاد دارد که از این پرسش و پاسخ ها هیچ ترسی ندارد چرا که کاری انجام نداده است. پلاتینی این پول را حقوق خود در زمان حضور در کنار بلاتر می داند.
جالب اینجاست که از طرف دیگر وکلای سپ بلاتر هم انجام هر کار غیر قانونی از او را تکذیب کرده اند. لورنز ارنی در زوریخ و ریچارد کالن در آمریکا کاملا هوای بلاتر را دارند. آنها حتی اعتقاد دارند که سپ بلاتر نه تنها هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده است بلکه باید به سر کار خود برگردد و دوباره پشت میز ریاست فیفا بنشیند. بلاتر و پلاتینی خیلی سعی دارند که خود را از پرونده فساد مالی مبرا کنند. اما حرف های پلاتینی مبنی بر دریافت رشوه از بلاتر و فیفا، اوضاع را برای پیرمرد سوئیسی وخیم کرده است. جالب است بلاتر و تیمش آن پول را یک « رابطه اقتصادی ارزشمند » می دانند. در هر حال هر دو آن ها معتقد هستند که باید به مسئله پولی که مطرح شده رسیدگی و حقایق برای همه روشن شود.
اتفاقی که در طول روز های اخیر افتاده است می تواند به میزان زیادی از محبوبیت پلاتینی کم کند. اتفاقی که اگر بیفتد، نشستن روی صندلی بلاتر برای ریاست فیفا، تبدیل به یک خواب و رویا برای میشل پلاتینی فرانسوی خواهد شد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =