مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر عزم جدی مسئولان استانی برای برگزاری باشکوه مسابقات زورخانه ای آسیا در تبریز، گفت: تلاش خواهد شد این رقابت ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد شروین اسبقیان در اولین نشست استانی ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای افزود: در این رقابت ها نمایشی از مشارکت ، همدلی و همزبانی و توانمندی مدیریتی ورزشی را در مسابقات آسیایی زورخانه ای به ایران اسلامی و آسیا نشان خواهیم داد.

وی اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای با حمایت های وزیر ورزش و جوانان ، استاندار آذربایجان شرقی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و سازمان ورزش شهرداری را در بالاترین استانداردها برگزار می کنیم و فرهنگ اصیل و اسلامی ایرانی خود را به سفیران ورزشی قاره کهن نشان می دهیم.

اسبقیان اضافه کرد: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

وی، پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در آذربایجان بسیار قدیمی دانست و افزود: آذربایجان شرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سال های سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند.

در ادامه این نشست جانشین ستاد اجرایی مسابقات آسیایی زوخانه ای و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، گفت: در کنار میزبانی این مسابقات، همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز برگزار خواهد شد.

میرمعصوم سهرابی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر گسترش این ورزش معنوی در صدد برگزاری این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور و شهرمان داشته باشیم.

وی گفت: علاوه بر برگزاری این مسابقات یک همایش علمی با عنوان ورزش های زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز در ۱۴ مهرماه و در سالن پتروشیمی با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

سهرابی افزود: در حاشیه این مسابقات نخستین مرکز توسعه بین المللی آکادمی ورزش های زورخانه ای جهان نیز در سازمان ورزش شهرداری تبریز و در سالن ورزش پهلوانی محله خطیب افتتاح خواهد شد.

از امروز تیم های روزخانه ای، مربیان و مرشدان و ورزشکاران شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای با ورود به تبریز در آموزش زورخانه ای و مرشد شرکت و ۱۳ مهر ماه نیز کشتی گیران پهلوانی ، میهمانان افتتاحیه و همایش ، کادر فنی و اجرایی و روسای فدراسیون های خارجی وارد تبریز خواهند شد.

همایش و نشست علمی و بین المللی ورزش زورخانه ای جوان و صلح جهانی روز سه شنبه ۱۴ مهر برگزار و بعد از ظهر مراسم افتتاحیه برگزار می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =