محمد رضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس نهم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در کافه خبر ابعاد مختلف کمبود منابع مالی در اقتصاد ایران را بررسی خواهد کرد.

اقتصاد ایران طی سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری و بیش از هر مشکل دیگری گرفتار کمبود منابع مالی بوده است.

بانک مرکزی، شبکه بانکی و بازار سرمایه کشور در این مدت زیر شدید ترین فشارها از ناحیه بخش واقعی اقتصاد قرار داشته اند تا منابع مالی مورد نیاز این بخش را تأمین کنند.

این فشارها در حالی است که خود بانک ها و بازار سرمایه نیز گرفتار مشکلات فراوانی هستند؛ انجماد بخش قابل توجهی از منابع در قالب مطالبات غیرجاری یا معوق، افزایش شدید نیاز به نقدینگی با افزایش قیمت ارز، محدودیت های بین المللی ناشی از تحریم ها و عدم افزایش سرمایه خصوصا در بانک های دولتی بخشی از این مشکلات هستند.

در چنین شرایطی و در آستانه لغو عملی تحریم ها، از محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی که به عنوان عضو ناظر در شورای پول و اعتبار و شورای بورس نیز حضور دارد، دعوت کردیم تا با حضور در کافه خبر ابعاد مختلف این مشکلات و راه حل های ممکن را بررسی کند.

بررسی راهبرد توسعه صنعتی کشور در دوران جدید، الزامات تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد از محل سرمایه گذاری خارجی و بازبینی جایگاه بازار پول و سرمایه در دوران پس از تحریم از جمله محورهای گفت و گو با این نماینده مجلس خواهد بود.

شما کاربران خبرآنلاین می توانید سوالات مرتبط خود را از این نماینده مجلس در بخش نظرات درج کنید.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلماني IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    4 1
    لطفا راجع به آينده بازار سرمايه از ايشون سوال بپرسيد.
  • 021 IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    دكتر پورابراهيمي بايد توضيح بدن چرا اينقدر بازار سرمايه وضعيت نابساماني داره چرا از ماندن آقاي صالح آبادي در بازار سرمايه حمايت نكردن چرا شوراي عالي بورس فكري به حال بازار سرمايه نميكنه
  • بی نام DE ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 2
    آقاي پورابراهيمي و امثالهم فكر ميكنن فقط مشكل بازاز خوراك پتروشيمي و بهره مالكانه است. در صورتي كه مساله آنها هضم شده و با بهبود قيمتهاي جهاني وضع اين گروه حل ميشه. مشكل الان ركود در بخشهاي ديگه و نرخ بهره بالاست. هم بانكها توي فشارن هم صنايع ولي همه بي خيال هستن و پشت سر هم ميگن خوراك پتروشيمي. اينجوري مشكلي حل نميشه وقتي صورت مساله مشكل داره.
  • ایمان غیاثی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    1 0
    با سلام و عرض ارادت خدمت جناب دکتر پورابراهیمی: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لطفا پاسخگو سوالات زیر باشید: 1چرا حمایت غیرمنطقی از صنعت خودرو در تمام سطوح در کشور انجام می شود و برجام چه تاثیری بر این صنعت ورشکسته خواهد داشت؟ 2چگونه می توان مشکل تعلل بانک مرکزی در برخورد با تخلفات موسسات مجاز و غیرمجاز بانکی را حل نمود ؟ اقدامات شما با عضویت در شورای پول و اعتبار چه بوده است؟ 3 سراشیبی بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می کنید و نقش و تاثیر برجام را بر این بازار ؟ 4 چرا جایگاه کمیسیونهای تخصصی در بررسی برجام دیده نشده است ؟
  • صادق A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 1
    ثسلام من یک سوال دارم آقا ی نماینده برای رفع مشکلات چه کردند مهم نیست مشکلات چگونه ایجاد شده و گذشته ها گذشته اما مهم این هست که چه اقداماتی صورت گرفته شما که دم از تولید میزنید آیا در بوجه فکری به حال بدهکاری ها ی دولت اعم از بانک و سازمان ها و .... کرده اید تا زمانی که پول بانک ها توسط دولت پرداخت نشود بانک ها نمیتوانند وام بدهند بدهی دولت خیلی زیاد شده اگر این بدهی پرداخت شود من نظرم این هست که 99 درصد مشکلات قابل حل است چرا برای طعمین مالی تولید پول بانک ها را نمیدهید حدود 80 هزار میلیارد بانک ها طلب دارند اگر این پول پرداخت شود دیگر نیازی به این همه سر و صدا نیست یار در خانه ما گرد جهان میگردیم برادر من پول پیمانکاران را بدهید