۰ نفر
۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
اجرای نمایش پنه لوپه در موزه ملی

نمایش کوتاه پنه لوپه امروز و همزمان با گشایش "نمایشگاه پیکره ای برای صلح، مجسمه های پنه لوپه از تخت جمشید تا رم"در موزه ملی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم با اعلام این خبر یاد آور شد که این نمایش ساعت18:30امروز "دوشنبه "درموزه ملی اجرا می شود .


او با اشاره به همکاری ایکوم در افتتاح نمایشگاه مورد اشاره ادامه داد:اردشیر صالح پور عضو هیأت اجرایی و مسوول بخش هنری ایکوم اجرای یک تئاتر در ارتباط با موضوع پنه لوپه را طراحی کرده است که امروز به مورد اجرا گذاشته می شود .


به گفته او پوستر ویژه ای نیز برای این نمایشگاه طراحی شده است .


طباطبایی  گفت :همزمان با برگزاری نمایشگاه پنه لوپه آثار "مارک شاگال"که در ارتباط با داستان پنه لوپه نوشته شده در موزه ملی به نمایش در می آید .


به گفته او این آثار در کاخ موزه نیاوران نگهداری می شود .


گفتنی است این نمایشگاه که برای نخستین بار و براساس تفاهم نامه موزه ملی ، موزه واتیکان و موزه کاپیتولینی و حمایت بنیاد پرادا برگزار می شود برای 4ماه ادامه خواهد داشت .


تندیس "پنه لوپه"کشف شده در تخت جمشید پس از برگزاری نمایشگاهی 4ماهه در ایتالیا به همراه 3همزاد ایتالیایی خود ، دو پیکره از واتیکان و یک پیکره از کاپیتولینی به وطن باز گشت که امروز در معرض دید عموم گذاشته می شوند.

 

232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =