دنیای اقتصاد به نقل از معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نوشت: درخواست حداقلی ما از شورای اقتصاد این است که اجازه بدهند مشترکان پرمصرف، ۴ تا ۵ برابر بالاتر از تعرفه برای مصرف آب هزینه کنند و ما در هر صورت ناچاریم قیمت آب را تغییر دهیم.

معاون وزیر نیرو با بیان جزئیاتی از پیشنهاد افزایش قیمت آب به شورای اقتصاد گفت: درخواست دادیم حداقل قیمت آب مشترکان پرمصرف ۴ تا ۵ برابر افزایش یابد.

رحیم میدانی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل مخالفت شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب گفت: ما طرح و نظرات خود را به این شورا ارائه کرده و تاکنون چند نشست هم برگزار شده، اما در نهایت شورای اقتصاد باید تصمیم‌گیری کند.

 

میدانی با بیان اینکه با قیمت‌های فعلی آب، سرمایه‌گذاری در این حوزه نمی‌تواند صورت پذیرد، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در پساتحریم آماده فعالیت در صنعت آب و فاضلاب کشور هستند، اما این سوال مطرح است که آیا سرمایه‌های آنها باز خواهد گشت؟ وی با تاکید بر اینکه باید خرید تضمینی آب انجام شود که راهکار آن تامین اعتبار از سوی دولت و کسب درآمد از طریق اصلاح تعرفه‌های آب است، گفت: چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم. این مقام مسوول در وزارت نیرو ادامه داد: در سال‌جاری تاکنون ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار کشاورزان قرار گرفته و برنامه این است که جداولی را تهیه و برای اختصاص آب کشاورزی طبق آن عمل کنیم. میدانی به لزوم اجرای برنامه‌های مدیریتی در پروژه‌های بخش آب تاکید کرد و افزود: راه نجات آب در کشور، مدیریت به هم پیوسته و اقدامات شوراهای هماهنگی حوضه‌های آبریز است که تاکنون در زاینده‌رود، کرخه، سفیدرود و دریاچه ارومیه در قالب ستادهایی شکل گرفته است.


1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    2 0
    کاملا موافقم. اگر مردم ایران بدانند که چه اینده بدی در انتظارشان است این طور بیرحمانه اب را هدر نمی دهند.