رییس سازمان حج و زیارت از افزایش شمار قربانیان ایرانی در فاجعه منا خبر داد و گفت: طبق آخرین شناسایی‌ها، تعداد جان‌باختگان ایرانی به 169 نفر رسید و وضعیت 307 زائر دیگر همچنان نامعلوم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید اوحدی در گفتگو با خبر ساعت ۱۹ تلویزیون گفت: شمار مجروحان ایرانی که هم‌اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند، تغییر نکرده و 48 مجروح تحت درمان قرار دارند، جست‌جوی حضوری در بیمارستان‌های طائف، مکه و جده و همچنین سردخانه مکه با شدت بیشتری درحال انجام است و فکر می‌کنم تا دو سه روز آینده، آمار جامع و دقیق‌تری بتوانیم از زائران حادثه‌دیده ایرانی در منا ارائه کنیم.

او با اشاره به وضعیت سردخانه منا در سرکشی امروز، گفت: 21 تریلی سردخانه‌دار اجساد جدیدی از این اتفاق را از سردخانه طائف به مکه منتقل کرده بودند که این وضعیت عمق و گستردگی فاجعه را نشان می‌دهد.

اوحدی همچنین درباره‌ شناسایی حضوری نیروهای ایرانی با توجه به محدودیت‌هایی که سعودی‌ها تا کنون قائل شده بودند، گفت: به دنبال مکاتبه‌ای که با وزیر حج عربستان داشتیم و مذاکره‌ای که نماینده سفیر ایران در عربستان با مسوولان ذی‌نفوذ داشته، دستورات موثری دریافت شده که بر اساس آخرین دستور داده شده به موسسه خدمت‌رسان به زائران ایرانی، قرار شد وضعیت مفقودان و انتقال اجساد به کشور خارج از روال اداری انجام شود.

او اضافه کرد: با توجه به صدور این دستورات هم‌اکنون امکان دسترسی و شناسایی حضوری در بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها وجود دارد و عملیات جست‌جو با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت با طلب صبر برای بازماندگان این حادثه و شفای مجروحان، گفت: وضعیت کاروان‌هایی که همراهان‌شان را از دست داده‌اند بسیار سخت است، اما دستور مقام معظم رهبری برای خاکسپاری جان‌باختگان در گلزار شهدا، تسکین موثری بر درد آن‌ها بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    20 31
    منتظر اقدام قاطع دولت وحانی هستیم....
    • بی نام RO ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      2 0
      خوشم میاد شناخته شده ای حرف حسابم میرنی منفی میگیری
    • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      2 0
      از طرف خودت نظر بذار
  • ج امیر IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    1 0
    اقدام قاطعانه را خوب اومدیمگه داریم .مگه میشهایران در وضعیتی نیست که اوضاع داخلی نابسامان خودش رو کنترل کنه اونوقت می خواهیم عربستان رو چکارکنیمچطوره وارد جنگ بشیم
  • هادي KW ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    1 0
    اگه اقدامي بود بايد از اول تحريمش اولويت بود كه منافع نذاشت