مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز : پیگیر اخراج اتباع غیرمجاز افغان هستیم

به گزارش ایسنا،مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: اخراج اتباع غیرمجاز افغان ساکن در استان البرز به جدیت پیگیری می‌شود.

سعید صفری، با اشاره به تلاش مسئولان کشوری در سطح کلان برای بهره‌مندی اتباع خارجی از امکانات آموزشی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این خصوص کاملا سخاوتمندانه اقدام کرده که مورد تایید نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه‌ریزی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن استان البرز با توجه به آموزه‌های دینی ما که به ترویج علم تاکید دارد به این نحو انجام شده که اتباع خارجی ساکن در کشور از امکانات آموزش کافی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده به کودکان و نوجوانان اتباع خارجی هزینه‌های بسیار بالایی به همراه دارد، تصریح کرد: درصد ناچیزی از این اعتبارات از سوی مسئولان دستگاه‌های بین‌المللی به حوزه آموزش و پرورش ما کمک می‌شود.

صفری ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علم‌آموزی در کشور، فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز که در سال تحصیلی جاری به مدارس مراجعه کردند ثبت‌نام و پذیرش شدند تا همزمان با دیگر دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در ادامه با اشاره به حضور اتباع خارجی غیرمجاز در البرز اظهار کرد: مشکلی که در خصوص اتباع خارجی احساس می‌شود حضور افرادی است که به صورت غیرمجاز از مرزهای مختلف به کشور وارد می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تنها خواسته‌ای که از اتباع خارجی داریم احترام به قوانین جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: مطابق آمار ارائه شده روزانه حدود 2000 نفر به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند که به تبع تعدادی از آن ها روانه استان البرز می‌شوند که با تمام توان با این افراد مقابله می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =