ایسنا نوشت: یک منبع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران با ایجاد یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای مبارزه با داعش خبر دادند.

به گزارش  شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع نظامی روسی گفت: هدف از تشکیل این ائتلاف اتخاذ اقداماتی عملی و جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه است.

در همین راستا منابع نظامی روسی از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران برای ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد جهت مبارزه با تروریسم خبر دادند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که وظایف اصلی این مرکز جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی اطلاعات مربوط به اوضاع منطقه در چارچوب مبارزه با داعش است.

همچنین این مرکز اطلاعات را به مراکز مربوطه خواهد داد و آنها این داده‌ها را به ستاد‌های ارتش کشورهای شرکت کننده در این مرکز منتقل خواهند کرد.

این منبع روسی تشکیل کمیته هماهنگی برای عملیات نیروهای روسی، روسی عراقی و ایرانی علیه داعش را بعید ندانست.

این مرکز دربرگیرنده نمایندگان ستاد ارتش چهار کشور عضو مرکز خواهد بود.

منابع لبنانی اخیرا اعلام کرده بودند که روسیه پس از مخالفت ترکیه و عربستان با شرکت در ائتلاف منطقه‌ای ضد تروریسم به تشکیل ائتلاف دیگری با حضور عراق، سوریه، ایران و حزب الله لبنان روی آورده است.

اخیرا روسیه حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کرده و تاکید دارد که حمایت از نظام و ارتش سوریه تنها راه برای شکست گروه‌های تروریستی و حل بحران این کشور است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    7 1
    خبرخوشحال کننده است امیدواروم اینطورباشد
  • علی کرمانشاه A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    5 1
    امریکا با توجه به این اعتلاف قدرتمند ایران و روسیه و سوریه وعراق در رابطه با مبارزه مشترک با تروریست با رایزنی هایی که با روسیه و ایران انجام داده و گویا امتیازات امریکا نه برای ایران ونه روسیه جذابیتی نداشته و نتوانسته این دو قدرت خاورمیانه را متقاعد کند چاره ای بجز عقب نشینی و لاف سیاسی برایش نمانده ولذا احتمال خارج شدنش از خاورمیانه بعید به نظر نمی رسد و باتلاقی هم که برای آل سعود در یمن ایجاد کرده مطمعنا آنجا هم جز شکست مفتضحانه آل سعود را به دنبال دارد و شاید بستر برای نابودی آل سعود نیز فراهم گردد و ملت عربستان نیز شاید منتظر هستند که...