استاندار آذربایجان غربی : باید زندگی را بر پایه تدبر و امید بسازیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به تعلیم تربیت توام با تعقل و تدبر از ضرورت های کاری نظام آموزشی و مدیریت جامعه دانش آموزی استان است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،سعادت صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه پروین اعتصامی ارومیه گفت: باید زندگی را بر پایه تدبر و امید بسازیم و این مساله مهمی است که بارها رهبر معظم انقلاب در سخنان خود نیز بر این موضوع در سخنرانی های مختلف تاکید کرده اند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر درباره اقتصاد مقاومتی مطالبی را بیان کردند که دانش آموزان ایران اسلامی در این زمینه وظایفی برعهده دارند و آن آماده سازی خود برای به دست گرفتن مسوولیت های آینده جامعه بر پایه اقتصاد مقاومتی است.
سعادت با گرمیداشت هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و بویژه شهدای معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در طول 36 سال گذشته در مقابل مشکلات باعث شده تا نتیجه مطلوبی در عرصه های مختلف حاصل شود و دشمنان متوجه شوند که پایداری و مقاومت مسیر ملت ایران را مشخص می کند.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با تبریک آغاز سال تحصلی به دانش آموزان ایران اسلامی ، گفت: اول مهر ماه افتخاری برای همه دانش آموزان است که تکالیف خود را برای خودسازی فردی در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت شروع و اجرا کنند.
وی دانش آموزان را آینده سازان ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید با عقلانیت ، تدبیر و آینده نگری و توجه و اتکا به توانمندیهای کشور ، در راه تعالی و آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این آیین گفت: تعلیم و تربیت و مساله علم آموزی از جایگاه رفیعی در دین مبین اسلام برخوردار بوده و در هیچ مکتب و دینی مانند دین مبین اسلام به این موضوع اهمیت داده نشده است.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر کتابی دینی و علمی است که بیانگر اهمیت علم در دین مقدس اسلام است.
وی بیان کرد: هدف از خلقت نیز تعلیم و تربیت است که اگر به این هدف نتوانیم برسیم ، در واقع به مقصود نرسیده ایم.
امام جمعه ارومیه خواستار بازخوانی مطالب و سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه آموزش و پرورش شد و اظهار کرد: مساله تفکر و تعقل مساله ای مهم است که ایشان به آن اهمیت داده اند و باید به دانش آموزان یاد داده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =