۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
فیلم میخالکوف نماینده روسیه در اسکار شد

آخرین فیلم نیکیتا میخالکوف به عنوان نماینده روسیه در اسکار بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «گرمازدگی» به کارگردانی نیکیتا میخالکوف به عنوان نماینده روسیه برای اسکار بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان برگزیده شد. این فیلم بر اساس داستانی نوشته ایوان بونین ساخته شده است. بونین نخستین نویسنده روس بود که در سال 1933 موفق شد جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند.

این فیلم که با هزینه‌ای بالغ بر 21 میلیون دلار ساخته شده، در گیشه چندان موفق نبود و در زمان اکران خود در اکتبر سال 2014، نزدیک به دو میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در جشنواره‌های داخلی روسیه به صورت گسترده‌ای تحسین شده است.

با این‌که نیکیتا میخالکوف در سال 1995 با فیلم «آفتاب‌سوخته» توانسته جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کند، اما برخی از منتقدان سینما در روسیه از انتخاب فیلم او برای اسکار انتقاد کرده‌اند.

آن‌ها اعتقاد دارند که این فیلم شانس اندکی برای حضور در فهرست نهایی نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دارد، چه برسد به این که بتواند برنده این جایزه شود. «آفتاب‌زدگی» پیش از این تنها در جشنواره فیلم شانگهای حضور داشته، و جایزه بهترین فیلم‌برداری را از آن خود کرده است.

میخالکوف از حامیان سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین به شمار می‌رود. سال گذشته فیلم «لویاتان» به کارگردانی آندری زویاگینتسف نماینده روسیه در اسکار بود و شانس زیادی برای برندن جایزه داشت، اما در نهایت «آیدا» به کارگردانی پاول پاولیکوسکی جایزه را دریافت کرد.

منبع : هالیوودریپورتر / 22 سپتامبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =