خاطرات کودکی تا سال‌های اخیر «حاجی بخشی» بر اساس 50 ساعت گفت و گو و با قالب روایی از سوی محسن مطلق کتاب می‌شود.

به گزارش خبرآن‌لاین، محسن مطلق در حال تدوین خاطرات ذبیح‌الله بخشی‌زاده، معروف به «حاجی بخشی» در قالب کتاب است تا انتشارات سوره مهر آن را منتشر کند.

محسن مطلق، خاطره و داستان‌نویس درباره این اثر به ایبنا گفته است: خاطرات کودکی تا سال‌های اخیر حاجی بخشی بر اساس 50 ساعت گفت و گو و با قالب روایی تدوین می‌شوند.

نویسنده کتاب «جاده‌های خلوت جنگ» درباره شخصیت حاجی بخشی معتقد است: وی از زمان انقلاب اسلامی در گردهمایی‌ها و تظاهرات‌ها شرکت داشته و به دلیل برخورداری از روحیه‌ای بانشاط و شاد، خاطرات جالب توجهی از دوران جنگ تحمیلی بیان کرده است. خاطرات حاجی بخشی با طنز عجین است. وی 3 مرتبه موجبات خنده امام خمینی (ره) را فراهم کرده که این موضوع را از افتخارات خود می‌داند.

این کتاب قرار است برای بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر و توزیع شود. رمان طنز «مگیل» که در حوزه دفاع مقدس از سوی نوشته محسن مطلق نوشته شده نیز توسط سوره مهر در دست چاپ است.

ذبیح‌الله بخشی‌زاده سال 1312 در یکی از توابع اراک متولد شد. در سن 7 سالگی پدرش توسط نیروهای متفقین، کشته می‌شود و او از آن پس مسئولیت خانواده را به عهده می‌گیرد. حاجی بخشی از سن 47 سالگی به جبهه‌ اعزام شده و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها بوده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
    5 6
    یه بچه هفت سال چگونه سرپرست خانواده بوده ؟ کم خالی ببندید. ممنون
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
    6 1
    محسن مطلق هم راه پول در آوردن رو پيدا كرده....
  • نن جون IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
    7 4
    کارگر جان شما خودتو نبین که تو ناز و نعمتی بیا ببرمت یه جاهایی که بچه پنج هم سرپرست خانوادست. اگر بابا نداشته باشی و مادرتم تو رخت بیماری باشه میری هر کاری می کنی پول در بیاری نمونه هاشم مثل همین بچه های گل فروش ها هستند که خیلی هاشون سرپرست درست و حسابی ندارن البته بماند یه سری شون اجاره ای هستن
  • جوادی RO ۰۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
    5 4
    دوست من از هم روستائی های وی بود که با او در روستای فوق رفت و امد خانوادگی داشتند و او را عمو خطاب میکردند و از سوابق قبل انقلاب او هم بنویسید به چه عنوانی مشهور بود پروژه قدیس سازی بس است
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۸
    2 3
    من که حتما این کتابو میخرم ایول الله خبر آنلاین با این خبر آس و خوبتون خدا اجرتون بده علی یارتون عزیزان
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
    1 2
    محسن مطلق عالی می نویسد من با خواندن کتاب جاده های خلوت جنگ لذت قلم او را در خاطره گوئی چشیدم
  • رحیمی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    7 3
    جناب جوادی عزیز مگر امام نفرمودند حال افراد مهم است گذشته اون به چه درد شما میخوره که میخوای نبش قبر کنی خاطره ها وکودکی وجوانی ان فرد را؟ خیلیها توبه کردند مثل حر و... البته من از گذشته این فرد هیچ چیز نمیدانم ولی فکر نمیکنم مهم هم باشد. لزومی نداره شماهم درمورد چیزی که اصلا" مهم نیست ذهن دیگران را مشوش کنی !!!!بالاخره این فرد توی جنگ ادم موثری بوده اینها مهم نیست که شما رفتی نسبت به گذشته فرد دیگران راحساس میکنی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!