ایسنا نوشت: دبیر اجرایی همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان ثالث با اشاره به استقبال پژوهشگران و علاقه‌مندان اخوان ثالث از این همایش، از ارسال 550 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

سیدخلف حوتی‌نژاد در نشستی که با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در محل فرمانداری یزد برگزار شد، افزود: از این تعداد چکیده مقاله 328 اصل مقاله دریافت و نهایتاً 30 مقاله برگزیده از سوی هیات داوران انتخاب شد.

وی همچنین ادامه داد: 250 اثر نیز در حوزه شعر به دبیرخانه اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث ارسال شد که در نهایت، سه اثر برگزیده و سه اثر قابل تقدیر از سوی هیات داوران انتخاب شد و در روز مراسم از آن‌ها تجلیل و قدردانی می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث ادامه داد: چاپ پنج کتاب با عناوینی همچون "مقالات برگزیده"، "کتاب‌های شعر"، "کتاب‌شناسی اخوان" و "تقریرات درس اخوان" از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است که در زمان برگزاری از این آثار رونمایی می‌شود.

وی ساخت مستند اخوان ثالث را از دیگر برنامه‌های مهم این همایش دانست و گفت: مستند اخوان ثالث با همکاری مرکز گسترش سینمای تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید خواهد شد.

حوتی‌نژاد در ادامه محل برگزاری مراسم افتتاحیه همایش را در دانشگاه یزد اعلام کرد و گفت: این همایش به همراه سخنرانی استادان بنام ادبیات فارسی و مدیران کشوری و چهار بخش ارائه مقالات خواهد بود.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث در پایان نیز متذکر شد: بازدید از روستای تاریخی فهرج که خانه پدری اخوان ثالث در آن قرار دارد از برنامه‌های جنبی این مراسم است که این بازدید همراه با بزرگداشتی برگزار می‌شود.

همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، دانشگاه یزد و با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای 15 و 16 مهرماه در یزد برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =