تجمع دوباره کارکنان کشت و صنعت مهاباد در مقابل اداره کار شهرستان

جوان پرس نوشت : شماری از کارکنان مجتمع کشت و صنعت مهاباد روز یکشنبه با حضور در جلوی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود از طرف مدیریت این واحد اقتصادی شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، شماری از کارکنان مجتمع کشت و صنعت مهاباد روز یکشنبه با حضور در جلوی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود از طرف مدیریت این واحد اقتصادی شدند.
این افراد که شمار آنها به بیش از ۷۰ نفر می رسید ، در پی وعده های خلاف واقع صاحبان مجتمع کشت و صنعت مهاباد موسوم به شرکت سبز و عمل نکردن به قول های داده شده در این محل حاضر شدند.
در یک ماه گذشته کارکنان این شرکت و مرغداران منطقه در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود دست به تجمع زده ولی موفق به دریافت حقوق و مطالبات خود نشده اند.
این افراد پیشتر در برابر این مجتمع و فرمانداری مهاباد نیز اقدام به تجمع کرده و از مسوولان خواسته بودند تا به مشکلات آنها در زمینه پرداخت مطالبات و حق بیمه آنها رسیدگی شود.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات این افراد در فضایی دوستانه دریافت شده و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
علی خضرزاده افزود: به همین منظور و برای قانونی شدن رسیدگی به مشکلات این افراد ، فرم شکایاتی در اختیار آنها قرار داده شد تا به شکایات آنها خارج از نوبت رسیدگی شود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مسایل موجود در حل مشکلات این افراد این است که کسی از مسوولان این شرکت خود را در این زمینه جوابگو نمی داند و طرف حساب کارکنان این شرکت مشخص نیست.
خضرزاده اظهار امیدواری کرد تا مشکل این افراد در اسرع وقت از طریق قانونی مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.
فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز پیشتر در میان شماری از کارکنان کشت و صنعت مهاباد که در فرمانداری این شهرستان تجمع کرده بودند ، گفته بود: با تمام توان پیگیر مطالبات مرغداران و کارکنان شرکت کشت و صنعت این شهرستان برای احقاق حقوق آنها خواهد بود.
جعفر کتانی پیشتر بیان کرده بود که مشکلات عدیده این شرکت که به جای مانده از سالهای گذشته است ، با مدیرعامل آن در میان گذاشته شده و وی قول داده که این مشکلات را که اغلب مربوط به مطالبات و حقوق پرداخت نشده کارکنان و مرغداران است ، برطرف کند.
وی با بیان اینکه حل مشکلات کارگران و دیگر طلبکاران این شرکت از اولویت های فرمانداری بوده و با تمام توان سعی در حل آن خواهد کرد ، اضافه کرده بود که این شرکت براساس توافق انجام شده قرار بود هر هفته به تدریج بخشی از این مطالبات را بازپرداخت کنند ولی به این وعده نیز عمل نکرده است.
کتانی همچنین گفته بود که مدیران این شرکت به علت آنکه به تعهدات خود عمل نکردند ، رسیدگی به موضوع از سوی نمایندگان مرغداران و کارگران از طریق دستگاه قضایی پیگیری شد.
وی نابسامانی مدیریتی در شرکت کشت و صنعت مهاباد را مهمترین دلیل این اتفاقات عنوان و بیان کرده بود که در این شرکت می بایست حدود سه هزار نفر به کار مشغول می شدند ولی هم اینک این تعداد به ۲۱۳ نفر کاهش پیدا کرده و مدیریت این مجموعه از پرداخت حقوق این تعداد نیز عاجز مانده است.
به گزارش ایرنا ، مجتمع کشت و صنعت مهاباد یکی از بزرگترین مجتمع های کشت و صنعت شمالغرب کشور است که تا اواخر دهه ۶۰ تولیدات آن در کیفیتی خوب به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور ارسال می شد اما با واگذاری های متعدد و دست به دست شدن چندین باره آن ، مشکلات این شرکت روز به روز بیشتر شد به طوری که در دوران دولت قبل این مشکلات به اوج خود رسید.صاحبان این مجتمع هم اکنون مبالغ هنگفتی را به مرغداران و کارکنان بدهکار هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =