ایسنا نوشت: سازمان انگلیسی «کلوب کنکورد» امیدوار است با صرف بودجه 120 میلیون پوندی بتواند هواپیمای کنکورد را تا چهار سال دیگر دوباره به پرواز در آورد.

 این هواپیما می‌توانست با حدود دو برابر سرعت صوت حرکت کند و به نوعی جواهر خطوط هوایی بریتانیا و ناوگان‌های تجاری خطوط هوایی فرانسه بود.

در سال 2000 و پس از سقوط کنکورد خطوط هوایی فرانسه در پاریس، این هواپیما محبوبیتش را از دست داد و مدت کوتاهی پس از این واقعه یعنی در سال 2003 آخرین پروازش را انجام داد.

سازمان کلوب کنکورد امیدوار است کنکوردی را که اکنون در فرودگاه در پاریس است، خریداری کند و در صورت موفقیت، این هواپیما پیش از عملیاتی‌شدن بازیابی خواهد شد و در نمایشگاه‌های هوایی به پرواز در خواهد آمد.

بازیابی پروازهای کنکورد برای سال 2019 اعلام شده که مصادف با پنجاهمین سالگرد نخستین پرواز این هواپیماست. هواپیمای کنکورد محصول مشترک دو کشور فرانسه و بریتانیا بود.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    15 0
    در أوائل سالهاى ٧٠ ميلادى، ايران قرار بود خريدار تعدادى از كنكوردها باشد. حتى رئيس اين كمپانى به ايران سفر كرد و با مقام اول اون دوران ديدار و پرواز فنى انجام داد و حتى ورود اين هواپيما را به مرزهاى هوائى ايران را اجازه داد.. ويدئو جالبى رو در يو تيوب ديدم كه اين رو تمديد ميكنه