اقتصادنیوز نوشت:عقبگرد شاخص بورس به کانال 61 هزار واحدی در حالی در معاملات روزهای پایانی شهریور ماه رخ داده است

نماگر شاخص کل بازار سهام امروز و برای چندمین روز متوالی با روندی نزولی به کار خود پایان داد.

 بورس تهران به رغم خبرهای خوب در حوزه سیاست های داخلی و بین الملل مدتهاست قرمز پوش است، روز یکشنبه هفته جاری نیز افت سنگین 701.5 واحدی را رقم زد تا به سطح 61هزار و 533 برسد .

در این راستا، شاخص کل (هم‌وزن) 1.19درصد، شاخص قیمت(هم‌وزن) 1.19 و شاخص قیمت(وزنی.ارزشی)1.13درصد افت را نسبت به روز قبل به ثبت رساند. 
در بازار روز یکشنبه، تمامی 7نماد تاثیرگزار برروی شاخص با اثرمنفی به کار خود پایان دادند. به طوریکه حکشتی با 79 واحد ریزش بیشترین اثر را بر روی شاخص کل گذاشت و بعد از آن نمادهای شبندر، وبملت و فولاد اثرگذارترین های افت شاخص کل بودند. 

همچنین در روز جاری با پیام ناظر بازار، عرضه عمده سهام شرکت حمل و نقل خلیج فارس(حفارس) به قیمت هر سهم 3836ریال صورت گرفت. برهمین اساس نمادهای «کرماشاح» و «غبهنوشح» روز یکشنبه متوقف و نماد «ثمسکنح» بازگشایی شد.

عقبگرد شاخص بورس به کانال 61 هزار واحدی در حالی در معاملات روزهای پایانی شهریور ماه رخ داده است که همچنان ابهاماتی مانند نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی، ابهامات شرکتهای پالایشگاهی، نرخ بالای بهره بانکی،کاهش قیمت نفت، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تعرفه خودرو، بودجه انقباظی و کمبود نقدینگی بر بورس کشور سایه انداخته است.

حجم و ارزش معاملات که نسبت به روز قبل با افت مواجه بودند به ترتیب به رقم 508میلیون سهم و ارزش 1845میلیارد تومان رسیدند تا روزی بی رمق و سرد را برای تالار شیشه ای رقم بزنند.

گذری بر فرابورس
بازار فرابورس ایران در روز جاری شاهد معامله 124 میلیون و 240 هزار ورقه بهادار در 34 هزار و 357 نوبت بود.

 معاملات 29 شهریورماه 1394 فرابورس ایران با خرید و فروش 173 میلیون و 670 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 541 نوبت به ارزش 964 میلیارد و 230 میلیون ریال به پایان رسید.

در ساعت اولیه معاملات یکشنبه، شاخص کل فرابورس بیش از 10 واحد بالا رفت اما مجددا به وضعیت اولیه برگشت و با کاهش 2 واحدی نسبت به روز قبل روی عدد 682 ایستاد.

معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را در روز جاری به داد و ستد 25 میلیون و 480 هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اختصاص دادند و بیشترین ارزش معاملات به ارزش 114 میلیارد و 580 میلیون ریال به نام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس ثبت شد.

همچنین، بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام فولاد هرمزگان جنوب و پس از آن روان ‌فن‌آور و پتروشیمی مارون بود و نماد شرکت‌های لیا، ذوب آهن اصفهان، بانک دی توسعه خدمات بندری سینا، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس به عنوان پربیننده ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    لعنت بر كساني كه از تريبون صدا و سيما مردم را تشويق به خريد سهام مي كردند و وعده هاي صدتا يه غاز دادند . به خاك سياه نشستيم . خدا ازشون نگذره
  • ورشکسته بورس IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    925 0
    بدبخت شدیم الهی که خدا شرمنده ی اهل و عیالتون کنه پولومن عمرمون شد کمتر از یک سوم ارزش سرمایمون
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    740 0
    اقای ریس جمهور لطفا ی کاری بکنید برای این بازار اشفته سهام بخدا ۳۵سالمه ۲بار سکته کردم ای خدا صدای ما بدبختارو بشووووووووو