آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدوری بیانیه‌ای فاجعه مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني اين مرجع تقليد، متن بیانیه وي به شرح زیر است:

« طرح شیطانی اسرائیل برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی بین مسلمانان و یهودیان و به دنبال آن هجوم وحشیانه به نمازگزاران تبدیل به فاجعه بی سابقه‌ای شده است.

این در حالی است که مسلمانان غیور فلسطین تصمیم گرفته‌اند تا پای جان بایستند و از این جنایت جلوگیری کنند. عده‌ای از آنها مجروح شده و عده‌ای به طرز وحشیانه‌ای دستگیر شده‌اند.

وظیفه مسلمین دنیا این است که این ننگ و ذلت را بر خود نپذیرند و اجازه ندهند صهیونیست‌ها مسجدالاقصی را که قبله اول آنهاست اشغال کنند و مسلمانان فلسطین را نباید تنها گذاشت.

گرچه بعضی از مراکز بین‌المللی و بعضی از دول اسلامی این کار را محکوم کرده‌اند ولی این کافی نیست.

همه مسلمین، علما و دانشمندان، سیاستمداران و جوانان غیور هر کدام باید به مسئولیت خود عمل کنند و با هر وسیله ممکن جوانان فلسطینی را یاری دهند و جلوی این فاجعه را بگیرند.

مسلمانان باید دشمن واقعی خود را خوب بشناسند و هرگز دست به دست او ندهند و بدانند این دشمن فقط دشمن ملت فلسطین و ایران اسلامی نیست. هر گاه توان پیدا کند همه کشورهای اسلامی را اشغال می‌کند و همه مقدسات آنها را بر باد می‌دهد.

سکوت حامیان صهیونیست‌ها در برابر این جنایت هولناک تعجب‌آور نیست. آنها این رژیم جعلی را در قلب کشورهای اسلامی به منظور تضعیف مسلمین و غارت منابع آنها به وجود آورده‌اند و به یقین از جنایات او حمایت می‌کنند.

از خدا می‌خواهیم همه مسئولین در همه کشورهای اسلامی بیدار شوند و به وظیفه خود در این شرایط حساس عمل کنند.

والسلام علی من التبع الهدی»

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =