موج بخشش ها همچنان ادامه دارد؛ این بار دو محکوم به اعدام در ایلام بخشیده شدند

در خالی که کمتر از 15 روز از انتشار خبر بخشش یک محکوم به اعدام در ایلام می گذرد، این بار و در ادامه موج تحسین بخش بخشش ها ، که از پارسال در کشور عزیزمان آعاز شده است، دو نفر از مجازات اعدام رها شدند و به دامان جامعه برگشتند. گفتنی است یکی از عفو شدگان نوجوانی است که در کانون اصلاح و تربیت ایلام به سر می برد که به دلیل صغر سنی در انتظار اعدام در سن 18 سالگی بود..

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی زندانهای ایلام ، زندان مرکزی و کانون اصلاح تربیت ایلام شاهد داستان شیرین گذشت شاکیان و رضایت آنها به دو زندانی محکوم به قصاص و آزادی آنان بود.
برپایه این گزارش : زندانی (م . س) که مدت شش سال است به جرم قتل محکوم به قصاص نفس در زندان به سر می برد ، مورد عفو و گذشت شاکیان پرونده اش قرار گرفت .
گفتنی است، با تلاش بی وقفه رئیس زندان و مددکاری زندان مرکزی ایلام زندانی موصوف از دار مجازات رهایی یافت این درحالی است گروه صلح و دوستی توانستند با پادر میانی و جلسات متعدد با خانواده مقتول ، رضایت آنها را جلب کنند و از اجرای حکم قصاص جلوگیری نمایند.

همچنین مددجو جوان بنام اختصار ( ر- پ ) كه به اتهام قتل عمد درکانون اصلاح وتربیت ایلام نگهداری مي شد پس از اخذ رضایت اولیاء دم ازسوی این مرکز وپیگیری طولانی درمراجع قضایی از کانون اصلاح وتربیت بعد از پنج سال آزاد گردید.
یوسف فتاح بیگی رئیس کانون اصلاح و تربیت ایلام در این خصوص اظهار داشت : در اين مركز در کنار برنامه های اصلاحی و تربیتی و تغییر نگرش مددجویان ، پیگیری مسائل و مشکلات قضایی ، خانوادگی و اجتماعی از ديگر فعاليتهايي است كه درجهت بازگشت سعادتمندانه مددجویان به آغوش خانواده وجامعه است.

رئیس کانون اصلاح و تربیت ایلام افزود : زندانی موصوف قاتل یکی از بستگان نزدیک خود می باشد که بعد از مدت پنج سال تحمل حبس با کسب رضایت از اولیای دم از دار مجازات نجات یافته و از زندان آزاد شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =