معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: این سازمان اجرای قانون طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب واعمال محدودیت‌ها ومحرومیت‌های اجتماعی را در دستور کار خود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ رحمان علیدوست، معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص اجرای قانون برخورد با مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی گفت : سازمان وظیفه عمومی تا کنون با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات و تسهیلاتی را برای مشمولان غایب در نظر گرفته است تا با معرفی خود بتوانند دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را سپری کنند.

سرهنگ علیدوست در ادامه بیان داشت: در راستای اجرای قانون طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و اعمال محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی برای این دسته از افراد در دستور کار این سازمان قرار گرفت. این سازمان با ابلاغ مواد قانونی 10، 58، 62، 63و 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمانها و افراد به کارگیرنده آنان به استانداری و فرمانداری های استان های سراسر کشور اجرای طرح مزبور را آغاز کرد.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی گفت: در ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی ماننداخذ گواهینامه رانندگی، دریافت وام ،کسب پروانه کار، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی ،استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، قراردادی و روزمزد) منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور می باشد .

او گفت: برابر این قانون متخلفین از مقررات به محاکم قضائی معرفی می شوند، مجازات این گونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت است و بار دوم علاوه بر جریمه فوق، سه ماه انفصال از خدمت وبرای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمات دولتی است.

علیدوست یادآور شد  طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی ، تعقیب ودستگیری مشمولان غایب اقدام کند و می بایست تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی و... همکاری لازم را به عمل آورند.

سرهنگ علیدوست با تاکید بر ماده 62، 63 و 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی گفت : براین اساس استخدام مشمولان در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا کارت پایان خدمت ، ممنوع و افراد خاطی به محاکم قضائی معرفی می شوند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    58 7
    از 2 میلیون غایب حدود 300 هزار نفر برای خرید ثبت نام کردند از این تعداد هم 130 هزار نفر پول پرداخت کردند خوب حتما بقیه نداشتند که پرداخت کنن حالا شما تحدید کنید بجای اینکار مبلغ را کمتر می کردید همه اون 2 میلیون نفر اومده بودن
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    68 5
    شما اول تکلیف کسانی که ثبت نام کردن و چند ماه هم ازتاریخ اعزامشان گذشته و سر کارشان گذاشتید روشن کنید بعد برید دنبال مشمولان غایب ..
    • مسلم A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      52 3
      دمت گرم داداش الحق که گل گفتی، خودم من الان چهار ماه خدمتم عقب میندازن به بهانه نیروی زیاد
  • عرفان منصوری EU ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    30 5
    مرحله دوم اجرا نمیشه؟ کسانی که موفق به ثبت نام در مرحله اول نشدن باید چیکار کنند؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 16
    به هر کس که مشمول غایب معرفی کرد جایزه بدید اونوقت بجای دومیلیون نفر بیست میلیون سرباز پیدا میکنید
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 23
    عجیبه,عزیزان این قانونه,اصلا کاری به درست و غلطش ندارم اما ما هرچه میکشیم از زیرابی رفتن در قانون هاست,مشکلی نیست انقدر منفی بدید تا منفی دونتون پاره بشه ولی واقعیت هیچ تغییری نمیکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 3
    فقط تهدید .کدوم تسهیلات را گذاشتید.خیلی از افراد بالای سی سال صرفا به خاطر قید 8 ساله شامل طرح نشدند.مبلغ هم که اونقدر بالا بود که فقط 130 هزار نفر پول پرداخت کردند.از اون طرف هم که اعزام ها عقب افتاده.کجای این نظام وظیفه نظم داره بهتر از نیست به جای تهدید کمی به خود بیایی و با زندگی این جوانها و میان سال های نا امید بازی نکنید.تو جوانی پیر شدیم.
  • فارغ التحصیل A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    10 4
    بیشتر 6ماه منتظر اعزامم چون میگید مراکز شلوغه شما اول این مشکلو حل من بعد رو دنبال تشدید برخورد
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    9 12
    . اونايي كه كمتر از8سال غيبت دارن نميتونن بخرن؟
  • امید A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    11 3
    سلام تکلیف طرح دوم خرید سربازی بالا هشت سال ثبت نام کنیم چیه
  • على A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    9 4
    سلام چى شد اعلام ثبت نام طرح دوم خرید سربازى اخر شهریور
  • محمد A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    3 1
    خسته شدیم طرح دوم خرید سربازى بالا هشت سال شروع نمیاد
  • صالح A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 1
    سلام عد ه ای زیادی تمام زندگی به ثبت نام طرح دوم خرید سربازی بالا هشت سال وابسته
  • امید A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    6 1
    سلام ثبت نام طرح دوم اعلام نماید عده ای زیادی بلاتکلیف
  • ع.ر A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 17
    وقتی یه عده رفتن مثله ما پس ایشالا همه برن
  • سعید A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    5 3
    سلام قرار بود دوباره آخر شهریور ثبت نام بشه برای مشمولان غایب پس چرا حرف از تشدید برخورد میزنین،خیلیا تازه پول و فراهم کردن،لطفا دوباره ثبت نام کنین
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    5 1
    کسی که مشکل داره باید چیکار کنه باید دردش رو به کی بگه
  • علی DE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    4 1
    کمالی با بیان اینکه تاکنون تصمیمی برای اجرای مرحله دوم این طرح گرفته نشده است، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه درباره اجرا یا عدم اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی برای مشمولان بالای 8 سال غیبت و یا بیشتر از آن تصمیم‌گیری و نتایج آن اعلام خواهد شد. پس چی شد؟