خانه ملت نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان، درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان، گفت: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نبوده و موضوع تبادل آن مطرح است.

وزیر امور خارجه کشورمان، درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان، گفت: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نبوده و موضوع تبادل آن مطرح است، از این‌رو سوخت ایران به هر جایی که فرستاده شود، در ازای آن ما اورانیوم غنی‌شده تحویل می‌گیریم.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطروحه درباره شرایط انتقال سوخت به خارج از کشور، گفت: در این رابطه اصلاح موضوع انتقال سوخت به خارج از کشور مطرح نیست، بلکه بر اساس مذاکرات صورت گرفته تنها بحث تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در شرایط کنونی چند راه مانند رقیق کردن و تبادل سوخت در این حوزه وجود دارد، البته بر اساس برجام، ایران برای اولین بار بعد از انقلاب اجازه پیدا کرده است تا طبق مقررات قانونی، اورانیوم طبیعی را در برابر سوخت غنی شده وارد کنیم، که این موضوع موجب می‌شود که جمهوری اسلامی از بن‌بست منع واردات کیک زرد و اورانیوم طبیعی خارج شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌ها این است که ایران به تکنولوژی و فناوری ساخت میله سوخت با استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده در نیروگاه های دخلی، دست یابد، که بر اساس برجام، کشورهای 1+5 موظف هستند که به ایران برای ساخت چنین تکنولوژی کمک کنند، این در حالی است که در گذشته کشورها با این مسئله مخالفت می‌کردند.

ظریف افزود: یکی دیگر از راه‌ها رقیق سازی سوخت است، البته در شرایط کنونی بحث انتقال سوخت مطرح نیست، بلکه موضوع تبادل سوخت وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر انتقال سوخت به روسیه یا بانک سوخت قزاقستان، تصریح کرد: به هیچ وجه بحث انتقال سوخت در کار نیست، از این‌رو سوخت ایران به هر جایی که فرستاده شود، در ازای آن ما اورانیوم غنی‌شده تحویل می‌گیریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =