مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد جلب مشارکت حداکثری مردم و سلامت کامل انتخابات را دو هدف عمده دست اندرکاران انتخابات دانست و افزود: برای تحقق مشارکت حداکثری، مسیر «مردم محوری» را دنبال می‌کنیم و معتقدیم قانون مداری و اخلاق گرایی، انتخاباتی با «سلامت کامل» را محقق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، اولین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد در خصوص برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.


«داود پاک طینت»، دو هدف عمده دست اندرکاران انتخابات را جلب مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی با سلامت کامل عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مردم محور، می‌تواند ما را به حضور حداکثری مردم سوق دهد و از طرفی با ترویج گفتمان قانون مداری و اخلاق گرایی می‌توانیم به سمت برگزاری یک انتخابات با سلامت کامل پیش برویم.


وی در خصوص «مردم محور» شدن انتخابات به پتانسیل موجود در سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های غیر دولتی، تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی، تلاش داریم تا این بخش مهم و تاثیر گذار در مشارکت مردمی وارد عرصه انتخابات کنیم و معتقدیم این بخش از جامعه توانایی ایجاد شور انتخاباتی را دارد.


مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، یکی از محاسن انتخابات سال ۹۲ گفتمان غالب مردم و مسئولان در بحث قانون مداری بوده است، گفت: تلاش می‌نمائیم گفتمان قانون مداری که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابراز خرسندی نموده‌اند در این انتخابات هم ترویج گردد و معتقدیم اگر قطار انتخابات روی دو ریل قانون مداری و اخلاق گرایی قرار گیرد قطع به یقین به یک انتخابات با سلامت کامل دست می‌یابیم.


رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «شرکت در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است» گفت: اگر مسلمان هستیم، شرکت در انتخابات به عنوان یک وظیفه الهی و اعتقادی و اگر غیر مسلمان هستیم، به عنوان یک ایرانی شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی برای ما تلقی می‌شود.


وی همچنین فرمایش مقام معظم رهبری در انتخابات سال ۹۲ مبنی بر اینکه، همه مردمی که می‌خواهند از کشورشان حمایت نمایند به پای صندوق‌های رای بیاند را مورد اشاره قرارداد و افزود: نکته خاصی که در فرمایش این دو بزرگوار وجود دارد، اهمیت حضور حداکثری مردم است و همانطور که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به صراحت گفته‌اند، باید حضور در انتخابات برای همه ما اهمیت داشته باشد.


مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد همچنین در اهمیت کار کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گفت: کمیته اطلاع رسانی یکی از کمیته‌های تخصصی ستاد انتخابات استان است و با توجه به وظایفی که برای کمیته‌ها تعریف شده است به طور قاطع می‌توانیم بگوییم که حضور حداکثری مردم و اینکه زمینه‌های این حضور آماده شود و نیز یک انتخابات پر شور داشته باشیم جزو وظایف مشخص کمیته اطلاع رسانی است که به فضل پروردگار تلاش همه دستگاه‌های اجرائی و نظارتی در شامگاه هفتم اسفند ماه سال جاری با مشاهده صندوق‌های رای مملو از آرای مردم به نتیجه می‌رسد.


«پاک طینت» در پایان سخنان خود ضمن بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد انتخابات استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مسئولین کمیته‌های تابعه تشکیل می‌شود، اظهار داشت: کمیته اطلاع رسانی به دو کار گروه تبلیغات و کار گروه خبر و اطلاع رسانی تقسیم می‌شود.

در این جلسه، هریک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه اطلاع رسانی جهت تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان نمودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =