ایران نوشت:ساعت 9 صبح بیست و پنجم شهریورماه جوان لاغراندام وارد بازار طلافروشان واقع در خیابان امام خمینی(ره) نیشابور شد. او چند دقیقه‌ای مقابل یک مغازه نقره و فیروزه فروشی توقف کرد و با دیدن مردی میانسال که تنها داخل مغازه بود، وارد آنجا شد.

این جوان چاقویی را از جیبش در آورد و مرد میانسال را تهدید کرد که مقداری نقره و سنگ‌های گران قیمت فیروزه که ارزش ریالی آن حدود 150 میلیون تومان بود را برایش جمع کند و داخل کیف دستی خاکستری رنگی که همراه داشت بریزد.

در این لحظه رهگذرانی که شاهد صحنه سرقت بودند، موضوع را به پلیس اطلاع دادند. فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: با اعلام سرقت به فوریت‌های پلیسی 110 هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس به عمل آمد و مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی نیشابور که در محل حضور داشتند بلافاصله وارد عمل شدند.

سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: دزد با مشاهده مأموران به سمت مرد میانسال که شاگرد مغازه بود حمله ور شد و او را به گروگان گرفت. در این لحظه مأموران اقدام به تیراندازی دو تیر هوایی کردند. دزد که دچار ترس و وحشت شدیدی شده بود، در حال خارج شدن از  مغازه  با چاقو به مأموران انتظامی حمله ور شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس برای پیشگیری از هرگونه اقدام خطرناک با احتمال اینکه دزد بخواهد رهگذران را به گروگان بگیرد، اقدام به تیراندازی به سوی دزد کرد و او را از پای درآورد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس خراسان رضوی تمهیدات ویژه‌ای را برای پیشگیری از وقوع سرقت از طلافروشی‌ها، مراکز خاص و بانک‌ها با تهیه بسته‌های حفاظتی امنیتی در دستور کار خود قرار داده است و خوشبختانه با همکاری آگاهانه مسئولان این مراکز خرید و مسئولان بانک‌ها شاهد چند سرقت نافرجام بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور نیز در این باره به شوک گفت: مرد 56 ساله‌ای که داخل مغازه نقره فروشی از سوی دزد گروگان گرفته شده بود، شاگرد مغازه بوده است. سرهنگ سید حسن حسینی گفت: تحقیقات گسترده پلیس برای شناسایی هویت دزد با توجه به اینکه هیچ مدرک شناسایی همراهش نبود، ادامه دارد.

وی افزود: پلیس نیشابور نیز طرح‌های ویژه‌ای را برای پیشگیری از این گونه سرقت‌ها در دستور کار خود قرار داده و تیم‌های استقراری از یگان امداد پلیس نیز به صورت مستمر در بازار طلاو دیگر مراکز تجاری این شهر حضور دارند تا از وقوع این گونه سرقت‌ها که جان کسبه و مردم را تهدید می‌کند، پیشگیری شود. گزارش شوک حاکی است با دستورات تخصصی «قاضی احمدی» تحقیقات ویژه پرونده ادامه دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CN ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    2 4
    طبق عرف ماموران حق تیر انداری به نقاط حساس بدن را نداشته اند و این یک تخلف بزرگ می باشد . انها می توانستند به هدف قرار دادن پای او مانع فرار و حرکت مجرم شوند و او را دستگیر کنند . مگر ماموران دیگر نیستند که طرف چاقو بدست را خیلی راحت خلع سلاح می کنند . در ضمن این شخص تنها سلاح سرد در اختیار داشت نه سلاح گرم . فقط می توانم بگویم جای تاسف دارد ....البته منظور من حمایت از مجرم نیست می خواستم بگویم خسونت در برابر جرم باید متوازن باشد
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    3 3
    البته من در اون شرایط نبودم که قضاوت کنم ولی اگر ماموران زحمت کش ناجا مقداری با فنون رزمی آشنا بودن شاید خیلی راحت و قبل از هرگونه اقدامی میتونستن دزد را خلع سلاح کنن
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    2 3
    حالا چرا کشتنش؟؟
  • سعید A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    4 2
    خوب کاری کردن که از پای در آوردنش
  • بی نام RO ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    3 2
    چه بهتر
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    4 1
    دم پلیس گرم فکر کرده شهر هرته جلو پلیس هم چاقو بکشه
  • کیان IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    15 2
    صاحب مغازه همسایه ماست همه مغازش رو هم 20 میلیون سنگ نداره 150 میلیون از کجا اومد.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
      1 0
      والله،یه متر مغازه ۱۵۰ میلیونش کجا بود؟
  • بهار A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    1 0
    خخخخخ یه کلاغ چهل کلاغه دیگه کاش یه چندتا هم عکس میزاشتین
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    2 0
    شاید به ریال گفته اشتباه گفتند میلیون .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    2 1
    بالاخره دزدباچاقورفته اگردزدموفق به كشتن صاحب مغازه وفرارميشدهمه نيروي انتظامي رامقصرمي دانستندپس بذاريدقضاوت باخودشون