رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در انتقاد از آزار دیدن مردم از پشه سفید یا آفت سفید بالک، شهرداری را مسئول مقابله دانست و گفت: از وزارت کشاورزی انتظار نظارت داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طغیان مگس سفید یا سفید بالک که مسئولان محیط زیست تهران وعده داده بودند در شهریورماه امسال به اوج خود برسد، این روزها باعث اذیت و آزار شهروندان می شود. دیدن شهروندانی که سعی می کنند با حرکت دست، این حشرات را از خود دور کنند، در پیاده روهای تهران، صحنه عجیبی نیست.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در این باره معتقد است منشا این حشرات از استانهای غربی تهران بوده و از یک منظر نیز تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا باعث طغیان این حشرات شده است. او با اشاره به اینکه استفاده از سموم گیاهی در غرب استان تهران باعث مهاجرت عظیم این حشرات از سال گذشته به پایتخت شده، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیتهای علمی استادان، بتوانیم راه مقابله مناسب برای این آفت را پیدا کنیم.

حافظی درباره انتظار شورای شهر از وزارت کشاورزی نیز گفت: انتظار داریم در نحوه مصرف سموم کشاورزی دقیقتر وارد شود و نظارت عالیه را در این بخش اعمال کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر به وظیفه شهرداری درباره مقابله با این آفت اشاره کرد و گفت: از این منظر که این حشرات باعث اذیت و آزار شهروندان می شود، شهرداری موظف به مقابله است. لذا باید با آبشویی منظم گیاهان و درختان کار را شروع کند تا موثر باشد.
او در توضیح بی اثر بودن اقدامات شهرداری توضیح داد: برداشت ما درباره موثر نبودن آبشویی این است که این اقدامات مستمر نبوده و به صورت پراکنده و نقطه ای انجام شده، برای همین اقدامات، اثر بخش نبوده است. اگر این اقدامات به صورت مستمر و مداوم بود، قطعا اثرات بهتری داشت.
حافظی در توضیح اقدامات جدید شهرداری در مقابله با مگس سفید گفت: اخیرا کاری را در منطقه ۹ شهرداری تهران با سمپاشی ارگانیک شروع کرده اند و منتظریم ببینیم حاصل کار چیست. اگر اقدام اثربخش باشد، این اقدام را به سایر مناطق تهران تعمیم می دهیم.

 


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    2 0
    شهرداری فقط پول بگیره به هیچی دیگه کار نداره