اقنصاد نیوز به نقل از معاون وزیر امور خارجه ایران نوشت: رفع موانع صادرات فرش دستباف به معنای رونق بازار نیست و دستیابی به رونق در بازار نیاز به همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مسئول دارد.

سید عباس عراقچی که بسیاری از اعضای خانواده‌اش در صنعت فرش ایرانی فعال هستند، با بیان اینکه موضوع رفع تحریم فرش در روز آخر مذاکرات هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: رونق بازار صادراتی فرش دستباف بعد از رفع تحریم‌ها به همت، برنامه ریزی و چگونگی استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در پی توافق هسته‌ای از سوی مجموعه دولت و بخش خصوصی ارتباط دارد.

او ادامه داد: وظیفه‌ای که بر دوش وزارت امور خارجه بوده، رفع موانع سر راه تجارت بوده که در برجام، رفع تحریم فرش دستباف و موانع مالی، بانکی و بیمه قید شده است. 

وی با تاکید بر این که رفع موانع به معنی رونق بازار فرش دستباف نیست، خاطرنشان کرد: رونق بازار منوط به همکاری دست جمعی بخش خصوصی و سازمان های مسئول همچون وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت و شرکت ملی فرش است. 

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: وزارت امور خارجه در مرحله بعد در بازاریابی و تبلیغ فرش دستباف همکاری لازم را در بازارهای هدف خواهد داشت.

عراقچی با بیان اینکه ممنوعیت ورود فرش دستباف ایرانی به آمریکا یک تحریم غیر هسته‌ای بوده است، گفت: تحریم صادرات فرش به آمریکا یک تحریم اولیه بوده و ارتباطی با موضوع هسته‌ای نداشت؛ اما در آخرین روز مذاکرات در دل بده بستان‌های سیاسی چند موضوع همچون خرید هواپیما، رفع تحریم فرش و صادرات مواد غذایی ایران مطرح شد. 

وی در پایان گفت: مسئله خرید هواپیما که در توافق هسته‌ای قید شده است، یکی از مهم‌ترین مسائل غیرهسته‌ای توافق به حساب می‌آید. 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =