آیین دیدار فیلم «روغن مار» جدیدترین ساخته علیرضا داودنژاد، امشب ۲۳ شهریور در سینما فرهنگ برگزار می‌شود. فیلمی که داودنژاد درباره آن می‌گوید گرچه ادامه کارهای قبلی اوست ولی فضای جدیدی را در آن تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داودنژاد درباره وضعیت تبلیغ این فیلم اما حرفهای زیادی دارد. او درباره این موضوع به خبرآنلاین، میگوید: «وقتی فیلمها نمیتوانند درست تبلیغ شوند انگار یواشکی اکران شدهاند چون هیچ کس آن را نمیبیند. «روغن مار» هم هیچ تبلیغی جز فعالیتهایی که در شبکههای اجتماعی صورت گرفته، نداشته است هر چند قرار است تیزرهایش از تلویزیون پخش شود.» 

کارگردان «مرهم» میافزاید: «مسئولان تلویزیون فیلم را دیدند و پذیرفتند که به آن تیزر بدهند. فکر میکنم از سهشنبه پخش تیزرها از تلویزیون آغاز شود اما نمیدانم که چند تیزر به ما اختصاص دادهاند و آیا آن تعداد کافی هست یا نه. ما سعی میکنیم تیزر بیشتری بگیریم و البته باید از مسئولان تلویزیون هم تشکر کنم که قبول کردند تبلیغات این فیلم از تلویزیون پخش شود.»

با این حال مشکل تبلیغات شهری و استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر مشکلی است که داودنژاد هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده است: «خب از نظر مالی امکان اجازه این بیلبوردها را نداریم. از سوی دیگر روابط لازم را هم ندارم که بتوانم با مسئولان مربوطه صحبت کنم. البته آقای علمالهدی در گروه هنر و تجربه است مصمم است که مذاکراتی در این زمینه انجام دهد تا بالاخره چند تابلوی خوب به ما بدهند وگرنه این فیلم هم مثل فیلمهای دیگر در سکوت و گمنامی از بین میرود.»

داودنژاد میافزاید: «اگر ما به انواع فیلم و انواع مخاطب در سینما اعتقاد داریم و معتقدیم که این مسئله یک واقعیت است باید ساز و کاری فراهم کنیم که فیلمها و مخاطبانش بتوانند همدیگر را پیدا کنند نه این که فیلم اکران شود، بعد تا مخاطب بیاید آن را پیدا کند، مهلت نمایش فیلم تمام شده باشد.»

کارگردان «کلاس هنرپیشگی» ادامه میدهد: «البته اگرچه سانسهای گروه هنر و تجربه و سالنهای نمایش پراکنده هستند ولی خوشبختانه فیلمها مدت زمان طولانی روی پرده میمانند و همین باعث میشود که مخاطب فیلم را ببیند.»

داودنژاد در پاسخ به این پرسش که چرا صبر نکرد تا «روغن مار» در جشنواره فیلم فجر اکران شود نیز می‌گوید: «مدتها بود که فیلم نساخته بودم و دلم میخواست این فیلم زودتر اکران شود. برای همین تصمیم گرفتم در گروه هنر و تجربه آن را نمایش دهم و فیلم دیگری برای جشنواره بسازم.» 

 او همچنین درباره مضمون فیلم و این که آیا فضای تازهای در این اثر را تجربه کرده یا نه می‌گوید:‌ «فیلم تجربی یعنی این که شما وقتی فیلم میسازی آن را بر اساس شیوههای مرسوم و ژانرهای مشخص کار نکنی بلکه کاملا آزاد از این چارچوبها اثرت را بسازی. این اتفاقی است که در این فیلم برای من افتاده. اگرچه به لحاظ مضمون و موضوع ادامه کارهای قبلی من است ولی از نظر انتخاب موضوع یا معماری صوتی و بصری فیلم را آن جور که خودم دوست داشتم ساختم و حالا منتظرم ببینم آیا مخاطب با آن ارتباط برقرار میکند یا نه.»

 ۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =