ایسنا نوشت: رئیس ستاد ارتش ترکیه تاکید کرد که نیروهای ترکیه به تهدیدهایی که از عراق و سوریه متوجه این کشور هستند پاسخ مستقیم می‌دهند.

به نوشته روزنامه حریت، هولوسی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه طی سخنرانی خود در کنفرانس کمیته نظامی ناتو در استانبول گفت: بحران کنونی در سوریه و عراق کشورهای همسایه آنها را نیز تهدید می‌کند و خطری برای کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضدداعش است. لذا کشورهای ذیربط باید تدابیر لازم برای پایان دادن به گروه‌های تروریستی حاضر در عراق و سوریه اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: کوتاهی در تعامل با گروه‌های تروریستی باعث می شود بحران‌های کنونی پیچیده‌تر شده و این مساله بر تعداد آوارگانی که حالا از عراق و سریه به اروپا مهاجرت می‌کنند می‌افزاید.

رئیس ستاد ارتش ترکیه گفت ترکیه تنها عضو ناتو است که با سه منطقه بحران‌زده چون سوریه، عراق و اوکراین همسایه است.این بحران‌ها نه‌ تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. اکنون زمان این رسیده که ناتو درباره چگونگی ارائه همکاری‌های امنیتی در چنین فضایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کند.

آکار ادامه داد: اگر ما به چنین تهدیداتی واکنش نشان ندهیم با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد. از سوی دیگر درگیری بین روسیه و اوکراین همچنین اتحاد و منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده است.

آکار سخنران افتتاحیه نشست 12 سپتامبر مقامات ناتو در استانبول بود که طی آن درباره امنیت و چالش‌های منطقه و همچنین ماموریت فعلی ناتو در افغانستان و غرب بالکان گفت‌وگو شد.

وی در سخنرانی خود چنین عنوان کرد که ارتش ترکیه در حال مبارزه با تمامی سازمان‌های تروریستی است: همان‌طور که همه شما می‌دانید، ما به مبارزه خود با تروریسم در ترکیه و خارج از آن ادامه داده‌ایم. ما قاطعانه با تمامی انواع سازمان‌های تروریستی در مبارزه‌ایم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه همچنین بر مبارزه کشورش با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تاکید و اظهار کرد: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک تهدیدی علیه امنیت منطقه محسوب می‌شود. این گروه با سوءاستفاده از شرایط سوریه و عراق سعی دارد تا در اذعان جامعه جهانی به مشروعیت دست یابد اما به انجام حملات ظالمانه‌اش علیه مردم بیگناه از جمله کودکان و سالمندان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در شرق ما شاهد تاثیراتی هستیم که بی‌ثباتی منطقه در آن ایجاد کرده است. شرایط عراق و سوریه بسیار پیچیده است و ترکیه در حال حاضر میزبان بیش از دو میلیون پناهجوی عراقی و سوری است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    9 20
    حمله هوايي ائتلاف بين المللي درسوريه وعراق علیه تروریسم داعش دروغ بزرگ است. اعزام نیروی آمریکایی به کشورهای منطقه به خاطر کمک وحمایت همه جانبه ازتروریستها درمنطقه است. ائتلاف علیه داعش یک نمایش است کشتار مردم مظلوم وبی گناه سوریه وعراق و یمن برای تامین منافع آمریکا غربی ها وبه ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی است از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریستها درخاورمانه است.
  • رزمنده IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    20 32
    سران ترکیه به جای حرف زدن نگاه کنند وشرم کنند. ترکیه غلط می کند ادعای مسلمانی می کند.
  • رزمنده IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    16 35
    ارادوغان دلقک درمدت 5 سال ثابت کرد که دشمن واقعی دین اسلام وقران ومسلمانان وبشریت است.
  • رزمنده IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 34
    ترکیه مقصراصلی جنگ درمنطقه است. ترکیه حامی اصلی تروریسم درمنطقه و به ویژه سوریه است.
    • شکیب A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
      2 12
      گلاب وعرق بیدمشک بردهانت آقای رزمنده
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    24 30
    شما برای حمایت از داعش، آتش بس با پ ک ک را لغو کردید افندی
  • رزمنده IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    14 31
    سوریه وعراق درمدت 5 سال درمورد جنایت های وخیانت های وتجاوزهای ترکیه کوتاهی کرده است. ترکیه جنایتکار برای خون مسلمانان ارزشی قائل نیست
  • رزمنده RO ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    8 24
    جگنده های معارضان سوریه آماده حمله به دمشق جگنده های معارضان سوریه آماده حمله به دمشق با هماهنگی و همدستی و دستور آمریکا و ترکیه وسرائیل وعربستان سعودی است.