فدراسیون کشتی در جوابیه ای به یادداشت«این دلیل ناکامی شماست آقای خادم! » پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ روابط عمومی فدراسیون کشتی در جوابیه ای به یادداشت «این دلیل ناکامی شماست آقای خادم!» پاسخ داده است که بر اساس قانون مطبوعات ، منتشر می شود. در نوشته ارسالی از سوی فدراسیون کشتی که به امضای مسعود عسکری ، مسئول روابط عمومی فدراسیون کشتی رسیده است ، آمده:«در دنیای کشتی ، انتخابی یک اصل است.روسها و آمریکایی ها اگر همیشه در المپیک ها طلاها را از آن خود می کنند،به خاطر وفاداری به همین قانون است و همین قانون باعث می شود اسنایدر 19 ساله در لاس وگاس و در ترکیب تیم ملی آمریکا قهرمان دنیا شود.

اینکه یک تیم ملی با شش تغییر نسبت به سال گذشته و شش جوان جویای نام راهی میدان سخت جهانی قبل از المپیک، آن هم در لاس وگاس می شود و 5 سهمیه از 6 سهمیه المپیک را کسب می کند و جوانانی مانند کریمی و یزدانی خوش می درخشند یا چهره ای مثل قاسمی که سال ها پشت خط مانده است،سهمیه المپیک کسب می کند، نشان می دهد این قانون یعنی خدمت به کشتی.

آنجا در این مطلب احساس «نوسینده»{نویسنده} در نوشتار نمایان می شود که از پرویز هادی به عنوان دو قهرمان جهان دار در مطلبش یاد می کند،پرویزی که اولین حضور در ره آورد جهانی را تجربه می کرد ویا اینکه از کنار نام حسن رحیمی رحیمی به عنوان یکی از خوب های وزن اول دنیا به راحتی می گذرد و یا اینکه کسب سهمیه المپیک توسط طحان ره آورد کمی برای طحانی که سالها پشت نام ها مانده بود ، عنوان می شود.

برگزاری مسابقات انتخابی یادگاری است که قطعا به پای فدراسیون فعلی کشتی می ماند ، یادگارارزشمندی که ثمره آن نه برای امروز بلکه برای فردا و فرداهای کشتی ایران است.،وقطعا محبوبی ماندن در بین مردم فقط به واسطه خواست آنها ایجاد . افزایش یا کاهش می یابد.مردمی که همه چیز را خوب می دانند و خوب دنبال می کنند.»

خبرآنلاین ضمن انتشار این جوابیه و با سپاس از نکته سنجی و پاسخگویی فدراسیون کشتی و پاسداشت زحمات بی شائبه دکتر رسول خادم ، یکی اسطوره های کشتی دنیا ، برای وضوح بیشتر نکاتی که در آن یادداشت آمده ،تنها مروری می کند بر چند نکته از میان گفته های علیرضا حیدری قهرمان نامی کشتی دنیا و نایب رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در برنامه همگام با ورزش شبکه 3 . برنامه ای که تنها دقایقی بعد از پایان رقابت های کشتی قهرمان دنیا در لاس وگاس روی آنتن رفت.جایی که علیرضا حیدری گفت:«تیم نایب قهرمان دنیا شده اما من از صبح ناراحتم چون مدال طلا نگرفتیم و مردم راضی نیستند و تیم عملکرد موفقی نداشته است... در تیم ما علیرضا قاسمی و عباس طحان نتوانستند تمام توان شان را در کشتی های شان به کار بگیرند.» نایب رئیس فدراسیون کشتی از این دو کشتی گیر در پاسخ به سئوالی از سوی بیژن خراسانی درباره بدترین های تیم در مسابقات نام برد .

 حیدری در حرف هایش از مسابقات انتخابی و معضلاتش هم گفت:«ما یک مکانیسم قانونی به اسم انتخابی ایجاد کردیم اما وقتی یک نفر قهرمان می شود و دوبنده تیم ملی را بدست می آورد ، رفتن به مسابقات جهانی و المپیک را حق خود می داند و دیگر هیچ ابزاری در اختیار کمیته فنی نیست تا در اردوها اگر کسی آنی نبود که در روز مسابقه بوده  . یا اگر کشتی گیر افت کرد ، بتوان تغییری در تیم ایجاد کرد . این مشکلی است که ما باید حلش کنیم.چون دارد لطمه می زند.»

 این ها را این بار نایب رئیس فدراسیون کشتی گفته است . نکاتی که به نظر می رسد نگارنده محترم جوابیه فدراسیون کشتی آن را ندیده یا نشنیده است . فارغ از اینکه نمی دانیم ایشان چگونه واژه «دو قهرمان جهانی دیده» در عبارت « در تیم اعزامی او به لاس وگاس شاید تنها دو قهرمان جهانی دیده در تیمش بود ، حسن رحیمی و پرویز هادی که هیچ کدام هم از غول های کشتی دنیا محسوب نمی شوند و برندی در کشتی نیستند.» را مترادف با دو قهرمانی جهان برای پرویز هادی و گذشتن از کنار نام حسن رحیمی در مطلب قرار داده است. که آیا حسن رحیمی در وزن خود ، برندی چون رضا یزدانی ، جردن باروفس ، آرتور تایمازوف یا رسول خادم است؟ 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ES ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    84 41
    کشتی خراب کرد این واقعیتی است که با بیانیه پاک نمیشود
  • رضا A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    104 5
    چرا راجب کشتی فرنگی هیچی نگفتی؟
  • بدون نام ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    32 1
    با احترام به پرويز هادي، اما اون وضع كشتي گرفتن جلوي بلال ماخوف نبود، در واقع ماخوف هر كاري كه اراده مي كرد پياده مي كرد، سبك وزنها هم علي رغم تكنيك بالاشون قدرت بدني بالايي ندارند مشكلي كه فكر كنم تو فينال گريبانگير ما شد.
  • متین IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    60 6
    من متن خبرآنلاین رو خوندم اما انصافا تند و نامنصفانه نوشته شده بود. برداشت من از اون متن این بود که نویسنده کلا اصل انتخابی رو زیر سوال میبره که اشتباهه. درست هم همینه که شیوه انتخابی باید تعدیل بشه همون جور که حیدری گفته. اما اینکه بگیم قاسمی ها و اکبری ها بهشون ظلم شده به نظرم درست نیست. اگر کشتی گیری میخواد به قول نویسنده به یه برند جهانی تبدیل بشه قطعا باید توانایی شکست رقبای داخلیش رو داشته باشه و این وجود انتخابی رو توجیه میکنه. اما باز هم میگم تعدیل این قانون به اون شکلی که حیدری گفته منطقیه. اما یادمون نره امثال کریمی ها و یزدانی ها از همین انتخابی ها بیرون اومدن.
  • متین IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    38 3
    نویسنده خبرآنلاین تو متنش به این اشاره کرده بود که چون دوبنده تیم ملی مدام دست به دست میشه کشتی گیرها به خودباوری نفر اول بودن نمیرسن اما این هم شما در نظر بگیرین کشتی گیری که دوبنده تیم ملی رو دربست واسه خودش میدونه شاید دچار آفت کم کاری و غرور بشه. چون دیگه میدونه اگه زحمتی هم نکشه چون مثلا سال قبل مدال گرفته راحت دوباره اعزام میشه. صرفا چون یک کشتی گیری یه زمانی خوب بوده دلیل نمیشه دوبنده تیم ملی رو به نامش بزنیم. کشتی گیر اگر خوبه باید بتونه رقبای داخلیش رو پشت سر بذاره که اگه نتونه پس چطور میخواد رقبای جهانی رو شکست بده. اصل برگزاری انتخابی خیلی خوبه اما همون طور که حیدری گفته باید یه سری اصلاحات داشته باشه.
  • متین IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    29 1
    نویسنده محترم خبرآنلاین از پرویز هادی به عنوان کسی نام برده بودن که میدان جهانی دیده در صورتی که اشتباه بود و ایشون اولین تجربه اشون بود. حالا بگذریم که کسی که این جوابیه رو نوشته مثل اینکه از متن برداشت دیگه ای کرده. در مورد رحیمی هم شاید به قول نویسنده برند وزن خودش محسوب نشه اما در کشتی خیلی وزن ها و خیلی دوره ها بوده که برندی مثل تایمازوف یا باروفس نبودن و صرفا چند تا کشتی گیر نامدار و صاحب سبک در یک وزن خاص بودن. از این منظر نگاه کنیم رحیمی برند بی چون و چرای وزن خودش نیست اما قطعا از نامداران سبک وزن جهانه. بیاین یه کم منصفانه نقد کنیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    17 2
    اگر انتخابي اصل است چرا سوريان كه در انتخابي شركت نكرد را انتخاب كرديد
  • بی نام US ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    15 1
    عمر قهرمانی در کشتی حداقل در ایران خیلی کمه تنها راه پیشرفت کشتی نهادینه شدن مسابقات کشتی هست وبا تعغیر نسل کشتی وروی کارآمدن کشتی گیرانی که به مسابقات انتخابی عادت کردندن این مشک حل میشه باید به این تیم مربی گری و این تفکر فرصت داده بشه
  • صبوری A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    2 7
    گیرم که این فکر فدراسیون درست وعقلانی است آیا این روش وبرگزاری مسابقات انتخابی باعث کم شدن عمر قهرمانی و تک مدالی شدن قهرمانان درمسابقات جهانی و المپیک نمی شود
  • صبوری A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    7 6
    قابل توجه روابط عمومی فدراسیون کشتی اگه درمسابقات جهانی تهران که آقای خادم بدون انتخابی دوبنده تیم ملی پوشانیدند ایشان با مسابقه انتخابی میتوانست درتهران مدال نقره بدست بیاره گیرم که درمسابقه انتخاب هم میشد آیا توانش را از دست نمی داد . خیلی از افتخارات بزرگ بدست آمده درکشتی به دلیل عدم برگزاری مسابقات متعدد بی مورد برای قهرمانان بوده .
  • داریوش A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    7 1
    اقای خادم ممنون از زحماتت تو کشتیولی یه سوول: چرا مربی سازنده یزدانی هاو .. نباید تو تیم ملی باشه. اصلا جایگاه مربی سازنده کشتی گیر ملی پوش کجاست؟ چرا توکلیان؟چرا لایق؟ چرا دودانگه؟ پیشنهاد میکنم کوچ کشتی گیر سرمربی و مربی سازنده اش بشینن؟ نظر شما چیه اقای خادم؟