روزنامه خبرجنوب چاپ شیراز در مقاله ای به قلم فرنگیس شنتیا به برنامه استندآپ خندوانه که توسط سجاد افشاریان اجرا شد انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت:سجاد افشاريان، سرپرست نويسندگان خندوانه، يكي از چهار كمديني بود كه هفته گذشته در مسابقه «خنداننده برتر» شركت كرد تا بلكه به بهاي تمسخر شيرازي ها و زير سوال بردن روحيه كار و تلاش همشهري هاي خود، «مدال خنداننده برتر» اين برنامه را نصيب خود كند.

البته اين نويسنده شيرازي در پاسخ به واكنش منتقدان نسبت به تمسخر مردم يك شهر آن هم روي آنتن رسانه ملي در حالتي تدافعي مي گويد: آقاي قاسم خاني يك بار حرف خوبي زدند و گفتند: «نمي دانم چرا ما تهراني ها از اين كه اين همه سريال و فيلم با لهجه ما ساخته مي شود ناراحت نمي شویم».

به نظر مي رسد استناد به صحبت هاي يك طنزپرداز كه نه متعلق به شيراز است و نه هيچ گاه رفتار اجتماعي و فرهنگي مردم شهرش آماج تمسخر و توهين قرار گرفته است، غير مستدل ترين توجيهي است كه سجاد افشاريان براي موجه نشان دادن طنز سخيف خود در برنامه خندوانه مطرح مي كند، اجرايي كه مانند هميشه مردم شيراز را يك سري انسان هاي بي خيال دنيا، بي حال، تنبل و باري به هر جهت معرفي مي كند.

اينكه آقاي نويسنده در «استند آپ» ضعيف خود با زيركي تمام اجرايي را از عروسك محبوب شيرازي ها يعني «آقوي همساده» به نمايش بگذارد و گل كردن كاراكتر اين عروسك را نشان از درك شوخ طبعي مردم شيراز بداند، نامش را چيزي به جز يك زرنگ بازی هنري آن هم از نوع مبتذل و سخيف آن نمي توان گذاشت.

آن چه مسلم است در تمام اين سال ها و در طول اجراي بي عيب و نقص محمد بحراني در نقش «آقوي همساده» نه تنها هيچ توهيني به شيرازي ها نشد بلكه اين عروسك صاف و ساده و بی شيله پيله به اتكای لهجه شيرين شيرازي اش خيلي زود به يكي از كاراكترهاي جذاب و دوست داشتني مردم اين شهر تبديل شد.

حال اين كه يك نويسنده بخواهد با اتكا به يك عروسك پارچه اي كه آن هم كوهي از تجارب ارزنده ايرج طهماسب پشت آن خوابيده است، تكه پراني هاي سخيف خود را توجيه كند و بساط خنده و غش و ريسه ميهمانان خندوانه را آن هم به بهاي كسب یک مدال فراهم نمايد، جاي بسيار تاسف است و تاسف بار تر از آن سكوت متوليان شهر و استان نسبت به رفتارهاي ضد فرهنگي است.

به هر حال بايد از اين هنرمند شيرازي پايتخت نشين پرسيد، آيا نويسنده اي مثل سروش صحت كه اهل اصفهان است و دست بر قضا خودش نيز يكی از اجرا كنندگان «استند آپ» در خندوانه بود به خود اين اجازه را مي دهد كه چنين جسور و فراگير هم استاني هاي خود را به سخره بگيرد؟

در برنامه هفته گذشته خندوانه شاهد بوديم كه وقتي سجاد افشاريان چندين و چند بار در استند آپ خود مردم شيراز را نشانه گرفت و آن ها را به استناد چند جوك دسته چندم كه در فضاي مجازي رد و بدل مي شود، بي حال و باري به هر جهت خطاب كرد، صداي قهقهه همراه با كف زدن هاي مكرر تماشاچيان خندوانه تمام سالن را پر كرده بود.

به طور حتم در جمع آن تماشاچيان پايتخت نشين كه رامبد جوان كف زدن ها و غش و ريسه رفتن هاي آن ها را همراهي مي كرد، هيچ شهروند شريف شيرازي به جز اجرا كننده حاضر در صحنه حضور نداشت تا روي صحنه برود و برنامه چه زنده باشد و چه نباشد اعلام كند براي اثبات روحيه كار و تلاش مردم شيراز و استان فارس همين ستون هاي استوار و ساخته دست مردان آن كه تاريخ يك ملت به آن تكيه مي كند، كافي است و براي انديشه والا و كرامت انساني مردم اين ديار بوي خوش غزل هاي حافظ و سعدي مي ارزد به قلم فرسايي صدها و صدها مدعي معاصر كه به مدد گريز به پايتخت یا پایتخت نشینی جان گرفته اند.

و اين هم چند تكه پراني بديع خندوانه آن هم با اجراي يك شيرازي دست به قلم:

* تنها چيزي كه با خودم آوردم همين كاناپه است. اما اصلاً نگران نباشيد قرار نيست از آن زياد استفاده كنم، (خنده حضار) اين كاناپه همين كه اينجاست به من آرامش مي دهد چون خيلي ها فكر مي كنند كه ما زياد استراحت مي كنيم.

*در شيراز استخرها در تمام سانس هاي صبح، ظهر، شب، عصر، غروب، دم سحر خيلي شلوغه ولي توي آب خيلي خلوته همه همون دور استخر جمع می شوند! (خنده و قهقهه حضار).

* يكي از دليل هايي كه ما شيرازي ها خيلي بهمون خوش ميگذره اينه که در اختيار زمان نيستيم، زمان در اختيار ماست. مثلاً هميشه ميگيم حالا ای وقت صب، حالا اي موقع ظهر، حالا دم غروبي، عامو حالا شبه... حالا آخر شبي و نمي فهميم وقت واقعي كي هست. (قهقهه و كف زدن هاي حضار).


* بعد به ماجراي ساختگي يك تصادف و دعواي دو راننده اشاره مي كند: من ديدم راننده پيكان رفت زير فرمون اومد بالا يك كفش آورد و گفت: آقا اصلاً من حال ندارم، اين كفش و بگير و يك تيپا بکش به خودت. (كف زدن هاي حاضران تبديل به غش و ريسه مي شود و رامبد جوان هم پا به پاي ميهمانان خود براي افشاريان كف مرتب مي زند).

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 186
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    تخریب بناهای تاریخی شیراز بزرگترین توهین به مردم این شهر است.چرا هیچ وقت دلواپسها نگران این جور مسایل نیستند؟
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      یعنی دمت گرم.... زدی تو خال کاکو
    • علی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      والا ملت بدجوری گیرن ، بنده خدا سجاد افشاریان توهین نکرد که ، من خودم یه شیرازیم شما نگرانیاتو الکی خرج نکن بذار بموقع خرج کن
  • بی نام A1 ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    همین که اون گفت همه فکر نمیکنن شما بیحالین .ما فکر میکنیم مردم محترم شیراز چقدر با جنبه و مهمون نواز هستن
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    هنر این نیست که با مسخره کردن و تکرار چند تا جوک بتونی مردم رو بخندونی
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      من خودم لر هستم. این همه صبح تا شب تو شبکه های اجتماعی انواع و اقسام جوک و شوخی و بعضی ها شون هم توهین انجام می شه ولی واقعا جای ناراحتی وجود نداره. چون می فهمم اینها شوخی است. شوووخییی اسم ما بد در رفته ها.
  • بی نام US ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    انتقاد کاملا به جایی بود.این همه سوژه برای خنده وجود داره چرا باید نسبت دادن صفات بد به شیرازی اصفهانی رشتی و آذری و لر و... بخندیم.این فقط موجب تفرقه و موجب دیکته شدن این فرهنگ و باور تود مردم میشه
    • صالحی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      36 10
      قوم لر را از این یاوه‌ها، باکی نیست که فرزندان سبزه دشت و بلندای قله و روشنای چشمه‌های ایرانند و ایران را از خود می‌دانند
  • بی نام A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    حالا چه تون شده ؟ بهتون بر خورد؟ اینجاست که جنبه و ظرفیت آبادانی ها و بوشهری ها مشخص می شه . جناب خان هم گاهی حرفها و تیکه هایی میاد که همه غش غش می خندن و می شه از دل همین خنده ها و تیکه ها چیزهایی پیدا کرد که مانند شما خانم فرنگیس شنتیا بشینیم و علیه خندوانه بنویسیم اما بقول حمید فرخ نژاد در زمان حضورش در خندوانه ، ما حاضریم برامون جک درست کنند اما مردم شاد باشن و بخندن آقای افشاریان به کسی توهین نکرد بلکه عادات و رویه های مرسوم شیرازی ها رو گفت که قطعا در غالب طنز اغراق هست و بایدم باشه
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      مثل اینکه شما فرق بین طنز و تمسخر رو متوجه نشدین
    • فرهاذ A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      64 19
      بی نام دوم. شما فقط متوجه میشید.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      5 1
      چه توهینی به ابادانی ها شده؟
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    برو بابا. مگه چی گفته. شما هم فقط منتظرین ایراد بگیرین. طنزه می فهمی طنز.یکم جنبه داشته باش
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    آمو اول صبحی حال داری ها
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    زیادی حساسی و بیش از حد حس ناسیونالیستی گرفتی.
  • سجاد A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    من آذری ام و خیلی از این کار این آقا تاسف خوردم ، میتونم بگم مسخره کردن شیرازی ها رو رسمیت بخشید
  • ali IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    مگه میشه مردم یک شهر و یک سرزمین همه شون یک جور باشند و یک خصوصیت اخلاقی داشته باشن خب اغراق می کنن که مردم بخندند مگه چه اشکالی داره؟
  • امر A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    خیلی کم ظرفیتین
  • مسلم IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    نه تنها هیچ توهینی به مردم دوست داشتنی شیراز نبود بلکه باعث محبوبیت بیشتر شیراز و یک تبلیغ 15 دقیقه ای برای شیراز و با جنبه بودن مردم این شهر بود
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    بيخيال بابا خيلي هم مؤدب بود طنزش و واقعيت هست همه هم ميدونن
  • مشهد مقدس A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    جنبه داشته باشين بابا،خود همين نويسنده اين مقاله صبح تا شب واسش جك تركي مياد و فوروارد ميكنه به هزار نفر، حالا يه نفر اومده يه كمدي ساخته شده آدم بده.......چطور جك واسه يه شهر ديگه باشه بدت نمياد به شيراز كه رسيد بد شد؟؟؟
  • ایرانی A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    برو بابا حال نداری. یعنی چشم ندارین ببینید که یه چند دقیقه مردم می خندن. الان اگر جای شیرازی ها از یه شهر دیگه گفته بود، خودت از خنده ریسه رفته بودی. جنبه شوخی داشته باشین. همین کارا رو می کنید که ایرانی ها می شن افسرده ترین آدم های زمین دیگه. چون طاقت یه ربع شوخی و خنده رو ندارین.
    • میر ملاس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      13 8
      متاسفانه رد و بدل شدن جوک‌هایی که حرمت و شان گروهی را به تاراج می‌برد، در میان قومیت ها یا شهرهایی که موضوع این جوک ها هستند بسیار رواج دارد. به عنوان مثال لر زبان‌های بختیاری، لر زبان‌های لرستان را به سخره می‌گرند یا بر عکس. باید یک فکر درست و حسابی از طرف وزارت ارشاد برای این قضیه بشود و در قالب آئین نامه به رسانه ها حق چنین هتاکی هایی را ندهند
  • رضا A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    31 51
    ابن جوک های قومی و شهری ومنطقه ای ،عاقبت خوشی نداشته وندارد و بر خلاف انصاف و اخلاق و منافع عمومی است. با تشکر از رامبد جوان جهت تلاش آگاهانه برای ایجاد فضای شاد ،همچنانکه خودشان هم گفته اند اشکالات برنامه در ادامه باید شناسایی و رفع شود. قطعا آقای جوان هم با ایجاد پل ارتباطی قوی با مردم،نه الزاما فقط در فضای مجازی،از علاقمندان فهیم و پرشمار برنامه مدد خواهند گرفت.
  • کوروش IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    خندان یه عده به چه قیمتی .به قیمت تمسخر مردمان شیراز وپارس خجالت اوره .ممنون خانوم فرنگیس
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    65 9
    به عنوان يك پايتخت نشين كه خانم روزنامه نگار شيرازي هم خيلي لطف اشتند به ايشان بايد عرض كنم كه كه ما هم دستمايه قرار دادن اقوام و لهجه ها را براي طنز قبول نداريم. اما اي كاش اين همه محتوا و برنامه كه به نفع شيراز هست هم اشاره مي كردين. همين چند شب پيش استاد پاك نيت و همسرشان در تلويزيون بودند و كلي از شيراز و شيرازي تعريف كردند كه البته ما هم خوشحال شديم.
  • سیروس A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    45 72
    متاسفانه تخریب و تضعیف استان فارس و شهر شیراز به صورت سازمان یافته انجام میشه چرا که این دیار هویت تاریخی و فرهنگی ایران هستش و این طور به مردم القا میکنن که چیزی به اسم هویت ایرانی وجود نداره،هویت ایرانی که روزگاری با تلاش و کوشش و مهربانی و هنر و ابتکار گره خورده بود،
  • محمد IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    56 19
    آدم خوبه یکم جنبه داشته باشه . بابا اینقدر کم تحمل نباشید . مگه وقتی میگن آذری ها .... و عربها ... و لرها ... و سیستانی ها ... درست میگن ؟ نه ولی ملت اینقدر هم بی جنبه نیستن شما هم خانم شنتیا یکم آستانه تحملتون رو ببرید بالا
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    56 22
    ای بابا ...تعصبات بیجا دوباره شروع شد....
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    58 23
    سخت نگیر حاج خانوم
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    31 63
    متاسفانه یه عده واسه مشهور شدن حاضرن هر کاری بکنن
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      19 5
      این اقا و کارکترشون مشهور بودند ومحبوب هم هستند .بیخودی قوم بازی راه نیندازید که مادرم شیرازیه پدرم اذریه داماد ها اصفهانی ومازندرانی وتهرانی هستند عروسم اهوازیه همسایه ام خوبم اراکیه دوستان زیادی هم همه جای ایران دارم تازه دو سال هم سیستا ن بودم دو سال کرمان بگ م بگم بازم
    • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      20 11
      به خاطر همین بی احترامی به هویت ایرانیمونه که یه روز یه تکه این مملکت نصیب روس ها شد و یه تکه دیگه نصیب عربها این وسط هم انگلیس ها نشستندوبهره برداری خودشون و کردن
  • سعید از شهرری IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    94 8
    خبر انلاین عزیز لطفا" این مطلب را چاپ کن .سرکار خانم نویسنده .نام شما وهمسر بنده یکی است .نه هنگامی که ستونها تخت جمشید را می بینیم فکر میکنیم که این ستونها رافقط شیرازیها ساختند ونه با غزلهای حافظ وسعدی به شیرازیها می بالیم .با لهجه اقا سجاد از شان هم میهنان عزیز شیرازی در نزد ما کاسته نشد.اساسا" در هر زبان وگویش ولهجه ای کلام ولم های مخصوصی وجود دارد که مایه شادی دیگران می شود. به امار پذیرفته شدگان کنکور نگاه کنید به دانشکده های دندانپزشکی شیراز من 2 مرتبه به شیراز سفر کردم .هر دو مرتبه هم اخر فروردین .فصل بهارنارنج شیراز شیرازی عزیز نه با این طنز ونه با هر جوک دیگری .چه سخیف با نیات منفی وچه غنی با نیات انسانی . نه ترک لرکرد اصفهانی یزدی ونه تهرانی حقیرنیستید همیشه عزیز هستید
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    29 87
    به نظر من هم کارش اشتباه بود
  • امین IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    68 16
    جنبه هم خوب چیزی هستش...اتفاقا من شیرازی ها را ادم های خوش خلق و با اعصاب و ارام تلقی می کنم و این جوک ها همگی بار مثبت دارند ....به نظر من نویسنده ی این متن اغراق بیش از حدی کرده است. نویسنده ی محترم مشکل از گیرنده های شماست نه ببیندگان و طنز پرداز. شما کافیست به نتایج آرای استند آپ سجاد افشاریان نگاهی بیاندازید
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    43 59
    زنده باد سروش صحت که خیلی متین و موقر اجرا کرد و از هیچکس جز خودش مایه نگذاشت.
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      2 10
      زنده باد علیرضا خمسه دیشب اجراش خیلی عالی بود
  • حسن IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    من به عنوان یک شیرازی که در شیراز بدنیا آمده و در آن رشد کرده و نسبتاً با روحیات و اخلاقیات شیرازی های عزیز آشنا هستم و استندآپ آقای افشاریان را چندین مرتبه و با دقت نگاه کردم هیچ گونه حس توهین و تحقیر نسبت به شیرازی ها در آن ندیدم ضمن اینکه اجرای بسیار خوب آقای افشاریان که با استقبال مردم هم روبرو شده برای من به عنوان یک شیرازی قابل افتخار هست . خوب است مانند اکثریت قابل توجه هم شهری های عزیز ، با دوری از بهانه جویی اجازه دهیم هنرمندان کار خودشان را جلو ببرند و ما هم از فضای طنز و نه هجو استفاده کنیم . در این چند روز با تعداد بسیاری از دوستان شیرازی موضوع را پرس و جو کردم و بیش از 90 درصد این دوستان از اجرای این برادر عزیز رضایت داشتند
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      65 8
      منم شیرازی ام. در خانواده چندین بار این استندآپ کمدی رو تماشا کردیم و کلــــــی هم خندیدیم. الان هم خیلی از تیکه هاش شده تیکه کلوم پدرم تازه زنگ زده به اقوام که بیایید به این سجاد رآی بدید خیلی باحاله.
  • باران IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    80 14
    متاسفم برای این روزنامهوقتی نمیدونه هدف این برنامه و کمیدین ها چیه چرا اظهار نظر میکنه؟هدف اصلی و تنها هدف این برنامه شاد کردن دل هموطنان عزیزمونه که به نظر من جناب جوان و گروه فوق العاده پرانرژی ایشون با زحمات فراوانشون موفق به این کار شدن . چقدر خوبه اینقدر منفی گرایانه با همه چیز برخورد نکنیم . مردم شیراز انسانهای شریف و خونگرم و دوست داشتنی هستن . من گیلانی هستم اما همه مردمان سرزمین عزیزمون رو دوست دارم . یا علی
  • محمد US ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    46 23
    با سلام ایشون تمام حقیقتو گفتن واقعا همینطوریه من به عنوان یک شیراز از ایشون طرفداری میکنم رای دادن مردم مشخصه
  • یک شیرازی A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    32 81
    کاملاً موافقم. به نظر من اصلاً تلویزیون حق نداشت این برنامه رو نشون بده. تا حالا تو تلویزیون قومیتها و شهرها رو مسخره نکرده بودن. جای تاسفه
  • hasa IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    20 5
    با سلام. اگه تا حالا ایشان نویسنده مقاله مطلبی در باره توهین به بقیه لحجه های شیرین ایرانی دارند, حق با ایشان است. ولی اگر عکس العمل اول ایشان است منطقی نیست.
  • رضا A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    23 43
    واقعا دیگه شورشو در اوردن، دارن به سمت لودگی میرن
  • مهدی IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    43 3
    بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین.برخیز و مخور غم جهان گذران بنشین و دمی به شادمانی گذران
  • پویا IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    41 11
    آخه ما کی میخواد ظرفیتمون بره بالا؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    46 11
    وای که چقدر یه عده بی ظرفیتند انگار همه فرشته اند
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    47 10
    شیرازی ها با سابقه تمدن و فرهنگ هزاران ساله و با داشتن سعدی و حافظ و... اونقدر فرهیخته و ادیب هستن که فرق شوخی و جدی و طنز رو بفهمن برای همین همشون شادن
  • مریم IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    48 8
    من بعنوان یک شیرازی خواهش میکنم ظرفیت هامون رو بالا ببریم. نیاز به سرمقاله و یادداشت نیست. اگر میخواهیم اعتراض کنیم که چرا چهره شیرازی ها اینطور نشون داده میشه، کافیه با کار و تلاش ثابتش کنیم. به گفته و قلم شما نماد سخت کوشی شیرازی ها بنای تخت جمشید و حافظ و سعدی و .... هستند اگر چنین است که قطعاً من هم با این موضوع موافقم پس چرا نگران ترسیم چهره ی مردمان شیراز توسط دیگران هستیم. به قول معروف چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است...
  • بی نام RO ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    35 8
    حالا شما هم زیاد جدی نگیر واسه خنده و مزاح بود
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    48 8
    به نظرم كه خيلي هم بد نبود به عنوان يك شيرازي من هم خنديدم طبيعتا براي طنز در بعضي قسمتها غلو هم صورت مي گيرد همانجور كه در نقد اين خانم محترم در نهايت نتيجه اين كمدي بي احترامي نبود اتفاقا نشان دهنده با حوصله بودن مردم شيراز را نشان مي دهد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    45 12
    در جهان سوم تنها چیزی که نیست جنبه و ظرفیت است تا یه چیزی میگن کف گیر و قابلمه میگیریم دست
  • بی نام RO ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    40 7
    در ميان لطيفه هاي بين المللي ، اسكاتلندي ها معروف به خسيسي هستند، آيا اسكاتلندي غير خسيس وجود ندارد و كسي با آنها مراودات اقتصادي ندارد؟
  • رضا صالحی AE ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    53 13
    یه خورده جنبه شوخی داشته باشیم من خودم شیرازی هستم و از اجرای ایشون لذت بردم
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    31 5
    اینطور فکر نمیکنید که انتقاد و طنزپردازی درمورد یه موضوعی یا یه قومیتی محبوبیت و مهم بودن اون رو نشون میده ، بیاین تعصب رو بزاریم کنار اگه اینجوری بود باید همه کاریکاتورا جمع میشدن.
  • بی نام DE ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 30
    الان من اگه حرفی بزنم باز تهرانیا میان میگن شهرستانی ها عقده ای هستن تا حالا خودم چندین بار دیدم تو برنامه های تلویزیون شهرستانی ها را مسخره میکنند یبارشم تو مسابقه شبکه سلامت بود که چند نفر از شهرستان پیامک داده بودند که شما لهجه ها رو مسخره میکنی بعدش مجری عذر خواهی کرد گفتم همچنین چیزی نیست واقعا جای تاسفه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    26 14
    من هم موافقم، نبايد نسبت به لهجه تعصب داشت اما نسبت به تمسخر و توهين بايد تعصب نشان داد،
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    16 7
    از ماست که بر ماست
  • وحید A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    25 19
    خب مگه دروغ میگه ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام RO ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    31 5
    از نوع موضعگیری شون که میگن قطعا در اون جمع هیچ شیرازی نبوده مشخصه که صرفا به خاطر همین یک شب ناراحته و مشکلی با تمسخر دیگر قومیت ها نداره و احتمالا مثل خیلی های دیگه لذت هم میبره از این کار
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    18 20
    جالبه که تا دیروز که زمین و زمان آذزی ها رو مسخره میکردند و بعد میگفتند منظوری نداریم خبرگزاری های وزین هیچ مطلبی نمی نوشتند ولی الان که به شیرازی ها توهین شده شما یادتون افتاده که همچین مطلبی باید منتشر کنید.
  • عبدالرسول پیشاهنگ A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    18 43
    با سلام جای تاسف است که در یک برنامه رسانه ملی که با شعا رباهم بخندیم ته از ازهم به میدان می اید مهد تمدن ایران زمین را به مسخره میگیرد شهری به بی حالی متهم می شود که بناهای عضیم تاریخی گویای سخت کوشی است مانند تخت جمشید وهزاران دانشمند مثل سعدی وحافظ وملا صدرا ودکتر خدا دوست را به جهان هدیه کرده است واز فرهنگ ونجابت وغریب دوستی این مردم سوء استفاده می کردد اولین شهری که لوله کشی اب وگاز احداث شد واولین بیمارستان ایران در این شهر احداث شد وبا سخت کوشی سی سالذرتبه اول گندم کشور را دارد و.........هدف قرار دادن تمدن ایران چه نفعی دارد ....انهم با حوک هایی که قبل از انقلاب برای معتادان ساخته می شد تاسف تاسف تاسف
  • شيرازي IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    27 63
    آفرين به مقاله خانم فرنگيس شنتیا ، واقعا تذكر به جايي بود. اجراي آقاي افشاريان اصلا مناسب و جالب نبود
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      16 3
      فک کنم این نظرو خود خانم شنتیا دادن :
  • ایرانی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    28 12
    جنبه داشته باش
  • بی نام RO ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    37 4
    "گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع ،،، سخت می‌گردد جهان بر مردمان سخت‌کوش" حافظ شیرازی میگه حالا ای موقع صب
  • داود ايران نژاد A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    23 48
    بعنوان يك شيرازي از اين برنامه ناراحت شدم و توقع من بيش از اين بود كه براي خنداندن عده اي مردم يك شهر را به تمسخر بگيرند وتنها يك را براي مجري آن موجود است و آن هم اينكه در همان برنامه حاضرشود و از مردم شيراز عذر خواهي كند
    • بی نام RO ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      4 18
      واقعا که باعث تاسفه،ما رو بگو چه تصوراتی از شیرازیها داشتیم
  • بی نام BG ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    55 9
    من شیرازی هستم و نه تنها ناراحت نشدم خانم خبرنگار کلی هم خندیدم و خیلی هم خوشحالم که به جوانهای شهرم مثل اقایان بحرانی و افشاریان توجه شده که شما مطمئن باشید که این برنامه بدون این دو نفر احتمالا ارزش دیدن ندارد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      17 3
      بله. به نظر من هم شیرازی ها باید خوشحال باشند چون دو تا از ستون های اصلی این برنامه شیرازی هستند و بدون آنها یقین بدانید این برنامه فرو می ریخت1 سجاد افشاریان به عنوان نویسنده برنامه که شوخی های ناب جناب خان حاصل کار اوست. من هروقت که "جناب خان" رو می بینم منتظرم که بر اثر تکرار زیاد، به ورطه سایر شوخی ها و عروسک های بامزه تلویزیونمثل: کلاه قرمزی، پسر خاله، فامیل دور و سایر عروسکهای "کلاه قرمزی"بیفتد و تکراری شود اما می بینم که همچنان بکر و بامزه است2 محمد بحرانی که همه جذابیت شخصیت "جناب خان" بعد از متن های فوق العاده این بخش، صداپیشگی بسیار عالی او و آواز خواندن های درجه یکش با لهجه آبادانی می باشد و نه مثلا عروسک گردانی و طراحی خود عروسک جناب خانکه بنظر من بسیار طراحی بدی می باشد
  • نکته بین A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    31 6
    کلا ملت بی جنبه ای هستیم. تو چمع های خصوصی خودمون از تمام قوم های کشورمون و حتی شهر و استان خودمون جوک میگیم اما تا کار به فیلم و سریال و .. میرسه یهو رگ غیرتمون باد میکنه. هیچوقت نخواستیم تفاوت طنز و جدی رو متوجه بشیم تا هر طنزی که ارتباط با شغل و قومیتمون داشت رو به سخره گرفتن ربط ندیم. من واقعا از تهرانی های عزیز بابت صبوریشون تشکر میکنم
  • بی نام BG ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    43 9
    اگر گفته بود دو تا راننده چنان به هم ناسزا گفتند و با قفل فرمان و ... از خجالت هم در امدند شما راضی بودید
  • فرید A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    22 6
    بی جنبه
  • بی نام BE ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    47 18
    امکان نداره یه نفر تو شیراز کل مطلب رو بخونه ، نویسندش هم بعیده شیرازی باشه .
  • محسن A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    50 3
    همه میدونن شیرازی ها چقد آدمای خوب و خونگرمی هستن و اتفاقا توی کار هم پرتلاش و مصمم
  • زن A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    34 10
    اجرای ایشون خیلی خیلی عالی بود. احسنت. بی نظیر بود.
  • محمد A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    26 5
    شروع شد
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    37 9
    کجاش توهین بود؟؟
  • محمدمهدی حافظی/بابل IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    29 6
    بابا این چه برخوردیه همش انتقاد انتقاد بنظر من خیلی برنامه رو خوب اجرا کرد و باعث خوشحالی و مسرت عده ی زیادی از هموطنان شد چه عیبی داره که باعث خوشحالی هموطنانمون بشیم وقتی پایتخت هم پخش میشد عده ای اعتراض کردن ولی من بعنوان یه مازندرانی بسیار ازین بابت خوشحال بودم که یه برنامه که تو مازمدران ساخته شده تونسته انقدر مخاطب جذب کنه بیایید از تعصبات بیجا و بیخود دست بکشیم.یکم دیدمون رو عوض کنیم
  • محسن IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    32 6
    جدی نگیر روزنامه نگار عزیز...طنزه کسیهم شیرازی ها رو مسخره نکرد...
  • رضا ES ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    12 26
    موافقم نه با مسخره کردن هموطنای شیرازیم بلکه در واقع کار این شخص اشتباه بود معمولا بقیه هنرمندان از اتفاقاتی که برای خودشان افتاده کفتند نه مسخره کردن دیگران متاسفم براش
  • روانی A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    51 6
    کاکو یه چی بروی خودش نوشته . هیشکی تو شیراز از کار کاکو سجاد ناراحت نیست
  • امید EE ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    2 16
    درست است. ولی سخت نگیرید.
  • شاهرخ A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    17 41
    اين سياست انگليسه كه ميگه؛تفرقه بنداز و حكومت كن،مگر آذرى ها،لرستانى ها،گيلكى ها و بسيارى از اقوام نجيب ايرانى دستمايه لودگى و مسخره بازى عده اى دلقك نمى شوند،مثلا اجراى مزخرف شفيعى جم يا امير سليمانى و بقيه دلقك هاى بى ادب از ايشان بهتر بود،كمدين يعنى لورل و هاردى،برادران ماركس،چارلى چاپلين،جرى لوييس و....كه بعد از حدود يك قرن هنوز هم نمايش هاشون بى رقيبه و به رغم تكرار زياد بازهم خنده بر لبها مى آورد،به كسى و يا ملتى توهين مى كنند؟اصلا چرا اين آقاى جوان خودش را مبدع سبكهاى بى نظير در تمام عرصه ها ميداند؟خنده هاى زوركى و تلقين شادى به بهاى تبليغ يك شبكه كذايي كه با كمترين هزينه بيشترين درآمد را داردكمپين مسخره قطره قطره و توصيه هاى ايشان براى صرفه جويىواقعا توقع دارن مردم ماهواره نبينن؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 43
    تاسف از این همه لودگی . این آقا فکر می کرد الان جایزه اسکار بهش می دن واقعاً از حرکات رامبد جوان حالم بد شد.
  • محمد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    35 11
    کمی جنبه خوب است واسه اهل رسانه و تحصیل کرده مملکت ما ،شما شیرازی ها خودتون جک ترکی تعریف می کنید میخندید بعد ناراحت میشید که چرا با خودتون شوخی میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 8
    چقدر شما هم سخت میگیرین
  • امين 1379 GB ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    33 7
    بابا يه ذره جنبه داشته باشين....... از مردم آبادان ياد بگيرين كه با شوخيهاي جناب خان بيشتر از تمام مردم ايران لذت ميبرن
  • مسعود A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    40 7
    سلام به همه هموطنان گلم من خودم شیرازی هستم میخواستم بگم نقد غیرمنصفانه ای بود من که خودم از اجرای آقای افشاریان لذت بردم، توی استندآپ شونم توهینی ندیدم دوستان عزیز ما شیرازی ها جنبه و ظرفیتشو داریم و از این که یک شیرازی دل مردم ایران رو شاد کر من به نوبه خودم خرسندم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    30 39
    من خودم تهران درس میخونم روز اول دانشگاه استاد تا فهمید من اصفهانیم شروع کرد مسخره کردن این تهرانیا فکر کردن از دماغ فیل افتادن
    • نکته بین A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      33 11
      من هم 4 سال اصفهان درس خوندم و زندگی کردم . این اصفهانیا هستن که خود برتر بین هستن و حتی شهر های اطراف خودشون مثل نجف آباد و میمه و خوراسگان رو هم قبول ندارن. در هر صورت به این موضوع ربطی نداشت
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      10 0
      تهران درس می خونی .همه تهران پر مردم جا های دیگه است شما حساس هستی
  • مهدی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    34 5
    قابل توجه نویسنده محترم شمو یه بار برنامه خندوانه همون شب رو ببین 2 نفر ردیف جلو چپ شیرازی بودن .کارمند بانک کشاورزی هم هستند .
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    47 4
    من همیشه شیراز و شیرازیا رو دوست داشتم و برعکس اون چیزی که شما فکر می کنید این برنامه باعث شد این محبوبیت توی دلم بیشتر هم بشه
  • amin A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    35 8
    تا وقتی که همممون اینقد بی جنبه هستیم که نشه باهامون شوخی کرد اوضاع همینه، شکر خدا همه اصنافمون معصومن: دکترا وکلا ورزشکارا هنرمندا... تا یه کلمه بهشون میگی "تو"، زود طومار بازی و این مسخره بازیارو رو راه میندازن، همه میدونیم که همیشه مقداری غلو توی طنز وجود داره، چرا ایشون نمیگه که اقای افشاریان از دریاچه پریشان و نمک و ... فجرسپاسی و برق شیراز و .... هم حرف زدن، سخیف افکار نویسنده ایه که جنبه نداره و خودشو نماینده یه استان و یه شهر میدونه، من فکر میکنم از این رای بالای اقای افشاریان درصد بالاییش رو شیرازیا به ایشون دادن ...یکیشونم خود من
  • رضا IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    30 9
    اولا من شیرازیم دوما اصلا هم اشکال نداره ما خودمون بیشتر حال کردیم سوما فحش که نداد چهارما شیرازیا خیلیم با جنبه هستن پنجما خانم برودنبال اشپزن جناب خان با لهجه ابادانی حرف زنه کسی چیزی نمیگه خبر انلاین این خبرا چیه مینویسی
  • مريخي A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    23 4
    فك كنم فقط در مورد ادمهاي مريخ بايد صحبت كرد تا به شما ها بر نخوره؟ آقا جون طنزه طنز.چقدر شما جدي هستين؟؟؟لطفا اين جديت و حساسيت خود را در جلوگيري به تاراج رفتن و از بين رفتن آثار ملي ايرانيان در تخت جمشيد خرج كنيد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    28 4
    میخواید همه با هم گریه کنیم به کسی بر نخوره؟؟؟؟؟
  • ناصر شیرازی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    36 4
    من بعنوان یک شیرازی کلی خندیدم باید جنبه خودمون رو ببریم بالا هیچ چیز مهمتر از شادی مردم نیست تمام دنیا با شخصیت های تراز اول مملکتشون شوخی میکنن حتی با قومیتاشون درضمن شوخی یعنی شوخی شما زمانی میتونید از طرف همه شیرازیا اینو بگید که همه همراهتون باشند من و خانوادم و دوستان شیرازیم بسیار خوشحال شدیم از اجرای زیبای آقای افشاریان که باعث شادی مردم کشورمون شد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    21 5
    اتفاقا خیلی اجرای خوبی بود. یکم از مردم بوشهر و ابادن یا بگیرید. تمام چیزهایی که افشاریان گفت عین حقیقت بود.
  • احسان IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    42 3
    سلام بنده خودم شیرازی هستم اما ساکن تهران و به هیچ وجه نظراتی که توی این مقاله مطرح شده رو قبول ندارم بلکه برعکس هنر نمایی ایشون بسیار خوب بود ضمن اینکه این روحیه خونگرمی و طنازی در اکثر شیرازی ها و استان پارسی ها وجود داره و بسیار هم عالی هست.باید بین اهالی با عشق و حال فارس زندگی کرده باشید تا متوجه عرض بنده بشید. بیخیال دنیا و خوشگذرون بودن هم اصلاً چیز بدی نیست ;
  • میلاد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    52 4
    شیرازی ها اینقدر مردمان خوب و شریفی هستند که اصلا نیاز به تعریف ندارند به نظر من بهترین شهر ایران برای زندگی شیراز است.
  • منصور IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    20 38
    دوستانی که از کار اقای افشاریان حمایت می کنند تا حالا کدامیک از هنرمندان را در صدا وسیما دیده اند که شهر خودش را مسخره کند؟به نظر من و به همت اقای افشاریان این اولین بار بود . وقتی معرفت ما شیرازیها در دیالوگ راننده تاکسی و اتوبوس به بیحالی تعبیر میشه واقعا جای تاسف داره
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    41 8
    من تهرانی نیستم ولی مردم تهران بارها در سریال ها و فیلم های مختلف سوژه طنز شدن پس حرف نیسنده از ابتدا غلطه...در ادامه هم کلی حرف نامربوط زدن من به شخصه بعنوان بیننده هیچ احساس بدی نسبت به شیرازی های عزیز پیدا نکردیم
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    25 4
    خب شيرازي ها و اصفهاني ها و آباداني ها جك هايي كه واسه شون ساخته ميشه توهين آميز تلقي نميشه در مقايسه با رشتي ها يا قزويني ها و آذري ها بعدش هم خيلي با متانت اجرا كرد،اينجور نبود كه چهارتا جوك تعريف كنه. واقعا بامزه اتفاقات رو كنار هم چيده بود و تعريف ميكرد. من به شخصه شيرازي ها رو خيلي دوست داشتم ،الان بيشتر دوست دارم و بهشون احترام ميذارم.
  • بی نام RO ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    14 3
    اعصاب نداریا بهتر بود شما هم یذره اخماتو باز می کردی می خندیدی...
  • مجتبی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    27 3
    سلام دوستان منم یک شیرازی هستم و اصلا هم بمن بر نخورد وتازه خیلی هم خوشحال شدم .از اینکه یه سری نویسنده بیخود از همچین کار هایی ایراد بیخود میگیرند شاکی میشم این نوع نگراش فقط برای اینه که نویسنده مطالب خودشونو بالا ببرن و به اصطلاح خود نمایی کنن دست اقای افشاری درد نکنه وواقعا اجرای بینظیری داشتن
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    18 6
    چرا آبادانیها به جناب خان اعتراض نمیکنن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    25 4
    تهرانی ها رو هم مسخره کنید
  • ناصر EE ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    30 2
    راه حلش فقط اینه که یه نظر سنجی تو خندوانه بذارن واسه شیرازیا به صورت اس ام اسی و فقط اس ام اسهای ارسالی از شیراز رو قبول کنن به این مضمون که " آیا از این اجرا یا کلا شوخی به این شکل 1 ناراحت شدید؟ 2 فرقی نمیکنه 3 خوشحال هم شدیم
  • تقی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    27 4
    مو بچه بوشهروم رفیقوم هم مال شیرازه با هم شب نگاه کردیم کلی خندیدیم اتفاقا بهترین بود شما جنبه نداری نگاه نکن
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    38 4
    متاسفانه شیراز شده شهر مهاجرها و انقدر از روستاهای اطراف شیراز به دلیل خشکسالی و دلایل دیگه به این شهر هجوم اوردند که وقتی تو شهر راه میری به وضوح میتنونی این تفاوت و گوناگونی فرهنگی رو ببینی و بدبختنانه همین جماعت الان شدن کاسه داغتر ار اش و خودشون رو شیرازی میدونند و نسبت به همچین طنزی همچین برخورد و واکنشی رو نشون میدن وگرنه شیرازی اصیل با داشتن حافظ و سعدی و تخت جمشید دلش نمیلرزه که اگه یه هنرمند جوون همشهریش با شهرش شوخی کرد طاق اسمون به زمین میاد
  • رضا A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    11 12
    مایه شرمساری است به فرهنگ این مملکت که فقط با مسخره کردن همدیگر شاد می شویم چه طنز یا جدی سخیفه این حرکت و باعث دودستگی و تفرقه میشه متاسفانه همینکه یک نفر ناراحت بشه ارزششو نداره
  • یوسف IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    16 4
    متاسفانه با این حرفها خنده رو به مردم تلخ میکنید.. فقط منتظرید که ایراد بگیرید تمام سعی خندوانه اینه که لبخندی به لب هموطنا بیاره و با وجود کم بودن کمدین های اقا و خانم و تمام محدودیتهایی که از لحاظ کلامی و حرکات بدنی هست بازم داره خوب کار میکنه من شیرازیم و اصلا ناراحت و دلگیر نشدم بنظر میاد فقط برای نشون دادن خودتون دارید این موضوع رو مطرح میکنید.. چرا هر روز که یه اثار باستانی رو دارن از بین میبرن صدایی از شما در نمیاد؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    32 1
    چرا در مقابل خراب کردن های عمدی تخت جمشید حرفی نمی زنید؟
    • بهمن IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      17 0
      اگه حرفی نمی زدیم که الان چیزی از تخت جمشید باقی نمی ماند . شما یادتون نمی اید که مردم شیراز اول انقلاب در مقایل متحجرانی که می خواستند تخت جمشید را خراب کنند ایستاند تا این بنای ملی پایدار باقی بمونه و الان تو بهش افتخار کنی
    • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      14 2
      موقعی که تو دهنت بوی شیر می داد و نمی دونستی استندآپ کمدی چیه همین شیرازی ها و مرودشتی ها از شب تا صب می نشستند توی تخت جمشید و اجازه نمی دادند این بنا رو خراب کنند
  • علي عادل A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    9 33
    سلام رفتار افراد است که فرهنگ جامعه را تبيين مي‌کند. به عنوان نمونه: در ايام عيد به شيراز رفته بودم و فهميدم چهارراه سرباز کتلت فروشي‌هاي خوبي داره. حدود ساعت 14 رفتم اونجا سفارش ساندويچ کتلت بدم که ديدم کسي نيست. سفارش خود را با صداي بلند گفتم: آقا چهار تا ساندويچ کتلت بدهيد. ديدم از پايين جواب آمد: آقا اين موقع؟ مگه نمي‌بيني داريم ناهار مي‌خوريم و من هاج و واج و دست از پا درازتر برگشتم.
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      27 2
      آمو ساعت دو بعدازظهر موقع کتلت خوردنه حوصله داریا
  • محمد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    23 6
    بنظرم اين واكنش ها از برخي نويسنده ها صرفا جهت اينكه بيكار نباشن و يه حرفي زده باشن. وگرنه شيرازي ها با همين اخلاقي كه دارن يكي از محبوب ترين مردم ايران هستند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    15 4
    نويسنده بيكار خودمم شيرازي اصيلم تازه
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
      10 9
      اینکه اول مردم شهرت رو به باد تمسخر بگیری و بعد بیای بگی شیرازی اصیلم هنر نیست من یکی از همون همشهریات هستم و از هم دوره ای هات اینکه ادعا کنی همسایه آقای تارخ باشی نه صحیح بود نه افتخار خودت باش خودت
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    12 1
    خود شیرازی ها هم حرفای ایشون رو تایید میکنن..باید ظرفی شوخی رو داشته باشیم..
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    13 3
    شاید منظوری نداشته است ولی نفس عمل زیبا نیست و می تواند الگو قرار گیرد برای دیگرانی که معلوم نیست منظور نداشته باشند
  • علیرضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    12 4
    به نظر من که اصلا تمسخری در کار نبود بلکه برعکس باید به کارهای یک نویسنده شیرازی و اون هم یک طنزپرداز ارج و بها داد... خودم اصالتا شیرازی نیستم ولی این شهر و دیار رو دوست دارم اون هم از صمیم قلب ولی معنقدم باید به چهره ها اعم از نویسنده و بازیگر و طنزپرداز و ... اهمیت بدهیم تا بعداً نگوییم آه هنرمندان فارس جلای وطن کردند و پایتخت نشین شدند... نمونه اش هم بی نهایت فراوان است... تارخ و فقیه و ....
  • حسن A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    21 3
    کدوم توهین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برعکس منظورش این بود که شیرازیا خیلی راحت با مسائل کنار میان و غصه نمیخورن ای متنو ک تو روزنامو نوشته فقط برا جلب توجه بوده
  • همون راننده تاکسی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    13 0
    نمیخوره نمیخوره نمیخوره نمیخوره.....
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    14 3
    سلام کار اقای افشاریان در مجموع خوب بود. اما فقط در حد یک طنز و نه بیشتر. در ضمن انهایی که مثل اقای امیرابادی تند روی کرده معلومه که شیرازی های اصیل را نشناخته که در امور محوله بسیار جدی و کوشا و نمونه اند. فارس و شیراز چه بخواهید چه نخواهید معرف ملت بزرگ ایران به دنیا است پس شایسته است مردم فارس را بعنوان معرف ایران گرامی داشت تا ایران و ایرانی گرامی داشته شود.
  • محبوب IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    21 3
    خواهشا اینقدر الکی گیر ندید ٫ من خودم شیرازی هستم خیلی حال کردم و خندیدم اون شب ٫ نکنه میخاین خندوانه رو هم مثل درحاشیه بشه ٫این طرز فکرتون رو عوض کنید ٫ در ضمن خون خودتونو کثیف نکنید
  • سلیمانی A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    11 3
    شما که انقد نگران یک برنامه طنز هستید و زحمت می کشید خطاب به فرد مورد نظر مطلب می نویسد، آیا برای یکبار هم که شده نسبت به معظل و مشکلات این شهر که در بسیاری از موارد مثل بیکاری، فقر،آمار طلاق، اعتیاد،تصادفات، تعطیلی کارخانه‌ها ،ترافیک و هزار و یک مشکل دیگر که در کشور دارای مقام اول هستیم، مسوولی را مستقیم مورد خطاب قرار داده اید و از نگرانی هایتان اینقدر واضح و صریح به او انتقاد کرده اید؟
  • 6 A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 7
    دم مازندرانی ها گرم خداییش خیلی جنبه دارن
  • غلامحسین تجلی شیراز IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    11 0
    به امید روزی که شیرازی ، لر ، ترک ، اصفهانی و رشتی فقط یه اسم باشه و ایرانی بودن افتخار باشه
  • سینا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 3
    شما جند بار از برنامه خندوانه تعریف کردی. چند بار از برنامه ای که این همه بیننده دارد و کارهای خوبی داره انجام میده حمایت کردی. کلا فقط عادت کردین به اعتراض چند بار شما در روزنامه و خبرگزاری تان از اتفاقات شهر گفتین. چند بار از کثیفی شهر نوشتید. فقط اعتراض می کنید. کاش در همه موارد دل واپس بودید
  • یک شیرازی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 18
    من روزنامه خوانم و اتفاقا با روزنامه خبر کاملا آشنام.این روزنامه خیلی بیشتر از صدا و سیما به معضلات اجتماعی میپردازه و به هیچ عنوان منفعل عمل نمیکنه. مشکلات کارگری و حوزه ی درمان همین طور دغدغه های فرهنگی مردم شیراز رو کاملا بدون پاچه خاری مسوولان با قلم صریح مطرح میکنه. روزنامه خبر رو همه میشناسن و اکثریت ازش راضین.آقای افشاریان هم باید به این مساله فکر میکرد که ممکنه بخشی از شیرازیا بهشون بر بخوره.آخه مساله اصلا لهجه شیرازی نیست و ایشون اگر تنها به لهجه ی شیرین شیرازی بسنده کرده بودن تمسخری صورت نمیگرفت اما تنبل و باری به هر جهت نشون دادن شیرازیا درست نبود.
  • مهتا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    15 4
    خیلی هم خوب بود... کلی هم خندیدیم. من خودم شیرازی ام ... اصلاً هم چیز برخورنده ای تو این استندآپ کمدی نبود... شما هم خانم نویسنده برای مطرح کردن خودت یه راه دیگه ای پیدا کن
  • شقایق IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    22 3
    از نظر من شیرازی ایده بسیار بسیار جالبی بود. خانواده ما که خیلی خیلی خوششون اومد، به کسی هم برنخورد، کسی هم ناراحت نشد. پرچم شیراریها بالاست.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    15 9
    دیروز که مطلب را دیدم حساس شدم وتکرار برنامه را دیدم بعداز مدتها یک دل سیر خندیدم دم این شیرازی گرم .واقعا شما از شاد بودن مردم ناراحتید وگرنه این بنده خدا توهین نکرد داستان زندگی خودش را شیرین بیان کرد.شما هم کمی شربت بهارنارنج بخور ارام میشی.
  • رزا A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    12 23
    باید دست خانم شنتیا رو طلا گرفت
  • شایان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    13 4
    عامو باکی نی.ما که خوشمون اومد که نماینده شهرمون مردمو خوشحال کرد.موشالو
  • سد قره قش IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    9 1
    عامو می حالو چیطو شده دمش گرم اونوی که استادیوم حافظیه رفتن او قدیما مشت علی اقو رو یادشونه همیطوری بودکه اقوی افشاری میگه
  • بی نام EU ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    12 1
    من اتفاقا با این اجرا خیلی از شیرازی ها خوشم اومد .ما می دونیم که شیرازی ها این طور که می گن نیستند و می دونیم آدمای فوق العاده خوب و دوست داشتنی هستند شیرازی ها
  • کاوه IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    13 0
    اجراشون عالی بود ٫ من خودمم شیرازیم ٫ خیلی هم حال کردم
  • یه سبزواری A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    14 0
    خوشا شیرازو وضغ بی مثالش... عاشق این شهر و مردمشم
  • منصوری A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    23 0
    با سلام وصد سلام خدمت همشهری های عزیز . من مادر سجاد افشاریان هستم اتفاقا فرزند من خیلی شیرازی ها را دوست دارد. اگر سری به فرهنگ سرای ایشان بزنید ویا به کافی شاپ مراجعه کنید مشاهده می کنید که نام هر میز را به نام یکی از خیابانهای شیراز نامگذاری کرده است واسم کافی شاپ را گذاشته کافه شیراز خلاصه عزیزان طنز چه اشکالی دارد خدا میداند هر چه دوست شیرازی الاصل داشتم خوششون اومده بود حال برای سلامتی همه جوانان صلوات
  • امیررضا A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    16 1
    دستش درد نکنه منم خودم شیرازیم ولی خیلی باهاش حال کردم خسته نباشی ما شیرازیا که همه جوره پشتتیم
  • شیرازی A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    16 1
    برنامه سجاد افشاریان بسیار بسیارعالی عالی عالی...............................بود
  • محسن A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    12 1
    من بپدر و مادرم شیرا ی هستن و خودم بزرگ شده مشهد . کاش نویسنده محترم خودت رو یه دکتر نشون بده . پدر و مادر من اصلا ناراحت نشدن و کلی شاد شدن و به اقا سجاد رای دادن
  • جناب خان A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    6 4
    خیلی ببخشیدا اون فقط خاطره هایی که در شیراز و شهر خودشون اتفاق افتاده رو در قالب طنز تعریف کرد.به نظر من بهتره شیرازیایی که تنبلن زرنگ شن.چرا فکر نمی کنین شیرازیا ویژگی های دیگه ای هم دارن.رتبه ی ۵و۶.اینکه خسیس نیستن.در ضمن یکی ازدوستانم می گفت که ساعت ده شده مغازه ها بسته بوده.بابا مهم اینکه شما ایرانی هستین.اصن شیرازی اصفهانی مشهدی مهم اینه ایرانی هستین.
  • کاکاوی شیرازی A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 0
    بستنی بستنی بستنی بستنی
  • نغمه A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    15 1
    ما که شيرازى هستيم توهينى در اين اجرا نديديم لطفا شما کاسه از اش داغ تر نشين. توهين به شيراز يعنى اهميت ندادن و تخريب فضاى باستانى و تاريخى و فرهنگى شهر اگه راس ميگيد نگران اين باشين
  • زینب A1 ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    9 1
    به نظرم توهین نبود طنز یعنی غلو ما در خانواده خودمآن هم به کارهای هم ممکنه بخندیم و در موردش حرف بزنیم و هیچ کس هم ناراحت نمیشه ما ایرانیها هم یک خانواده ایم
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    9 5
    من خودم میمندی ام بیشتر فامیلامون و طویفه مادریم شیرازی اصیل هستن همشونم متفق القول از برنامه سجاد خوششون اومده بود
  • شیرازی A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    10 6
    من یه شیرازی هستم وازاینکه اقای افشاریان عزیییز اون شب دل دردمند خیلی از ایرانیها رو برای چن دقیقه هم که شده شاد کرد خیلی خوشحالم و باعث افتخارم شد
  • رزا A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    9 10
    اصلا اینطور که آقای افشاریان گفتن نیست بهترین پزشکها شیرازی هستن اولین و مجهزترین پیوند کبد در شیرازه بهترین هتل ایران هتل شیرازهست بهترین شاعران ایران حافظ وسعدی شیرازی هستند بهترین مهمان نوازها شیرازیها هستن بهترین بهار نارنج بهترین فصل بهار بهترین عرقیات و.....همه متعلق به شیرازیها هستن بهترین چشم بزشک دکتر خدادوست و بهترین ارتوپد ایران استاد شاهچراغیان هستن بهترین آثار تاریخی تخت جمشید هست پس اگه مردم شیراز تنبلن اینها از کره ی مریخ امدند وباید بگم ایا تا بحال یک اصفهانی توی یک برنامه زنده گفته ما خسیس هستیم یا یک ترک یا یک لر برای خودش جک گفته تا خودش رو تنزل بده تا مردم بخندند واقعا برای کاربرهای که کامنت گذاشتند که ما شیرازی هستیم ولی خیلی هم خندیدیم متاسفم
  • مهسا A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    8 2
    چقد به خودتون گرفتین عاموهاااااااااا.....بابا یطنز بود بیخیال شین خوششششششششششششش باشید
  • يه شيرازي بي ادعا IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    16 2
    اين خانوم نويسنده اگر شيرازي بود، اگر دلسوز شيراز و شيرازي بود، ورنمي داشت تو بوق و كرنا كنه و از كاه كوه بسازه. خانم عزيز شما با اين كار فقط خواستي خودت رو مطرح كني و اوني كه براي مطرح شدن خودش از شيراز مايه گذاشته، شمايي نه آقاي افشاريان...
  • مریم کسرایی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    6 2
    به نظر من برخی دوستان دارن موضوع رو سیاسی میکنن, حالا یه هنرمند شیرازی اومده یه شوخی ای با شهر خودش کرده, حتی پدر خودشم گفت, اینکه ناراحتی نداره, همه هم شیراز رو میشناسن هم مردم خوبش رو, نباید اینقدر سخت گیر بود دوستان , نباید احساسی عمل کرد نباید بی منطق بود, بعضی ها همش جلو همه چیز گارد میگیرن, این اخلااق ما ایرانی ها خیلی بده
  • دوست A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    1 0
    سلام گاهی اوقات ما بعضی چیزهارو به صورت طنز می گیم تا تلاش وکوشش توی جامعه زیاد بشه ومردم بیشتر تلاش کنن واز خودمون مثال میزنیم که به کسی برنخوره واقعا افراد بالای ۱۴سال در روز ۱۳ ساعت بیکارن ودر حال استراحت جونها بیشتر اوقاتشون هدر میره ایشون این موضوع رو به طنز گفتن تا تلاش ما بیشتر بشه وچون خودشون شیرازی بودن از خانواده بزرگ شیرازی ها مثال زدند که به دیگران بر نخوره مگرنه قصد توهین نداشتن چون هر توهینی به شیرازی ها بکنه خودشو اقوامشم شیرازین به خودشونم توهین کرده
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    6 3
    عامو من آذری ام، از وقتی برنامه ی جناب افشاریان رو دیدم چندین برابر بیشتر به شیرازیای عزیز، فرهنگ و زبانشون علاقه مند شدم، برای اینکه محتوای اجراشون نشون میداد که مردمان فارس مردمان سالمی هستن و از کاه کوه نمی سازن، راحت هستن و درک کردن که چرا سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت گیر، واسه همین سخت نمیگیرن، از جناب سجادیان متشکرم
  • یک ایرانی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    6 0
    کار از تغییر فرهنگ گذشته / باید منقرض بشیم و یه گونه جدید بوجود بیاد همه برای معروف شدن یه چیزی وسیله میکنند این خانم هم بهانه توهین به شیرازی ها رو علم کرده بدا بحال ما ملت که شدیدا تحت جو قرار میگیریم
  • وحید A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    8 0
    من اصالتا جد اندر جد شیرازیموهیچ چیز زشت و بد و سخیفی تو طنز افشاریان نبودواین موج اعتراضی رو هم شیرازی ها به راه ننداختن .مطمین باشد یه عده کاسه داغ تر از اش شدن که وجهه خوب و جنبه زیاد شیرازی ها رو لکه دار کنن . چه اشکالی داره اگه ما در اختیار زمان نباشیم و زمان مطیع ما باشه؟؟؟ یا ایتکه مگه بد که موقع تصادف با هم دعوا نمیکنیم و فحش نمیدیم . یا انقد به هم اعتماد داریم که بچه هامون رو میسپاریم به همسایمون؟ اخه چییه این طنز زیبا و لطیف بد بوده که دارید دنیا رو زیر و رو میکنید؟
  • بي نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    11 0
    خانم نويسنده كه دنبال ايرادهستي بهتربودخودت باهمشهريت مودب صحبت ميكردي.من خودم شيرازي هستم وساكن شيرازم فوق العاده عالي بوداجراي آقاي افشاريان وجزحقيقت جيزي نبود،بجاي تعصب بيخودبهتره نكاهي به مترومون داشته باشيم كه اونموقع كه تو برنامه كودك به بجه هااعلام ميكردن بكين بعضي باباهامون صبح بامتروميرن سركارولي عملأاينطورنبود،يامثلأطرح بزشك خانواده كه ميكن توشيرازموفقه ولي دراصل اينطورنيست،يا.... وبهتره بجاي تعصبات بيخود به نظافت شهرمون وآثارمون اهميت بديم ودقيقأآقاي افشاريان هم درآخرهمين رو كفتن.از قديم كفتن حقيقت تلخه.بااين نوشته باعث شدي آقاي افشاريان هم بيشتررأي جمع كنه.آقاي افشاريان ازتون ممنونم.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    6 1
    آقای سجاد افشاریان ازتون ممنونیم واقعا عالی بود ایشالا به عنوان اولین کمدین انتخاب بشین والا ما که شیرازی هستیم اصلا هم ناراحت نشدیم و تا جایی هم که از دوستان و آشنا و فامیل اطلاع داریم هیچکس ناراحت نشده و همه هم رای دادن طنز و کمدین یعنی همین .و خواهشا جنبه هاتون رو بالا ببرین و تعصبات بیخود نشون ندید و ادب رو رعایت کنین.
  • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    7 3
    همه حرفای اقای افشاریان راجب من یکی که صدق میکرد از همه کمدین ها هم بهتر بود. مردم کلا عادت دارن دنبال بهانه باشن اعتراض کنن به یه کمدین یا سریال کمدی که از یه لهجه استفاده میکنن. این اقا هم قبل از همه پدر خودشو مثال زد
  • ح IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    6 0
    از صبح تا شب همه انواع اقسام جوکا و توهینا تو واتساپشون می بینن به شهرها به کشورمون به کثیف تریم مطالب می خندیم با همه به اشتراک می زاریم غممونم نیس ولی تا یه برنامه یه سریال گرفت همه بافرهنگ میشن متمدن میشن چرا بی جنبه بازی در میارین افشاریان توهینی نکرد من شیرازیم و اصلا یک ذره هم ناراحت نشدم چون شوخی بود شوخی راس میگین مطالب واتساپ و عکسای بقول جناب خان ریاضی و زیست به اشتراک نزاریم مطالبی که ایران ودینمون به سخره میگیرن لایک نکنیم
  • الهه IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    8 0
    سلام من شیرازیم و خیلی خوشم اومد از اجرای اقای افشاریان و تمام فامیل و دوستان هم همچنین . اصلا هم بهمون برنخورد. بعضی ادم های حسود نمی تونن محبوبیت افشاریان و ببینن یه سری حرفای بیخود میزنن
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    3 0
    اگه به اقوام دیگه به قول شما توهین میکرد بازهم این مطالب درج میشد یا نه اونموقع جایی برای مطرح شدن شما وجود نداشت به قول دوستومن حالا مگه چیطو شده
  • امیر پسر شیراز A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    7 0
    بنظرم آقای سجاد افشاریان خیلی خوب اجرا کردن... اینکه یک عده فکر میکنن توهین کردن به ما اشتباه هست ... اتفاقا ما هیلی هم خوشحال شدیم از نحوه اجرا ...
  • مصطفی شایگان IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    7 1
    اتفاقا من به عنوان یک شیرازی ناراحت نشدم هیچ بلکه افتخار کردم که یک کمدین شیرازی تونست با لهجه ی ما انقدر مردم و خود ماهارو بخندونه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    7 0
    واى عالى بود به خدا ....كار آقاى افشاريان حرف نداشت....من كه به عنوان يه شيرازى نه تنها ناراحت نشدم بلكه به هنر ايشون افتخارم كردم
  • علی کلانتری فرد A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    8 6
    شما بگذارید به حساب همان تلنگری که برای انتخاب هندوانه می زنیم. به هر حال با توجه به در بسته بودن هندوانه انتخاب یک هندوانه شیرین و دلچسب نیاز به تجربه دارد و زدن ضربه و شنیدن پاسخ آن. اخیرا در بعضی از ظنز ایستاده هایی که دوستان اجرا می کنند شاهد نوع جدیدی از خنداندن شده ایم که راستش نمی دانم اسمش را چی باید گذاشت. انگار هر که پشت میز خندوانه می ایستد ملزم به خنداندن دیگران است. این به خودی خود بد نیست اما نه به هر قیمتی و به هر شکلی. همیشه گفته ایم با هم بخندیم نه به هم بخندیم. اما این شکل جدید خنداندن نه تنها شعار اصلی خندیدن را رعایت نمی کند، که مغایر با آن است.
  • علی کلانتری فرد A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    1 7
    کاش دوستان بدانند اینکه خودشان را جزو یک گروه قلمداد کنند دلیل درستی نیست برای به سخره گرفتن آن گروه. کاش دوستان بدانند از اغراق باید بعنوان چاشنی استفاده کرد نه اینکه کل غذا چاشنی باشد. کاش فقط هدف خنداندن نباشد هر چند خندیدن بی دلیل هم خوب است. خلاصه اینکه می شود کسی را مسخره نکرد، به کسی توهین نکرد، به عقاید و اصول دیگران احترام گذاشت و دیگران را هم خنداند. حرف آخر اینکه ای کاش به حرفهای قشنگی که در تمام برنامه های صدا و سیما زده می شود پایبند باشیم. و کاش هندوانه ای که برای مهمان می خریم به شرط چاقو باشد.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    5 0
    مردم شیراز درک بالایی دارن نمیخواد شما دایه عزیزتر از مادر شید به قول دوستمون آثار تاریخی شیراز از بین رفت شما کجا بودید انتقاد کنید ....آقای افشاریان افتخار مردم شیراز و استان فارس هستند مردم نه تنها ناراحت نشدن خیلی زیاد هم کیف کردن ...اجراشون از تمام اونایی که ادعا داشتن بهتر بود ما پشتشونیم بهشون رای میدیم تا چشم بعضیا کور بشه.....
  • علیرضا A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    3 3
    سلام به همه. من میخوام بپرسم آیا تنبلی صفت خوبیه؟ یا بیحالی و بیخیالی میتونه اخلاق مناسبی برای اهل یک شهر باشه. رسانه ملی باید خیلی بیشتر از اینها مراقبت کنه. آیا اکه به یه اصفهانی در صدا و سیما نسبت خسیس بدهند درسته؟ هم وطنان عزیز سعی کنیم به هیچ عنوان مردم شهر یا دیاری را به صفت نامطلوبی مشهور نکنیم.
  • حميد A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    8 1
    كجايند مردان با ظرفيت
  • محمدرضا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    10 0
    ما شيرازي ها پشتتيم آقاي افشاريان ... پشتتيم... حالا يكي يه چيزي نوشته، افكار خودشه فقط
  • اهل شيراز IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    3 0
    ممنون از خبرآنلاين به دليل بازتاب نظرات مردم كه به نظر مي رسه با كمترين ميزان سانسوره
  • فاطمه جون A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    5 0
    دوستان عزیزم بیاین فقط شاد باشیم لازم نیست آینقدر در قید و بند شهر و لهجه باشیم مهم اینه که همه ما ایرانی هستیم وقتی هممون حساسیتمون نسبت به ترک و لر و شیرازی و... از بین بره هممون با هم یکرنگ میشیم و دیگه اختلاف ایجاد نمیشه
  • unknown US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    6 0
    من خودم شیرازیم تاحالا بغیر از اجراهای امیرمهدی ژوله اجرایی به خوبی اجرای افشاریان ندیدم.... اصلا هم چیزی نگفت که بهمون بربخوره و بگیم که واااای خدای من چه توهین بزرگی داره بهمون میشه... ادمایی که میخوان زیادی برن رو خط روشنفکری و تجدد زیادی همه چیو سخت میگیرن... ما شیرازیا خیلیم حال کردیم و شمایی که انقدر حرص میزنی یکم برو کتاب بخون و ببین که همین شوخی های بین اقوام بوده که تونسته این همه قوم رو کنار هم نگه داره و نزاع بینشون پیش نیاد... در ضمن ما نسبت به تخریب اثار تاریخیمون بیشتر حساسیت و ناراحتی نشون میدیم تا ربع ساعت خنده
  • مجید IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 0
    بنده ام شیرازیم .نمی دونم کسی توجه کرد بعد این همه فشار که توسط دست اندرکاران غیوربه ایشون آوردن دیگه روحیه لازم رو برای استنداپ دوم نداشت ؟ شما انقدر بخیلید که همه چیز رو برای خودتون میخواید .حتی به کسی که داره این مردم دردمند رو میخندانه بخل می ورزید. اگه راست میگید وفرهنگ دارید خدمت رسانی خوبی به مردم داشته باشید بگذریم در آخر وقتی دیدم در مرحله دوم وپایان کار توهم رفته دلم گرفت فقط تقاضیم اینه که بهش رای بدید که نگن رائیش پائین بود چون با شیوه قبل نبود یاعلی مدد
    • کاف IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
      0 0
      مردم ما هنوز واسشون زوده . متنی که در اجرای دوم ارائه کرد درکش واسه مردم ثقیل بود . متن انتزاعی و پیچیده بود . خودش گفت میخواد با استاندارد های جهانی استندآپ کمدی این برنامه رو اجرا کنه . به نظرم استراتژی درستی نداشت . میبایست مثه دفعه قبل متن ساده و قابل فهمی اجرا می کرد .
  • محمد A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    2 1
    من یک شیرازیم من هم برنامه آقای سجاد افشاریان را دیدم در کل برنامه را دوست داشتم بجز اون قسمت بازی پرتاب آب دهان در بچگی خداییش چند در صد شماها در بچگی این بازی رو انجام دادین آیا این هم جزو عادت ما شیرازی هاست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    7 0
    بهتره اجرای سری دوم رو هم میدیدی خانم نویسنده که چه تعریفی از شیراز کردن آقای افشاریان و امیدوارم حداقل شیرازیای عزیز بهشون رای بدن چون واقعا استندآپ کمدی واقعی رو اجرا کردن
  • عباس A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    2 0
    بابا چقد همه چیز رو سخت میکنین بنده خدا فقط شوخی کرد . ما شیرازی ها خودمون درک میکنیم اگه قرار به توهین باشه که اول از همه به خودش توهین کرده ... شخصا عاشق اجراش و ذهن خلاقش شدم
  • ایران IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    باید بگم قطعا و مسلما یک شیرازی در استودیو حضور داشته و اون هم جناب آقای افشاریانه کسی که با افتخار داره اعلام میکنه که شیرازیه جای کوبوندنش بهش افتخار کنید که نامی از شهرتون و زیبایی هاش آورده جای تاسف جاییه که همه همه چی رو ب خودشون میگیرن