اگر مربی هم روی نیمکت نباشد، مسی و رونالدو کاری می کنند که تیم پیروز شود

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اعجوبه های دنیای فوتبال هستند.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین/ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو حالا فرا تر از دو اسم هستند. کسانی که حالا تبدیل به یک سبک شده اند. کسانی که شهرت و محبوبیتشان به خارج از فوتبال هم رنگ داده است. شاید در این روز ها همه مربیان دنیای فوتبال پیش از اینکه آرزوی مربیگری در بزرگترین تیم های جهان را داشته باشند، آرزوی داشتن رونالدو و مسی را در تیم های خود دارند. چون می دانند حضور این دو فوق ستاره حتی می تواند تیمی ضعیف را هم تبدیل به یک قدرت کند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خیلی ها را عاشق فوتبال کردند.

وقتی دنیای فوتبال متحول شد 

بالاخره روزی باید می رسید که عکس های پله و مارادونا از روی دیوار ها کنده شود و بازیکنان جدیدی جای آنها بگیرند. البته مسلم است که مارادونا و پله تکرار شدنی نیستند. اما می توان کسانی را پیدا کرد که مثل این دو بازیکن باشند و جهان فوتبال را تسخیر کنند. وقتی در پنجمین روز ماه فوریه سال 1985 انتظار خانواده ای برای دیدن فرزندشان به پایان رسید و فریاد های شادی آنها محله فونچال در شهر مادیرا پرتغال را پر کرد، هیچکس انتظار نداشت که در آینده ای نه چندان دور این فرزند مایه مباهات یک خانواده که خیر بلکه یک کشور شود. وقتی پدر «آویرا» و مادر «ماریا» به علت علاقه زیاد به «رونالد ریگان» رئیس جمهور وقت آمریکا، اسم رونالدو که اتفاقا خیلی هم در پرتغال رایج نبود را برای پسرشان انتخاب کردند، فکر نمی کردند روزی این اسم سر تا سر جهان را فرا می گیرد. بعد از آن درست 838 روز کافی بود تا 24 ژوئن 1987 فرا برسد و یک اسم دیگر در کنار اسم رونالدو دهان به دهان بچرخد. در همین روز پسری از یک خانواده کارگر در شهر روزاریو آرژانتین چشم به جهان گشود. پسری که لیونل مسی نام گرفت. نزدیکان مسی به خاطر دارند که او از 3 سالگی ضربه زدن به توپ را آغاز کرده است. اگر آنها می دانستند این پسر کوچک در آینده چه کسی می شود، یک لحظه هم از او جدا نمی شدند.

 هر دو نابغه هستند

شاید سخت باشد که بدون تعصب درباره این دو شخصیت صحبت کرد، اما حقیقت این است که حضور این دو بازیکن رنگ متفاوتی به دنیای فوتبال بخشیده است. از طرفی کری خوانی جزئی از فوتبال است و به نوعی فوتبال بدون آن لذتی ندارد. اگر طرفداران مسی از 4 توپ طلای او بگویند، طرفداران رونالدو از 3 توپ طلا و رکورد های متععدی که توسط او شکسته شده است می گویند. اگر طرفداران رونالدو از توانایی های فردی فوق العاده او بگویند، طرفداران مسی آنها را یاد لحظه هایی می اندازند که بازیکنان حریف اسیر هنرنمایی ساق های ستاره آرژانتینی شدند. ولی همه این کل کل ها یک پایان مشترک دارد و آن هم این است که حضور رونالدو و مسی برای فوتبال نعمت است. وجود این دو بازیکن لذت مسابقات را بیشتر می کند. خیلی ها هستند که کل هفته منتظر می مانند تا روز بازی بارسا و رئال فرا برسد و مات و مبهوت تکنیک منحصر به فرد رونالدو و مسی شوند.

مسی و رونالدو به تنهایی یک تیم هستند

این ادعا بار ها ثابت شده است. برای پی بردن به این موضوع نیاز نیست خیلی به قبل رجوع کرد. بازی های هفته سوم لالیگا گواه این موضوع است. دیگر چه شگفتی بیشتر از این که رونالدو در یک بازی 5 گل می زند و مسی با یک بار لمس توپ جدی، نتیجه بازی را عوض می کند. 5 گلی که رونالدو برابر اسپانیول زد او را بهترین گلزن تاریخ رئال در لالیگا کرد. لیونل مسی هم که در دقیقه 60 وارد زمین شد فقط یک موقعیت لازم داشت تا گل بزند و آن را به پسر 3 روزه اش تقدیم کند. بنیتز و انریکه از خوشبخت ترین انسان ها هستند. آنها برای رسیدن به رستگاری رونالدو و مسی را در ترکیب خود دارند. چه چیزی بهتر از این؟ حضور دو ابر ستاره که در لحظه می توانند نتیجه هر بازی را تغییر دهند، شانس بزرگی است که مربیان رئال و بارسا و حتی تیم های ملی آرژانتین و پرتغال باید نهایت استفاده را از آن بکنند.

41257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =