مشکلات صنعت فرش دستباف شهرستان خوی و نحوه رونق و توسعه این صنعت با حضور فرماندار، رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن وتجارت استان، رئیس تعاونی فرش دستباف استان و رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خوی مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،مشکلات صنعت فرش دستباف شهرستان خوی و نحوه رونق و توسعه این صنعت با حضور فرماندار، رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن وتجارت استان، رئیس تعاونی فرش دستباف استان و رئیس اداره صنعت معدن و تجارت خوی مورد بررسی قرار گرفت .

دکتر سیوانی در این جلسه با اشاره به جایگاه صنعت فرش در شهرستان خوی اظهار داشت: با توجه به اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفری صنعت فرش خوی ، این صنعت یکی از منابع مهم درآمد و اشتغالزایی مردم شهرستان بوده و باید در رفع موانع تولید و رونق آن اقدامات اساسی انجام گیرد و در این راستا توجه بیشتر به نقشه ماهی فرش دستباف خوی و تبلیغ آن بعنوان برند فرش خوی می تواند بسیار موثر باشد .

وی در ادامه خواستار ارتباط بیشتر با صنعتگران این حوزه از جمله نشست با فارغ التحصیلان رشته فرش و ایجاد سازمان های مردم نهاد و فعالیت بیشتر در این زمینه گردید .

فرماندار خوی همچنین هماهنگی و ارتباط با صادرکنندگان فرش در خارج از کشور و دعوت از تجار خارجی به شهرستان خوی را یکی از راههای ورود فرش دستباف خوی به بازار فروش اروپا و رونق بیشتر آن دانست .

اعطای وام کم بهره از طریق بانک های مربوطه از دیگر موارد مورد گفتگو بود که با هماهنگی فرمانداری مقرر گردید یکی از بانک های عامل با پیگیری مسئولان فرش استان در جهت حمایت از این صنعت تسهیلات بانکی اعطاء نماید .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =