۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
روزهای سخت والیبال ایران تازه شروع می شود

تیم ملی والیبال ایران با پایان سه روز اول جام جهانی ٢٠١٥ ژاپن، با ٦ امتیاز و پنجمی در جدول رده بندی به استقبال روزهای سخت می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تيم ملي ايران كه يكي از بخت هاي سهميه المپيك در اين رقابت ها محسوب مي شود، جام جهاني را در شهر هاماماتسو با بازي حساس مقابل آرژانتين تيم خوليو ولاسكو سرمربي سابقش استارت زد. اين بار هم ژاپني ها مثل دفعه هاي قبل بدجوري از خجالت ايراني ها در آمدند. بعداز بليت براي پرواز عجيب و غريب٣٠ ساعته تا هاماماتسو، دو روز قبل از شروع مسابقات با ندادن سالن براي تمرين توپي مهمان نوازي را در حق ايران تمام كردند.
با اين شرايط كواچ تيمش را براي اولين مسابقه مقابل آرژانتين و ولاسكو چيد. او كه يك بار سال قبل در قهرماني جهان ولاسكو را ٣-صفر برده بود، اميدوار بود امسال هم با برد قدم اول در جام جهاني را محكم بردارد. اما ولاسكو به شاگردانش و كواچ كم تجربه رو دست زد و برنده شد. باخت ٣-يك سورپرايز استاد براي شاگردانش بود. شاگرداني كه دوره قبل با آنها تيم هاي مدعي را جادو مي كرد. تونس دومين حريف ايران بود، تيم دوم قاره سياه . تونسي ها حريف قدري نبودند، ايران اين بازي را ٣-يك برد اما نه چندان مقتدرانه. در اين بازي امير غفور با مصدوميت شهرام محمودي در تركيب فيكس تيم بود و يك تنه ٢٤ امتياز گرفت و بهترين بازيكن شناخته شد. ونزوئلا سومين حريف ايران بود. ايراني ها كه تازه موتورشان روشن شده بود، در اين بازي همه جوره خوب بودند؛ سرويس، دفاع و دريافت. شاگردان كواچ ٣-صفر بردند و سيد محمد موسوي سرعتي زن هم ستاره بازي شد.
ايراني ها از این دو بازي ٦ امتياز گرفتند. تيم ملي بعداز اين سه بازي راحت، تازه كار سختش شروع مي شود. آنها فردا استراحت مي كنند تا از شنبه براي جدال سنگين و نفس گير مقابل غول هاي واليبال صف آرايي كنند. برخلاف ايران كه از امروز بازي هاي سخت را در پيش دارد، لهستان ، روسيه و امريكا كار راحت تري دارند. از بازي هاي ايران در مرحله اول هنوز دو بازي سخت مانده است. لهستان در سه روز اول تونس، روسيه و آرژانتين را برده تا بدون باخت، تيم سوم جدول رده بندي باشد. تيم آنتيگا شنبه حريف ايران است. ايراني كه امسال ٥بار برابرش قرار گرفته و به جز يك بار بقيه اش برنده بوده، حتي به ضرب و زور. البته بازي شنبه براي لهستاني ها هم راحت نيست و به طور حتم تيم پرطمطراق، بدون استرس نيست.
بعداز ناكامي و سقوط روسیه از سيد اول ليگ جهاني، سرمربي سابقش برگشت و همه بازيكنان غايب در این ليگ هم برگشتند تا روسيه همان روسيه قهرمان المپيك شود. این تیم پر آوازه هم در سه روز اول جام جهاني دو برد و يك باخت گرفت. تيم آلكنو كارش را با برد ونزوئلا شروع كرد اما در بازي دوم از پس لهستان برنيامد و ٣-يك امتیاز را به حریف واگذار کرد. تونس حريف سوم روسيه بود. تيمي كه حرفي براي گفتن نداشت. روسيه هم مثل ايران ٦ امتيازي است اما در جدول رده بندي يك پله بالاي ايران، چهارم است.
ايران بعداز بازي يكشنبه، در روز استراحت از هاماماتسو به شهر اوزاكا مي رود.در اين شهر كار سخت شاگردانكواچ اوج مي گيرد، چرا كه آنها بعداز استراحت و تمرين سه روزه دور دوم جام جهاني را ٢٥ شهريورماه با ايتاليا شروع مي كند. يك روز بعد هم آمريكا حريف ايران است. ژاپن آخرين حريف ايران در دور دوم است. اگر ايراني ها در اين دور با هوشياري و كم اشتباه بازي كنند و برنده سه مسابقه باشند در دور سوم براي امتياز گيري مقابل كانادا، مصر و استراليا با انگيزه بيشتري بازي مي كنند. رقباي ايران در دور دوم كار راحت تري دارند؛ لهستان در روزهايي پر تب و تابِ دور دومِ ايران، به ترتيب با كانادا، مصر و استراليا رو به رو مي شود. البته دور سوم براي تيم آنتيگا نفس گيرتر است وقتي كه ٣٠ و ٣١ شهريورماه به ترتيب با دو مدعي بنام؛ آمريكا و ايتاليا مسابقه دارد. اما روسيه در دور دوم مثل لهستان با خوش شانسي تمام سه بازي سبك و بي دردسر مقابل استراليا، كانادا و مصر دارد. شاگردان آلكنو دور سوم سختي كار يقه اشان را مي گيرد، با بازي ٣٠ و ٣١ شهريورماه مقابل ايتاليا و آمريكا. برنامه مسابقات پيش بيني براي تعيين دو تيم المپيكي را سخت مي كند. اما آنچه مسلم است اينكه كواچ با هوشياري تمام بايد بازي را بين شاگردانش تقسيم كند تا هرچه مسابقات به روزهاي آخر نزديك مي شود آنها كم نياورند .

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    10 5
    کواچ نشون داده که در مقابل مربی های بزرگ دست بسته هست و چیزی برای سورپرایز انها نداره