تسنیم نوشت: وزیر بهداشت با تشریح چرایی سخت‌ترین آزمون ایران که مربوط به دوره‌های فوق تخصصی و تخصصی پزشکی است، از توزیع ۳ هزار متخصص جدید در کل کشور خبر داد.

بیست و نهمین دوره آزمون فوق تخصصی و شصت و دومین آزمون دانشنامه تخصصی رشته‌های پزشکی ایران با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

وزیر بهداشت را در زمان برگزاری این دو آزمون مهم پزشکی کشور، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر و همچنین علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همراهی کردند.

سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از آزمون‌های فوق‌تخصصی و تخصصی پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: این دو آزمون مهمترین و سخت‌ترین آزمون‌ها در ایران هستند و به‌ هیچ عنوان نمی‌توان آن را با کنکور مقایسه کرد.

وی ادامه داد: در شصت و دومین دوره آزمون تخصصی و بیست و نهمین دوره آزمون فوق‌تخصصی امسال، 4 هزار نفر شرکت کردند و آنقدر این آزمون شرایط ویژه دارد که از هر 8 تا 10 نفر فقط یک نفر انتخاب و قبول می‌شود.

وزیر بهداشت با تشریح نوع برگزاری این آزمون‌ها که در دوره تخصصی به‌صورت عملی و نظری امتحان گرفته می‌شود، گفت: هر نوع تغییری در این آزمون‌ها چند سال قبل اعلام می‌شود؛ همانطور که درباره تغییرات آزمون تخصصی از چند سال قبل اطلاع رسانی شد.

هاشمی درباره کمبود نیروهای متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های متعدد پزشکی نیز گفت: مسلما در برخی از رشته‌ها متخصص کمتر احتیاج داریم ولی در برخی رشته‌های جراحی به متخصص و فوق‌تخصص احتیاج بیشتری داریم؛ بنابراین نام این رشته‌ها را نمی‌برم تا تبلیغی نشود و افراد براساس علاقه خود این رشته‌ها را انتخاب کنند.

وی با ابراز امیدواری از تعداد قبولی بالا در حوزه گواهینامه‌های تخصصی، گفت: تاکنون 4 هزار متخصص را در مناطق مختلف کشور توزیع کردیم و امیدواریم امسال با توجه به شرایط ظرفیت‌ها و جذبی که صورت می‌پذیرد، 3 هزار نفر دیگر را نیز توزیع کنیم.

وزیر بهداشت در خاتمه درباره علت افزایش ظرفیت‌ها که برای رعایت حقوق شهروندان بوده است، گفت: در ورودی‌های جدید برای افرادی که به‌صورت آزاد شرکت می‌کنند، مواد لازم رعایت شده است تا تعدادی کاهش پیدا نکند.

تقدیر از برترین‌های آزمون فوق تخصصی پزشکی

قائم مقام دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به تقدیر از برترین‌های آزمون تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی ایران، زمان اعلام نتایج این آزمون‌ها را نیز اعلام کرد.

سیدحسن امامی رضوی در حاشیه برگزاری بیست و نهمین آزمون فوق تخصصی و شصت و دومین آزمون دانشنامه تخصصی ایران که اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است، به تسنیم گفت: نتایج نهایی این دانشنامه هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی گفت: همچنین رتبه‌های برتر آزمون‌های فوق تخصصی و تخصصی پزشکی ایران نیز در روز 26 شهریور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    54 1
    سال 82 که کنکور سراسری کارشناسی دادیم فکر کنم تو رشته ریاضی از هر 18 نفر یکی قبول میشد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    14 13
    قبولی تو دکترای تخصصی وزارت بهداشت از بابت نسبت تعداد شرکت کننده به تعداد ظرفیت قبولی سخت تره.در آزمون دکترای ژنتیک پزشکی یا ایمونولوژی پزشکی بیش از 600 نفر شرکت می کنند و بین 20 تا 30 نفر ظرفیت دارد.یعنی تقریبا از هر 30 نفر یک نفر.خیلی از پزشک ها در آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت شرکت میکنن.تازه در مرحله بعدی مصاحبه داره که باید مقاله و کتاب و رزومه قوی داشته باشی ولی در تخصص پزشکی بعد از قبولی دیگر مصاحبه ای در کار نیست.
    • پزشك A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      4 10
      بله،ولي خوباي تجربي پزشكي و دندونپزشكي و داروسازي ميرن و شما با بقيه كه هم رشتتون هستن رقابت ميكنين،نه با اونا
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 1
    کنکور سال 77 از هر 20 نفر توبی ریاضی یه نفر قبول میشد در رشته مهندسی برق که دیگه وضع خیلی بدتر بود
  • مهدی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    3 2
    در این که این آزمون، آزمون سختی هست شکی توش نیست ولی من مشکلم با تیتر این خبره، تا اونجایی که من اطلاع دارم تو آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات خرداد پارسال کمتر از 3 درصد قبولی داشتیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 2
    سال 88 و 89 آزمون ارشدمعماری دانشگاه آزاد همدان از هر 50 نفر یک نفر قبول میشد 1000نفر شرکت کننده 20 نفر قبولی.اما الان به همت دانشگاه آزاد تو همه رشته ها کسی جواب نه نمیشنوه حتی باضرایب منفی.
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    7 5
    نفرات شرکت کننده در ازمون دکترای ژنتیک که رتبه های بالای ده هزار کنکوربودنبا تخصص پزشکی تفاوت بسیاردارندواصلا قابل مقایسه نمیباشد.
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      7 1
      از کی تا حالا با رتبه چند ده هزار میشه ژنتیک دانشگاه تهران قبول شد و ما خبر نداشتیم؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    4 1
    براي آگاهي دوستان اينجا منظور آزمون دانشنامه تخصصي يا همون بورد تخصصي هست كه دو مرحله كتبي و عملي داره. و رقابتي نيست بلكه از سختي آزمون هست كه فقط عده كمي نمره قبولي ميارن