فرمانده ناجا: مرز مهران باید برای پذیرش بیش از 2 میلیون زائر در اربعین آماده و تجهیز شود

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مرز بین المللی مهران باید برای پذیرش بیش از 2میلیون زائر و مسافر در اربعین امسال آمادگی داشته و تجهیزشود.

به گزارش کردپرس سردار اشتری در سفر به استان ایلام و مرز بین المللی مهران در نشست در نشست ستاد پشتیبانی قرارگاه اربعین که با حضور استاندار ایلام ، سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهور، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، ودیگرمسئولین برجسته استانی و کشوری در محل پایانه مرزی مهران برگزار شد گفت : نیروی انتظامی برای انجام وظیفه در این مراسم خطیر که بزرگترین اجتماع شیعیان جهان است آمادگی دارد .
وی افزود: برقراری نظم و امنیت زائران اربعین از وظایف بزرگ ناجا بوده و این نیرو جهت آمادگی کامل در این زمینه به همراه سایر دستگاههایی که در این زمینه مسئولیت دارند قبل از این مناسبت یک رزمایش بزرگ آمادگی را اجراء خواهد کرد.
افزایش گیتهای خروجی مرز مهران
وی با اشاره به اینکه گیتهای خروجی مستقر در پایانه مرزی مهران باید 10 روز قبل از آغاز مراسم اربعین تجهیز و آماده فعالیت شوند تصریح کرد: جهت سهولت در تردد زائران تعداد گیتهای خروجی این مرز به 46 گیت افزایش خواهند یافت.
فرمانده نیروی انتظامی داشتن گذرنامه جهت سفر به عراق و خروج از مرزهای کشور به منظور شرکت در مراسم اربعین را بسیار ضروری دانسته و افزود: رسانه ها و خصوصاً صداو سیما باید در این زمینه اطلاع رسانی شفاف داشته و واقعیات را به مردم بگویند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در صدور ویزا و گذرنامه در این مرز مشکلاتی ایجاد شد افزود: لازم است کسانی که قصد خروج از کشور جهت شرکت در مراسم اربعین را دارند برای دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس + 10مراجعه و اقدام به دریافت گذرنامه نمایند.
ضرورت تأسیس پارکینگ منظم و مدیریت شده در مرز مهران
سردار اشتری همچنین به ضرورت ایجاد پارکینگهای بزرگ و منظم در ورودی های شهر مهران اشاره کرد و گفت: عدم وجود پارکینگهای منظم و مدیریت شده می تواند همانند سال قبل مشکلاتی را در این مرز بین المللی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: تردد زائران اربعین امسال علاوه بر مرز مهران از طریق مرزهای شلمچه وچزابه در خوزستان نیز انجام می گیرد گفت:ناجا تمام سعی خود را بکار خواهد گرفت که نیازهای این مرزها شناسایی و به امکانات لازم تجهیز شوند.
فرمانده نیروی انتظامی کنترل برتردد خودروهای شخصی در مسیرهای منتهی به مرز مهران را از ضروریات مهم دانسته و گفت:مسیر ایلام به مهران دارای اشکالات و مشکلات خاصی است که باید تا قبل از اربعین در صورت امکان برطرف شوند.
وی تصریح کرد: البته این مسیر با توجه به اهمیت آن و تردد زیاد خودروهای زائرین باید تبدیل به یک بزرگراه شود.
اجرای طرح ویژه ترافیک در جاده های مهران و استقرار قرارگاه پلیس راهور در این شهرستان
فرمانده پلیس راهور کشور نیز در این نشست گفت: جهت کنترل بیشتر به تردد خودروها و نظم بخشی بیشتر قرارگاه پلیس راهوردر آستانه اربعین در این مرز مستقر خواهد شد.
سردار مهری افزود: از محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران بازدید به عمل آمده و تلاش می شود مشکلاتی که سال گذشته در ایام اربعین در این مرز وجود داشت برطرف شوند.
وی افزود: امسال قرار است جهت سهولت در تردد زائران حسینی طرح ترافیکی نیز در جاده های منتهی به شهرستان مهران به اجراء گذاشته شود.
فرمانده پلیس راهور کشور ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته نقاط ترافیکی مشخص و از هم اکنون طرح ترافیکی برای خدمات دهی مناسب به زائران برنامه ریزی شده است.
در ادامه این نشست سردار دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در استان ایلام و مرز مهران را درراستای انجام بهینه مراسم اربعین حسینی ارائه دادند.
زیر ساختهای مرز مهران در استانه تکمیل شدن
استاندار ایلام نیز در این نشست در سخنانی اظهار داشت: آمادگی های لازم در استان ایلام جهت پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی وجود دارد.
محمدرضا مروارید افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در مرز مهران از اربعین سال گذشته تاکنون توسعه زیرساختهای این مرز بوده که بیشتر این زیرساختها آماده شده یا در آستانه تکمیل شدن هستند.
وی افزود:زیرساخت های این مرزخصوصاً در بخش راه های منتهی به مرز با جدیت در این استان در حال انجام است و تاکنون تعریض پل ها، احداث سرویس های بهداشتی بین راهی، تامین روشنایی معابر و ایجاد پایگاه های عرضه سوخت سیار در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =