ایرنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب طرح ملی حمایت از صدک های پایین و کم درآمد جامعه در کمیسیون اجتماعی دولت و ارسال لایحه حمایت از معلولان از دولت به مجلس خبر داد.

علی ربیعی روز چهارشنبه در اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت ایرانیان در مجموعه تلاش وزارت کار افزود: طرح حمایت از صدک های پایین و کم درآمد جامعه در کمیسیون اجتماعی دولت کارشناسی و تصویب شد و براساس این طرح یک بسته خدمتی شامل حمایت از امنیت غذایی، حمایت از مسکن اجتماعی، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل، کاهش فقر غذایی و حمایت های متنوع دیگری برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح یک طرح انقلابی است که بعد از طرح تحول سلامت که در حوزه سلامت تحول ایجاد کرد می تواند در حوزه اجتماعی به حمایت از اقشار آسیب پذیر کمک کند.

ربیعی اضافه کرد: خدمات متنوعی در این طرح دیده شده است که اجرای آنها بستگی به منابعی دارد که برای آن در نظر گرفته می شود و هر چه این منابع بیشتر باشد پوشش خدمات و تنوع آنها افزایش می یابد.

وی همچنین به تدوین لایحه حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: این لایحه تدوین شد و با امضای رییس جمهور به مجلس رفت در این طرح نیز حمایت های مختلفی برای معلولان در نظر گرفته شده که از اشتغال تا آموزش و حمایت از خانواده معلولان و نگهداری آنها در خانه تا توانمندسازی آنها را در بر می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح به مجلس رفته و به زودی جزییات آن به صورت علنی اعلام می شود و می توان گفت که اجرای لایحه حمایت از معلولان و طرح ملی حمایت از اقشار کم درآمد بزرگترین پروژه اجتماعی دولت است که بعد از طرح تحول سلامت مطرح می شود.

ربیعی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان ها از طرف بیمه ها گفت: بخشی از این مشکلات به علت کمبود اعتبارات دولتی است و طبیعی است که به مرور برطرف می شود مهم این است که طرح تحول سلامت جزو اولویت های اصلی دولت است و هیچ گاه با شکست مواجه نمی شود.

وی ادامه داد: اشکالات این طرح بررسی شده و به مرور برطرف می شود. و بدهی بیمه ها نیز با تامین اعتبارات دولتی به زودی و ظرف هفته های آینده پرداخت خواهد شد.

ربیعی گفت: رسانه ها بهتر است در مورد معوقات بیمارستان ها در جامعه هیجان کاذب ایجاد نکنند و کمک کنند تا این طرح بزرگ دولت هر چه بیشتر موفق شود.

وی گفت: برای رفع مشکلات بیمه ها جلسات متعددی داشتیم و تاکنون حداقل 14 جلسه برای رفع مشکل اعتباری سازمان بیمه سلامت ایرانیان برگزار شده و برای رفع مشکلات سازمان تامین اجتماعی نیز روزانه جلسه داریم و امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: زمانی که این دولت کار خود را آغاز کرد دفترچه های بیمه ارزشی نداشت یا ارزش آن بسیار کم بود تا جایی که برخی مراکز درمانی می گفتند نمی توانیم دفترچه بیمه را قبول کنیم اما امروز با اجرای طرح تحول سلامت این دفترچه ها دوباره ارزش پیدا کرده اند.

ربیعی گفت: اجرای طرح تحول سلامت ذینفعان مختلفی دارد و پزشکان، پرستاران، بیمه ها، بیمارستان ها و بیماران همه از ذینفعان این طرح بزرگ هستند. ممکن است این طرح اشکالاتی هم داشته باشد اما طرح تحول سلامت یک طرح پویا است و اشکالات آن به مرور برطرف می شود و نباید این اشکالات را بزرگنمایی کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که پیش روی این طرح قرار گرفت این بود که برای اجرای قانون بیمه همگانی پیش بینی می کردیم پنج میلیون نفر در کشور دفترچه بیمه نداشته باشند اما 11 میلیون نفر بیمه نشده ثبت نام کردند به همین علت با مشکلات مالی مواجه شدیم که در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی تاکید کرد: مکانیزم اصلاحی در درون طرح تحول سلامت دیده شده و این طرح حاصل یک کار علمی و هدفگذاری شده است که در طول تاریخ بعداز انقلاب بی نظیر است.

ربیعی گفت: موضوع مهمی که در اجرای این طرح قابل توجه است هماهنگی و همدلی دستگاه های مختلف دولت است و همه در دولت در کنار هم قرار گرفته اند تا این طرح بزرگ ملی به موفقیت نهایی خود برسد.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =