ایسنا نوشت: وزیر بهداشت از پرداخت معوقات گروه‌های پزشکی و بیمارستان‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت ایرانیان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: امروز افتخار داریم که در جمع برخی از همکاران حوزه سلامت در بیمه سلامت ایرانیان باشیم و فکر می‌کنم این هماهنگی بسیار ضروری است.

وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم هماهنگی خوبی بویژه در طرح تحول سلامت بین ما و بیمه‌ها وجود داشت. البته گاهی محدودیت منابع و عقب افتادگی‌های موجود کدروت‌هایی را بین بیمه‌ها به عنوان خریدار خدمت و همکاران ما به عنوان ارائه دهندگان خدمت ایجاد می‌کرد، اما طبق قولی که داده شده بنا است هم سازمان بیمه تامین اجتماعی و هم سازمان بیمه سلامت ایرانیان معوقات خود را تا آخر شهریور ماه تسویه کنند و امیدواریم همه گروه‌های پزشکی و پرستاران این دو هفته را نیز صبر کنند تا به موقع نسبت به آنچه که تعهد شده، بیمه‌ها بتوانند معوقات را تسویه کنند.

تجمیع بیمه‌ها، الزامی قانونی است

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تجمیع بیمه‌ها، گفت: تجمیع بیمه یک الزام قانونی است، اما در این مقطع مورد هدف ما نیست. ما در مورد آنچه که توافق کردیم و خدمات را ارائه کردیم باید به همه افرادی که ذینفع هستند و مطالبات خود را از بهمن ماه دریافت نکردند، پاسخگو باشیم.

هاشمی افزود: تجمیع بیمه بحثی ساختاری است و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری چه در وزارت بهداشت و چه در کل شاکله دولت موضوعی است که امیدواریم به تدریج عملیاتی شود.

وی در خصوص میزان بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفت: در این مورد آمار دقیقی وجود ندارد، اما فکر می کنم میزان بدهی هم در بیمه نیروهای مسلح و هم در تامین اجتماعی و هم در بیمه سلامت ایرانیان رقم قابل توجهی است، البته بیمه‌ها نیز مشکلاتی دارند و از دولت طلب دارند. اما هر کدام از ما با افرادی مواجهیم که برایمان کار انجام داده‌اند و من در حوزه سلامت باید پاسخگوی همکاران پزشک و پرستار باشم و طبیعی است که برای آنها قابل قبول نیست که بگوییم بیمه نتوانسته مطالباتش را دریافت کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    11 16
    اگر به آنجا رسیدیم که دریابیم معلم از چاه نفت با ارزش تر است، آنگاه می توانیم بگوییم ما حرکت خود را به سوی توسعه ی حقیقی آغاز کرده ایم. من معلم که از سال 92 معوقاتم مونده، چه زمانی و چه کسی معوقاتم رو پرداخت می کنه؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      6 4
      معلمی زیرمجموعه وزارت بهداشته یا آموزش و پرورش؟ ای کاش زمانی برسه که همه حق خودشون رو طلب کنند نه اینکه بخوان با مقایسه با سایر مشاغل حقشون رو بگیرن.در غیر اینصورت مسئولین همیشه میتونن بگن ما حق رو به هیچ گروهی نمیدیم تا همه در یک سطح باشن. اینجوری بهانه ای برای اعتراض نمیمونه
  • دکتر م A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 2
    هموطنان ؛چرا به این نظر که عین واقعیات را بیان فرموده ؛منفی داده اید ؟