ایلنا نوشت: نماینده مجلس نهم گفت:هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می شود. در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می‌شود.

عباس قائد رحمت در واکنش به انتشار خبر واردات 202 تن ساپورت در دولت دهم و همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به واردات این کالاهای غیر مورد نیاز نظارتی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: ما تکلیف داریم که حجاب را به درستی عنوان کنیم؛ آنطوری که شرع ما قبل از قانون می‌گوید حجاب باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های اجرا شدن فرهنگ حجاب در کشور باید فراهم شود، گفت: در این موضوع یکی بحث عرضه لباس مطرح است و بحث دیگر هم این است که ما چطور خودمان باورهایمان را درست کنیم. در مسائل فرهنگی دستگاه‌های متولی امر باید تلاش کنند؛ از سوی دیگر اگر ما هم نگذاریم لباسی وارد شود، خود فرد لباس را به داخل کشور می‌آورد و این بحث به تدریج گسترش می‌یابد و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما باید روی بحث اعتقادات و باورهایمان کارهای فرهنگی و تقویتی کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم تا همیشه همه درها را محکم ببندیم و بگوییم نباید چیزی وارد کشور شود. بحث دوم واردات است؛ قاعدتا اینکه 202 تن ساپورت در دولت گذشته وارد کشور شده، بحث آن دولت و این دولت نیست و همه دولتها تکلیف دارند مدیریت کنند و کالاهای ضروری وارد کشور شود و کالاهای لوکس و تشریفاتی و کالاهایی که مشکلاتی ایجاد کند بدانند که لزومی برای واردات آن وجود ندارد. هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می شود.

قایید رحمت عنوان کرد: در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می شود و ما باید کاری کنیم که جلوی قاچاق هم گرفته شود. متاسفانه کشور ما موفق نشده جلوی قاچاق را بگیرد و در حال حاضر در کشور قاچاق بیداد می‌کند؛ قاچاق تولید را نابود می‌کند و اجازه نمی‌دهد تولید کننده بداند چه چیزی را به چه میزان تولید کند و با دنیا رقابت کند و از فردای خود اطلاعی ندارد. امروز تولید می‌کند و فردا می‌بیند بازاری برای تولیدش وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که در دولت گذشته چرا این واردات صورت گرفته است؟ گفت: البته فرقی نمی‌کند هر دولتی که این کار را می‌کند، باید سیاست‌های آن دولت اجرایی شود و اگر سیاستش این بوده که این محصولات وارد نشود، پس چرا وارد شده و این را باید از متولیان امر آن دولت بپرسید. ما که در دولت گذشته مسئولیت نداشتیم و در مجلس بودیم و چنین آمار رسمی در آن زمان به اطلاع ما نرسید؛ آنهایی که تصمیم‌گیرندگان دولت گذشته بودند در این رابطه باید اظهار نظر کنند که سیاستشان چه بوده که واردات این محصولات را آزاد گذاشته‌اند، توجیه این افراد مهم است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    37 14
    پوشیدن ساپورت چه ایرادی داره؟ یه پوشاک شیک و خنک و سبک و ارزونه. دیگه یه پوشش خوب چه ویژگی ای باید داشته باشه؟
  • جاویدان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    6 12
    یکی نیست بگه خب اگر با وارد نکردنش قیمت زیاد می شد که خیلی خوب بود. وضعیت پوشش بهتر می شد.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    23 2
    پس تریاک هم وارد کنید چون بد جوری قیمتش بالاست.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    47 3
    عجب مانند این است که مسولان دخانیات بگویند برای این که سیگار قیمتش بالا نرود بسیار زیاد توزیع کنند
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    55 0
    اقا ساعتی چهار کانتینر قاچاق در ایران طبق خبری که خبرانلاین منتشر کرد کار من شهروند نیست.
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    37 0
    یکی به نعل و یکی به میخ
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    48 0
    "ما که در دولت گذشته مسئولیت نداشتیم و در مجلس بودیم "
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      7 0
      بله و از دید اقایون مجلس در دولت گذشته اصلا مسئولیتی نداشته و نظارتی نباید صورت می داده الانه که باید به همه کارهای دولت گیر بده و برای رسوا نشدن خودشون دست و پای دولت رو ببنده
  • عليرضا FI ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    3 5
    من مخالف دولت قبل هستم ولي خدايي چه طوري وزن كرديد،آيا ساپورت ها جمع آوري و بعد وزن شدندآيا جمعيت متوسط ساپوت پوشان بدست آمده و منهاي وزن آنها شده،ممنون ميشم اگه شفاف بشه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    14 0
    بازم بگید نمایندگان بفکر ملت نیستند حتی بفکر گرانی ساپورت هم هستند. آخه چقدر دلسوزی ما چه جوری جبران کنیم؟؟
  • صمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 3
    باسلام ساپورا چيه؟ يكي توضيح بده متشكريم.چون چيززيادي نيست همه اش 202تن
  • ارش ویسی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    من که هرچی گشتم نفهمیدم تاجرهایی که وارد میکنند کیا هستند؟ ماهیتشان چیه و کی اند و چه سابقه ای دارند اسم هیچ کس ار توی نت د. نیومد اگه کسی میدونه بهم بگه