تصویری از سلفی گیری رییس اتاق بازرگانی/ویژگی شیخ التجار اتریشی به روایت جلال پور

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می‌گوید: «هیات اتریشی را بیشتر، تجار و بازرگانان بخش خصوصی همراهی می‌کنند و امیدوارم به جایی برسیم که ما هم در سفرهای خارجی و در معیت رییس‌جمهور خودمان، 200 تاجر و کارآفرین همراه داشته باشیم.»

محسن جلال‌پور در تازه‌ترین نوشته اینستاگرامی خود نوشت: «امروز در حاشيه نشست با ریيس‌جمهور و هيات پرتعداد اتريشي، ملاقاتي با آقاي كريستف لايتل، ریيس اتاق اتريش داشتم. ايشان را بسيار خون گرم و با انگيزه ديدم. ايشان بسيار علاقه داشت كه ظرفيت‌هاي رابطه اقتصادي دو كشور ايران و اتريش افزايش پيدا كند و ابراز علاقه نشان داد كه افزايش روابط در بستر بخش خصوصي دو كشور تعريف شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال پور افزود: «آقاي لايتل ازسال دو هزار ریيس اتاق اتريش است و در سفرهاي متعدد به ايران، با مهندس خاموشي و پس از ايشان با دكتر نهاونديان ملاقاتهايي داشته و همواره سعي كرده روابط اقتصادي كشورش را با ايران حفظ كرده و ارتقا دهد.»

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این نوشته خود تصریح می‌کند: «آقاي كريس لايتل اكنون هم بسيار علاقه دارد كه كشورش اتريش، در بين كشورهاي اروپايي ارتباط اقتصادي بيشتر و مستحكم‌تري با ايران داشته باشد. به همين دليل قرارشد برنامه سفر هيات‌هاي تخصصي براي ملاقات‌هاي رو در رو تنظيم كنيم و ارتباط اتاق ايران و اتريش را ارتقا دهيم. ايشان در تمام اين سال‌ها سعي كرده تا ارتباط تجاري بين دو كشور را در حداقل ممكن، حفظ كند كه البته موفق هم بوده است.»

جلال‌پور متذکر می‌شود: «وقتي با هم به محل ملاقات‌هاي رو در رو رفتيم و فضاي شلوغ و پرنشاط آنجا را ديديم، هر دو خوشحال و خرسند شديم. به آقاي لايتل گفتم وقتي اين فضا را مي‌بينم، به همان اندازه كه موفقيت فرزندانم خوشحالم مي‌كند، از اين ملاقات‌ها هم خوشحال مي‌شوم و ايشان هم اشاره كرد كه بابت تلاش براي حفظ رابطه با ايران فشارهاي زيادي را تحمل كرده است. بعد همين حرف‌ها را در گفت وگو با خبرنگاران مطرح كرد و گفت به خاطر اين پافشاري سرزنش هم شده است.»

وی ادامه می‌دهد: «هيات اتريشي واقعا پرتعداد و كيفي بود. ٢٤٠ نفر، ریيس‌جمهور اين كشور را همراهي مي‌كردند و اگر زحمات چند روز گذشته همكارانم در اتاق ايران، به انعقاد چند قرارداد مشاركت بين بنگاه‌هاي ايراني و اتريشي ختم شود، خستگي همه را مي‌گيرد.»

رییس اتاق بازرگانی هچنین یادآور می‌شود: «درس ديگر اين‌كه هيات اتريشي را بيشتر، تجار و بازرگانان بخش خصوصي همراهي مي‌كنند و اميدوارم به جايي برسيم كه ما هم در سفرهاي خارجي و در معيت ریيس‌جمهور خودمان، 200 تاجر و كارآفرين همراه داشته باشيم. اين سلفي را هم در معيت پدرام سلطاني عزيز و آقاي كريس لايتل با گوشي خودم گرفتم.»

22539

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =