آتش گرفتن بوئینگ 777؛ نجات مسافران در 5 دقیقه

یک هواپیمای بوئینگ 777 شرکت بریتیش ایرویز در فرودگاه لاس وگاس به علت نقص فنی موتور بال چپ هواپیما آتش گرفت. مقصد این هواپیما لندن بود. مسئولان آتش نشانی گفتند 14 نفر را که به صورت جزئی زخمی شده بودند به بیمارستان فرستاده اند. بیشتر مصدومان دچار کبودی و بریدگی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 159 نفر سرنشین و 13 نفر خدمه هواپیما توسط 50 آتش نشانی که آتش را خاموش کردند از هواپیما خارج شدند. خلبان این نقص فنی را «خرابی فجیع» خوانده است. 
یک سخنگوی فرودگاه در این رابطه گفت: همه سرنشینان به سرعت و به شکلی امن از هواپیما خارج شدند و با اتوبوس به ترمینال بازگردانده شدند.تشکر زیاد ما از نیرو های اورژانش و خدمه هواپیما قابل توصیف نیست.

اداره فدرال هوانوردی «اف ای ای» اعلام کرده موتور بال چپ هواپیما که جنرال الکتریک آن را تولید کرده آتش گرفته است.

عکس هایی از آتش سوزی این هواپیما در صفحات اجتماعی توسط کسانی که در فرودگاه بودند پخش شده است.

خبرنگار گاردین که در هواپیما بوده پس از این حادثه در توئیتر نوشت: همین الان پس از اینکه موتور هواپیما آتش گرفت از هواپیما خارج شدیم، فکر نکنم کسی آسیب دیده باشد. وقتی هواپیما داشت بلند می شد خواب بودم، اما ناگهان هواپیما متوقف شد، سپس بوی دود آمد ابتدا به ما گفتن بنشینیم اما سپس فریاد زدند که هواپیما را تخلیه کنیم.

اولین نشانه از مشکلات وقتی معلوم شد که هواپیما قصد داشت پرواز کند، خلبان با برج مراقبت تماس گرفت که مشکلی دارند و سپس بعد از اینکه برج مراقبت اعلام شد هواپیما در آستانه آتش گرفتن است، اعلام کردند که دارند هواپیما را تخلیه می کنند.

فرودگاه مک کارن اعلام کرد که در ساعت 4:13 به وقت محلی خلبان به برج مراقبت کرد که مشکلی وجود دارد و تنها 5 دقیقه بعد آتش خاموش و هواپیما تخلیه شده بود.

این فرودگاه نهمین فرودگاه شلوغ در آمریکا است. امسال حدود 43 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه سفر کرده اند. مقامات فرودگاه اعلام کرده اند که یک باند فرودگاه پس از این بسته شد و بعضی از پرواز ها با تاخیر انجام شد.

مسافران پرواز به یک هتل در لاس وگاس برده شدند، اشتاینبرگ خبرنگار گاردین گفت: همه با خلبان دست می دادند.  به نظر می آمد که او شوکه شده است.

یک سخنگوی «بریتیش ایرویز» گفت که امنیت اولویت اول آنها است و از کسانی که زخمی شده اند مراقبت خواهند کرد.

این شرکت هواپیمایی درنامه ای از مسافران عذر خواهی کرد و گفت: ما این اتقاقی که برای شما افتاد را دست کم نمی گیریم، یک تیم را برای کمک به شما اختصاص داده ایم. پس از اینکه مقامات با شما گفتگو کردند، کاری می کنیم شما دوستان و آشنایانتان را ببینید.

بوئینگ اعلام کرده که تیم تحقیقاتیش دنبال جمع آوری اطلاعات در رابطه با این حادثه است.

در سال 2008 نیز یک بوئینگ 777 از «بریتیش ایرویز» در هنگام فرود آتش گرفت و منجر به زخمی شدن 47 نفر شد. همینطور سال 2014 یک هواپیما از همین هواپیمایی پس از اینکه در هوا آتش گرفت مجبور شد به فرودگاه بازگردد.

منبع: گاردین / ۹ سپتامبر ۲۰۱۵/ ترجمه: نیو صدر

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    159 6
    "این شرکت هواپیمایی درنامه ای از مسافران عذر خواهی کرد و گفت: ما این اتقاقی که برای شما افتاد را دست کم نمی گیریم، یک تیم را برای کمک به شما اختصاص داده ایم." حالا ببین چقدر به مسافراش بلیط first class و خسارت بده قابل توجه مسئولین ما که عذر خواهی کردن هم براشون سخته
    • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      4 16
      عکسه به نظر فتوشاپ میاد
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      14 2
      واقعا،گاهی دلم برای خودمون میسوزه...
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      3 0
      عذرخواهی تازه طلب کار هم میشن
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    77 7
    این هواپیما را به ایران می فروشند وما می خریم
  • بی نام RO ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    107 2
    نجات مسافران در 5 دقیقه ، به این میگن امنیت جان مسافر، برید یاد بگیرید
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    51 11
    ایران بود اول پرسنل پرواز می‌پریدن بیرون و جون خودشون نجات می‌دادن، بعدم تا آتش نشانی برسه کل مسافرا تلف می‌شدن خخخخخخخخخ
    • بی نام RO ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
      2 1
      بی انصاف
  • bijan A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    65 2
    اینجا این اتفاق می افتاد 200 نفر میمردن 50 نفر مفقود میشدن آخرش هم میگفتن تقصیر خلبان بوده
  • بابك IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    63 6
    از نظر ادب و فرهنگ ،3000 سال جلو بوديم ولي يهويي الكي 100 سال ازشون عقب افتاديم
    • مجید FI ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      16 5
      میشه دقیقا چند مورد از این برتری ادبی و فرهنگی به قول شما سه هزار ساله رو اسم ببرید؟ اینقدر شعار دادیم که خودمون هم باورمون شده در همه چیز سرتر بودیم.
  • حبیب A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    39 1
    جالبه مسافر با کیفش درحال ترک هواپیما هست.
    • سیدغریب A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      2 1
      شما جدی نگیرید اینها یه چیزی گفته ااند دیگه
  • سعید A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    5 0
    این بوئینگ 777 یکم تو زرد از آب در اومده ها... ظاهرا نقص ایمنی هاش داره کم کم زیاد میشه.هر چند که هواپیمای خیلی مدرن و گرونیه و ما در آرزوی برداشتن تحریم ها و خریدش هستیم.. نکته جالب رفتار با عزت و احترام با مسافرین سانحه هست که متاسفانه 180 درجه با رفتار مسئولین ما در زمان بروز سوانح هوایی فرق داره. همین چند روز پیش بود خبر انفجار در موتور پرواز تهران تبریز رو از خبر آنلاین خوندم که مسافران از عدم حمایت و پشتیبانی از مسافرانی که دچار شوک شده بودند بسیار ناراضی بودند..دریغ از یک ساندیس که بدستشون بدن...حالا هتل و خسارت مالی پیشکششون.. واقعا جای تاسفه
  • چوپان IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 2
    چقدر مردم بیسوادی داریم.. واقعا دلم بذای خودم میسوزه.. برای شما فرقون هم زیاده
  • باران A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    1 0
    ههبرین یه فکری به حال ایران140 بکنین