۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲

اقتصادنیوز نوشت:

این روزها نه‌تنها نام زمین‌خواران، بلکه نام دریاخوارن هم بیش از پیش به گوش می‌خورد و هر روز ساخت‌وساز غیر قانونی در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. 

در مورد ریشه‌یابی علت این اتفا‌ق فردین یزدانی، مدیر علمی طرح مسکن  گفت: ریشه اصلی زمین‌خواری‌ها و دریاخواری‌ها در کشور نبود نظام مدیریت شفاف زمین است. اگر سیستم اطلاعات مرکزی یا اطلاعات زمین به صورت شفاف در دسترس نباشد، وجود پدیده زمین‌خواری امری طبیعی خواهد بود.البته موضوع مطرح شده در بخش کارشناسی است و من با بخش مدیریت کلان کاری ندارم و ممکن است در این باره اقداماتی صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: من معتقدم هنگامی که سیستم درآمدزایی شهرداری‌ها و محلی‌ها فروش تراکم و زمین مازاد می‌شود، پدیده زمین‌خواری نیز هر روز گسترده‌تر می‌شود.همین مساله چه در دهستان‌ها و چه در مناطق آزاد بیشتر می‌شود‎ و تا زمانی که اصلاح ساختار و اصلاح مدیریت زمین صورت نگیرد و همچنین اطلاعات بانک های اطلاعاتی زمین به صورت گسترده اعلام نشود، زمین‌خواری ادامه می‌یابد.

یزدانی تصریح کرد: البته این موضوع در طرح جامع مسکن و در بند مربوط به زمین اشاره شده‎ است، اما‎ باید در این بخش نیز دولت وارد و از لحاظ سیستماتیک بااصلاح و کنترل این بخش مانع ادامه این رویه شود. 

3939 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    4 0
    مدیریت عالی