دانشمندان کشف کردند فیل‌ها یک زبان سری دارند که انسان‌ها نمی‌توانند آن را بشنوند.

محققان باغ وحش سن دیگو متوجه شدند با این که همه با صدا‌های بلند فیل‌ها کم و بیش آشنا هستند ، اما دوسوم این صداها در فرکانسی است که توسط گوش‌های انسان شنیده نمی‌شود.
برای این که دانشمندان بیش‌تر با این قسمت‌های غیر قابل شنیدن صدای فیل‌ها آشنا بشوند ، محققان میکروفن‌های بسیار حساسی را به همراه دستگاه‌های GPS به بدن  8 فیل مونث این باغ وحش متصل کردند.
به این ترتیب دانشمندان می‌توانستند متوجه شوند که این حیوانات بعد از تولید صداهای خاص چه کاری انجام می‌دهند.
ماتیو اندرسون که این تحقیقات را رهبری کرده است گفت : ما بعد ازاین تحقیقات از سلسله مراتبی که بین گله‌های فیل‌های مونث وجود دارد و از شیوه ارتباطی آن‌ها با یکدیگر شگفت زده شدیم.
این محققان متوجه شدند فیل‌های باردار زمانی که وقت وضع حملشان فرا می‌رسد با این صداهای غیر قابل شنیدن به دیگران این موضوع را اطلاع می‌دهند.
محققان معتقدند فیل‌ها در روزهای آخر بارداری خود صداهای خاصی تولید می‌کنند که به دیگران تولد یک عضو جدید را اطلاع داده و شاید از آن‌ها می‌خواهند از این پس خود را برای مراقبت از این عضو جدید آماده کنند.
شاید شما فکر کنید بچه این حیوانات که بیش از 136 کیلوگرم وزن دارد چندان توسط شکارچی‌ها تهدید نمی‌شود اما حقیقت این است که گله بزرگ کفتارها خطر جدی برای این حیوانات در حیات وحش محسوب می‌شود.
دکتر اندرسون و همکارانش در حال بررسی بیش‌تر هستند تا به رازهای این زبان سری دست پیدا کنند.
تلگراف ، 23 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =