محققان موفق به شناسایی 25 منطقه مختلف در سلول‌های سرطانی خون شده‌اند که کشف این نقاط به تولید داروهای جدید و موثرتر برای مقابله با سرطان خون کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا این پژوهشگران 25 منطقه فعال را روی مولکول وراثتی دی ان آ در سلول‌های سرطان خون شناسایی کرده‌اند که هر کدام از این مناطق می‌تواند به طور بالقوه، هدفی برای حملات دارویی جدید باشند.

این محققان می‌گویند: اگر ما موفق شویم، داروهای جدیدی برای مقابله با این فاکتورها تولید کنیم، قادر خواهیم بود سلول‌های بنیادی سرطان خون را که با داروهای معمول از بین نمی روند، نابود کنیم.

دانشمندان در این پژوهش، سلول‌های بنیادی سرطانی خون در 61 بیمار را با سلول‌های بنیادی خون افراد سالم مورد مقایسه قرار دادند.

بر اساس این گزارش، سلول‌های بنیادی سرطان خون نوعی از سلول‌های سرطانی هستند که تومورهای جدید می‌سازند و به گسترش سرطان در بدن کمک می‌کنند.

متخصصان خاطرنشان می‌کنند: هرچند داروهای ضد سرطان موجود در بازار به بهبود بیماران کمک می‌کنند اما در انواعی از سرطان خون موسوم به سرطان خونی حاد در مغز استخوان یا ای ام ال، سرطان مجددا عود کرده و نهایتا بیمار را می‌کشد.

به گفته محققان آمریکایی، این بار با شناسایی سلول‌های بنیادی سرطان خون امکان تولید داروهایی برای جلوگیری از بازگشت سرطان خون بویژه در مبتلایان به ای ام ال فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، در سرطان ای ام ال، گلبول‌های سفید خون دچار رشد جهش‌ یافته و غیرطبیعی می‌شوند و دیگر با عفونت‌ها مبارزه نمی‌کنند.

بیماران مبتلا به ای ام ال نه تنها در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های شدید قرار می‌گیرند، بلکه گلبول‌های قرمز خون خود را نیز از دست می‌دهند.

گلبول‌های قرمز خون واگن‌های حمل اکسیژن در درون بدن هستند و بیمار مبتلا به ای ام ال به دلیل از دست دادن این گلبول‌ها دچار خستگی و تنگی نفس شده و نهایتا جان خود را از دست می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =