استاندار کرمان در آیین اختتامیه نمایشگاه بومی سازی قطعات شرکت گل گهر گفت: چون هنوز تقریبا در ایام هفته دولت هستیم باید یاد کنیم از شهدای دولت و همچنین خدماتی که دولت تدبیر و امید انجام داد.

به گزارش خبرآنلاین، رزم حسینی ادامه داد: من کاری به مسائل کلی دولت در مهار تورم و مسائل سیاست خارجه و غیره ندارم. فقط در حوزه استان کرمان با نگاهی خدمت و باور به انجام ماموریت های تعیین شده با نگاه توسعه ای صحبت هایی راانجام می دهم.

وی در خصوص سیاست های اقتصادی اظهار داشت: ما در مجلس بحث توسعه اقتصادی را مطرح کردیم که خوشبختانه اثرات مثبتی را به دنبال داشنه است.

رزم حسینی ادامه داد: ما همچنین طرح مثلث توسعه را مطرح کردیم که بی شک مسئولین شرکت های بزرگ و کوچک حتما آثار این مثلث توسعه را به خوبی درک کرده و متوجه اهمیت آن شده اند. استاندار کرمان با بیان این که اقتصاد مقاومتی فقط در حد دستورالعمل ارائه می شود و باید در جایی به بهره برداری برسد گفت: برای اجرا و به نتیجه رسیدن از اقتصاد مقاومتی ما باید آنرا یک جایی اجرا کنیم. پس با تفکر بسیار به این نتیجه رسیدیم که می توانیم با استفاده از مثلث اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را در کرمان شبیه سازی کنیم.

وی در خصوص واگذاری شهرستان قلعه گنج به دولت گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که خدمات زیر بنایی در این شهرستان از بین رفته است. بعد از تامل در خصوص این مسئله به این نتیجه رسیدیم که واگذاری شهرستان قلعه گنج که به عنوان اولین واگذاری به بخش دولتی می باشد منطقی ترین راه است و خوشبختانه دولت قبول کرد طی صورت جلسه ای انقلابی واگذاری این روستا را به بنیان مستضعفان متقبل شود.

رزم حسینی در خصوص استفاده از نیرو های جوان اظهار داشت: ما 4 ماه است که از جوانان با استعداد کرمان استفاده کرده ایم و با آنها در دو مجرای کاملا مجزای جوانان با استعداد و در بخش دولتی این طرح را در استان جلو برده ایم و خواهیم برد.

استاندار در خصوص پتانسیل مالی کرمان اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به آمار و محاسباتی که ما داشته ایم هزینه درآمد در کرمان که به غیر از امنیت و اموزش و هنر می باشد دارای بالانس مثبت است. درآمد هایی که در استان داشتیم در برابر هزینه هایی که شده عددی را مثبت نشان می دهد. ما سال به سال در این برنامه 5 ساله میتوانیم این درصد را افزایش دهیم.

وی در خصوص آموزش نیز گفت: ما در حوزه آموزش نیز می خواهیم هدفمند باشیم و بودجه را در مسیر درست مصرف کنیم. رزم حسینی در بحث معادن گفت: من اینجا نمیخواهم هیچ کسی را محکوم و متهم یا تشویق کنم. این یک واقعیت تلخ است که معادن ما هم در حوزه ذغال سنگ و مس و هم سنگ آهن وکرومیت در توسعه اقتصادی استان همکاری نمی کنند. شرکت هایی که تاسیس شده اند معادن استان کرمان را از استان خارج میکنند و این امر باید تغییر کند.

وی ضمن اشاره به 6500 مورد اعتصاب کارگری از اول سال تا کنون درباره گستره این خروج سرمایه گفت: ما با مدیر عامل مس درمورد 2 میلیارد دلار ذخیره مس صحبت داشتیم که دارد به صورت کنسانتره از شهر خارج می شود و این کاملا خلاف رویه اقتصاد مقاومتی است.

رزم حسینی اضافه کرد: ممکن است در شروع کار در جاهایی مقاومت شود ولی این سیاستی راهبردی و خیر خواهانه است. من میتوانم وارد این حوزه ها نشوم ولی نیامده ام در دولت وقتم را تلف کنم. ما باید کرمان را با کمک یکدیگر بسازیم. اکثر روستاهای کنار معادن یه علت آلودگی دام ها و هوا تخلیه شده اند. شما کرمانی هستید و باید کرمان را با استفاده از اقتصاد مقاومتی بسازید. ما نمی توانیم بپذیریم که از جاده های استان کرمان به عنوان مسیر تخلیه معادن استفاده شود و مردم در کنارش فقیر باشند.

استاندار کرمان تصریح کرد: این آمار و ارقام تکان دهنده هستند. فقط 30 درصد سپرده های ما در کرمان است و 70 درصد آن به شهرهای دیگر منتقل می شود.

رزم حسینی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های پایین دستی در کرمان گفت: سعی کنید این تفاهم نامه ها اجرایی شود. نگویید کیفیت ندارد. صلاحیت ندارد. سعی کنید این شرکت ها را رشد دهید و از آن ها استفاده کنید. مگر نبودند شرکت هایی که سال ها پیش در گل گهر با سرمایه خیلی کم کارشان را شروع کردند و الان بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه دارند. نگذارید اسم ببرم.

وی در پایان گفت: ما از دولت پول نمی خواهیم، بلکه می خواهیم این پول گرفتن از دولت را در برهه زمانی خاصی با همت شما قطع کنیم. ما همچنین کمیته رفع موانع استان کرمان را تشکیل دادیم و سعی در هموار سازی مسیر شرکت ها و کارخانه های مختلف در زمینه مالیات و غیره داشته ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =