کارلوس کروش در مصاحبه ای تفصیلی از مشکلات فوتبال ایران سخن گفته اما یکی از بزرگترین کمبودهای تیمش را خلاء پر کردن جای خالی نکونام می داند.

داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ سال های پایانی بازی جواد نکونام پر بود از انتقادها به او. جواد هیچ وقت بازیکن عامه پسندی نبود. او نه خوب دریبل می زد ، نه خیلی چهره ویژه ای داشت ، نه در استقلال بازی کرده بود و نه پرسپولیسی بود. گل دربی نزده بود و اصلا ستاره روی جلدی نبود. او استانداردترین هافبک دفاعی فوتبال ایران در سال های بعد از انقلاب بود که برای بازی در پست شماره 6 توانست سال ها در لالیگای اسپانیا دوام بیاورد و رکورد بازی های ملی را هم بشکند. جواد البته در سال های فوتبالش اشتباهاتی هم داشت. شاید مهمترین اشتباهش در مقام کاپیتان تیم ملی ، چالشی بود که با افشین قطبی پیدا کرد. سرمربی وقت تیم ملی در جام ملتهای 2011 که البته هیچ گاه وعده های رنگارنگش برای موفقیت به جایی نرسید و وعده هایش یک به یک رنگ باختند. با این وجود ، نکونام در همه این سال ها یک رکن در تیم ملی بود و بعد از رفتن نسل بزرگانی چون دایی ، کیا ، هاشمیان و کریمی توانست با تشخیص کارلوس کروش برای 4 سال ، کاپیتان و همه کاره تیم ملی فوتبال ایران باشد. او در تیم همان نقشی را ایفاء می کرد که سال ها یکی مثل سیروس قایقران یا محمد پنجعلی و علی دایی انجامش می دادند. شاید حتی بالاتر از این ها او در تیم کارلوس کروش ، یکی مثل علی پروین بود که کسی روی حرفش نمی توانست حرف بزند و همه کاره تیم بعد از سرمربی بود. 
با رفتن جواد که ناشی از فشار رسانه ای بود ، جای خالی او در تیم حس می شود. تیم اگرچه بزرگترهایی چون آندو ، سید جلال و منتظری را دارد اما هیچ یک از این ها به گفته کارلوس نتوانستند برایش جواد نکونام باشند. آندو حالا کاپیتان اول تیم ملی است اما در مقام کاپیتان ، مشکلاتی دارد که کارش را دشوار می کند. او عادت به شوخی کردن دارد. شوخی های بی پایان ، عادت دارد خیلی تند حرف بزند و هر لفظی را بی اختیار برای هر بازیکنی به کار ببرد. این رفتارش و عصبیت هایی که گاه و بیگاه دارد ، این قدر تکرار می شوند که حتی گاهی کار به دلخوری بچه ها ، پاسخ دادن حرف هایش و گاه کشیدن به جاهای باریک تر می رسد. اتفاقاتی که خیلی خوشایند نیستند و اجازه نمی دهند آندو آن ژنرالی شود که مدام کارلوس کروش می گوید با رفتن نکونام ، تیم از دستش داده است. آندو با تمام خصوصیات جنگندگی و توانایی بالای فنی که دارد. با ظرافت های خاص و چهره فتوژنیکی که دارد و با همه محبوبیتی که با فوتبال درگیرانه اش می تواند به تیم ببخشد ، نیاز دارد تا کمی از این شوخی هایش کم کند. اتفاقی که همین چند روز قبل و در تمرینات ، دلخوری اشکان دژاگه ، نزدیک ترین دوستش در تیم ملی و هم اتاقی همیشگی اش را به همراه داشت و چیزی نمانده بود کارشان به جاهای باریک بکشد. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    4 29
    ژنرال یکیست اونم قلعه نویی
  • حسین IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    5 29
    ژنرال فقط امیرخان فقط
  • سمی US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 3
    جواد یه دونست اونم واسه نمونست دیگه هم تاش نخواهد اومد