تریلر «شاتر آیلند» ساخته مارتین اسکورسیزی در هفته اول اکران در بازار آمریکای شمالی با 2/40 میلیون دلار پرفروشترین فیلم هفته شد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید اسکورسیزی که در 2991 سینما روی پرده است، بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از او و لئوناردو دی‌کاپریو را رقم زد.

با توجه به اینکه «شاتر آیلند» تنها فیلمی بود که این هفته به طور گسترده در آمریکا اکران شده، برای قرار گرفتن در رده نخست فهرست فروش مشکل چندانی نداشت.

فیلم درجه R اسکورسیزی با بودجه‌ای در حدود 80 میلیون دلار ساخته شده و امیلی مورتیمر، مارک روفالو، بن کینگزلی، ماکس فون سیدو، میشل ویلیامز و پاتریشیا کلارکسن دیگر بازیگران آن هستند.

دی‌کاپریو و روفالو در «شاتر آیلند» نقش دو مارشال آمریکایی را بازی می‌کنند که سال 1954 برای تحقیق درباره فرار زنی از یک بیمارستان بیماران روانی در جزیره دورافتاده شاتر به این جزیره می‌روند.

فیلم جدید اسکورسیزی بر مبنای رمانی معمایی به همین نام نوشته دنیس لهان ساخته شده و اولین بار هفته پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت.

اسکورسیزی و دی‌کاپریو پیش از این در فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی»، «هوانورد» و «مردگان» با هم همکاری کرده‌ بودند که فیلم آخر اسکار بهترین کارگردان را برای اسکورسیزی به همراه داشت.

«مردگان»، فیلم قبلی اسکورسیزی و دی‌کاپریو سال 2006 در اولین هفته اکران 9/26 میلیون دلار به دست آورد. «شاتر آیلند» همزمان با آمریکا در 462 سینما در 9 کشور دیگر نیز اکران شد و 1/9 میلیون دلار فروخت. این فیلم با 4/3 میلیون دلار بیشترین فروش در سطح بین‌المللی را در اسپانیا داشت.   

فیلم رومانتیک «روز ولنتاین» ساخته گری مارشال به عنوان پرفروشترین فیلم هفته قبل آمریکا، این هفته حدود 70 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 2/17 میلیون دلار فروش در 3665 سینما در رده دوم قرار گرفت.

در همین حال، فیلم سه‌بعدی «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون در دهمین هفته نمایش 1/16 میلیون دلار دیگر فروخت و ضمن اینکه فیلم سوم شد مجموع فروش خود را در آمریکا به 8/687 میلیون دلار رساند.

از سوی دیگر، موفقیت‌های «آواتار» در سطح بین‌المللی همچنان ادامه دارد. فیلم جدید کامرون این هفته در 71 کشور و 7600 سینما 51 میلیون دلار فروخت و برای دهمین هفته پیاپی پرفروشترین فیلم این بازار شد.

مجموع فروش «آواتار» در سطح بین‌المللی به رقم خیره‌کننده 78/1 میلیارد دلار رسیده و  فروش جهانی آن 468/2 میلیارد دلار شده است. با این شرایط حتی با مبنا قرار دادن نرخ تورم، «آواتار» بالاتر از «تایتانیک» پرفروشترین فیلم تاریخ سینماست.

رده چهارم فهرست پرفروشترین فیلم‌های هفته در آمریکا از آن «پرسی جکسن و خداگونه‌‌ها: سارق آذرخش» ساخته کریس کلمبوس شد. این فیلم فانتزی در دومین هفته نمایش با 51 درصد کاهش 3/15 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را به 7/58 میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک «مرد گرگ‌نما» با بازی بنیسیو دل‌تورو هم در هفته دوم اکران حدود 69 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 8/9 میلیون دلار عنوان پنجم را به دست آورد. مجموع فروش فیلم 3/50 میلیون دلار شده است.

درام رومانتیک «جان عزیز» ساخته لاسه هالستروم، فیلم خانوادگی «پری دندان» به کارگردانی مایکل لمبک، «قلب دیوانه» با بازی جف بریجز و مگی جیلنهال، تریلر جنایی «از پاریس با عشق» با بازی جان تراولتا و تریلر «لبه تاریکی» با بازی مل گیبسن فهرست 10 فیلم پرفروش هفته را کامل کردند.

در مجموع فروش 10 فیلم پرفروش هفته حدود شش درصد بیشتر از هفته مشابه پارسال بود. در حوزه نمایش‌های محدود، تریلر سیاسی «روح‌نگار» ساخته رومن پولانسکی در چهار سینما 179 هزار دلار فروخت.

ورایتی / 21 فوریه

خبر «فیلم جدید لئوناردو دی‌کاپریو پیشتاز گیشه‌های فروش شد» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =