استاندار کرمانشاه معتقد است: برای اینکه عقب‌ماندگی‌های کشور جبران شود، باید نرخ رشد اقتصادی کشور به بالای هشت درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در مراسم افتتاح چهار طرح‌ صنعتی استان که امروز(چهارم شهریور) انجام شد، گفت: اگر می‌خواهیم واحدهای تولیدی ما موفق باشند و بعد از مدتی درگیر رکود و ورشکستگی نشوند، باید از افراد کاربلد و اهل‌کار استفاده کرد که توان و تجربه کافی داشته باشند و ما نیز به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید از این افراد حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال بهبود فضای کسب و کار و تهسیل امور است، افزود: ما هم این مهم را در استان پیگیری می‌کنیم و هر هفته دو جلسه ستاد تسهیل برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی داریم.

به گفته استاندار کرمانشاه دولت تدبیر امید اهتمام ویژه‌ای نیز به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، ایجاد شغل جدید و پایدار و کمک به حوزه صنعت و اقتصاد کشور دارد.

رضایی بابادی با بیان اینکه دولت تلاش کرد تورم را مهار کند، خاطرنشان کرد: اگرچه دولت تورم را از بیش از 42 درصد به 15 درصد رساند، اما همزمان تلاش کرد رکود را هم پشت سر بگذارد و به رکود تورمی تن ندهد.

وی عنوان کرد: هنر دولت این بود که در شرایط سخت که هنوز درگیر تحریم هستیم کشور را مدیریت کند و بر عکس ندانم‌کاری‌های گذشته، با تدبیر شرایط اقتصادی کشور را بهتر کند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه اظهار کرد: دولت توانست نرخ رشد اقتصادی را از منفی 6.8 درصد به بالای سه درصد برساند و امیدواریم بر اساس افق 1404 که مقام معظم رهبری ترسیم کرده این عدد را به بالای هشت درصد برسانیم.

رضایی بابادی با بیان اینکه توان مدیریت مشکلات در کشور وجود دارد، یادآوری کرد: این توانایی را در حصول توافق هسته‌ای دیدیم که تیم مذاکره کننده ایران توانست دل مردم را شاد کند.

وی گفت: رئیس جمهور نیز توانست با تدبیر و تجربه خود مشکلات کشور را مدیریت کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ما هم این سیاست‌ها را در استان پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: در خدمت سرمایه‌گذاران توانمند هستیم.

مهندس رضا رحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برنامه‌های خوبی برای صنعت و اقتصاد کشور در سطح کلان دارد، گفت: این برنامه‌ها رونق تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری، کشاورزی و ... را برای کشور در پی دارد.

وی افزود: ما هم باید این سیاست را در استان پیش بگیریم و از فرار سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از افتتاح واحد صنعتی فرش در کرمانشاه ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: دو واحد فرش دیگر نیز از همین گروه تولیدی در راه است.

رحیمی معتقد است: کرمانشاه با پتانسیل‌هایی که در حوزه فرش دارد می‌تواند به مرکز تولید و صادرات فرش به عراق تبدیل شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =