استاندار البرز با تاکید بر وجود توانمندی و ظرفیت های فراوان در این استان، بسترسازی و ایجاد زمینه برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های خارجی در البرز را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز، سیدحمید طهایی روز چهارشنبه در حاشیه گشایش طرح توسعه آزمایشگاه داروهای گیاهی اشتهارد در جمع خبرنگاران گفت: به همین منظور در نظر داریم بسته پیشنهادی سرمایه ‌گذاری را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهیم.
وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده پس از لغو تحریم ها، قرار است واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در البرز که امکان افزایش ظرفیت دارند، مجموعه ای از اطلاعات خود را به صورت بسته پیشنهادی در اختیار شرکت‌های خارجی برای مشارکت قرار دهند.
وی تاکید کرد: باید در مورد شرکت‌های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در البرز شرایطی را فراهم کنیم که ما پیشنهاد‌ دهنده طرح های مشترک باشیم و این از گام‌های اصلی برای سرمایه ‌گذاری در استان محسوب می‌شود.
طهایی به گشایش آزمایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان اشتهارد نیز اشاره کرد و گفت: محصولات این واحد از جمله نیازهای پرمصرف در جامعه است که به همین علت انواع محصولات وارداتی در بازار وجود دارد که به صورت قاچاق یا عادی وارد شده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

یکی از راههای جلوگیری از محصولات قاچاق گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان است

استاندار البرز افزود: اکنون ورود کالاهای قاچاق در حوزه بهداشتی و آرایشی، مشکلات و معضلاتی را در جامعه ایجاد کرده است و بطور قطع تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان که بخشی از این محصولات را برای اولین‌بار در کشور تولید و عرضه می کنند، می توانند مانع ورود محصولات قاچاق شده و یا دستکم میزان آن را کاهش دهند.
طهایی گفت: به عنوان نمونه اغلب مکمل‌های غذایی منشا طبیعی و بومی دارند و باید از این امکانات طبیعی برای مصونیت در مقابل بیماری‌ها نهایت استفاده را کرد.
وی گفت : اینکه برای تولید محصولات بهداشتی در این مجموعه از ماشین‌آلات داخلی استفاده شده ابتکار بسیار خوبی است که با این روند می توان به توسعه و گسترش هرچه بیشتر این واحدها امیدوار بود.

دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه گذار همکاری لازم را داشته باشند

استاندار البرز خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان که متولی صدور مجوز و همکاری هستند، باید به همراه تولیدکنندگان و بخش اقتصادی زمینه جذب سرمایه‌گذار در این بخش را فراهم سازند.
وی ادامه داد: در جلسات اتاق بازرگانی، شورای‌ گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه‌ها مرتبط باید نهایت همکاری را برای رفع مشکلات سرمایه گذاران داشته باشیم و امیدوارم آنچه تاکنون در این راه انجام شده مفید واقع شود.
یادآور می شود: 58 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان اشتهارد در استان البرز به بهره‌ برداری رسید.
مدرسه خیرساز حضرت علی‌اصغر(ع) در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع و آزمایشگاه داروهای گیاهی با ایجاد 100فرصت شغلی جدید از مهمترین این طرحها بود که با حضور استاندار البرز و شماری از مدیران و مسوولان استان البرز گشایش یافت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =