ایرنا نوشت:

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: روند مذاکرات هسته ای و دستیابی به توافق بین ایران و گروه 1+5 با توجه به منافع ملی کشورمان پیش رفته است.

علی اکبر صالحی دوشنبه شب در دیدار با نخبگان علمی وکارکنان سازمان ملی استاندارد در کرج، با اشاره به مذاکرات پیچیده هسته ای، افزود: با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش های دولت تدبیر و امید و حمایت بی بدیل ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی توانستیم این توافق را با توجه به منافع جمهوری اسلامی ایران و خواسته این نظام به نتیجه مطلوب برسانیم.

صالحی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران نخستین کشوری است که توانسته غنی سازی خود را به تایید جامعه جهانی برساند، گفت: با اقداماتی که صورت گرفت می توانیم برنامه فعالیت صلح آمیز و نشاط هسته ای را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در مذاکرات تیزهوشی و تدبیر مقام معظم رهبری باعث شد بتوانیم به خوبی و با اقتدار حضور یابیم و در این زمینه ایران توانست در مقابل جهان اسکتبار منطق خود را با ادب و اخلاق بر آنها تحمیل کند.
وی در ادامه صبر و بردباری مردم ایران را تحسین کرد و اظهار داشت: مردم ایران همواره بعد از انقلاب در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و به خوبی نقش ایفا کردند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: با پشتیبانی مردم، مسوولان و مجلس بود که توانستیم مذاکرات را با قدرت به نتیجه برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سیر تحولات مربوط به انقلاب اسلامی و نقش امام (ره) و حمایت های مردم در به ثمر رسیدن آن اشاره کرد و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل ( ره ) احیاگر دین شد به گونه ای که اثرات انقلاب پرشکوه اسلامی ایران همواره در سراسر جهان قابل مشاهده است.
صالحی همچنین انقلاب اسلامی را الگویی بی نظیر برای همه جوامع دانست و گفت: اکنون در دنیای غرب کرسی های بسیاری در زمینه اسلام شناسی برگزار شده و کتاب های ارزشمندی درباره اسلام در حال انتشار است، چون به این نتیجه رسیده اند که جوامعی ماندگار هستند که در آن آرامش و آسایش باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه از مسوولان سازمان ملی استاندارد ایران برای فرآهم آوردن فضای گفت و گوی با فرهیختگان و محققان در استان البرز تشکر کرد.
درپایان لوح سپاس به پاس تلاش های بی شائبه درمذاکرات هسته ای، ازسوی انجمن همیاراستان البرزبه علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی اهدا شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =