مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بر نصب چندین بی خطرساز بیمارستانی در نقاط مختلف کرج تأکید کرد.

به گزارش فارس در کرج ،حسین محمدیاظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در کلانشهر کرج به آن توجه شود جداسازی زباله‌های بیمارستانی است؛ مدیریت پسماند از مهمترین اقداماتی است که برای حفظ محیط زیست باید انجام شود.

این مسئول گفت: پسماندهای پزشکی در زندگی روزمره ما تأثیرات بسیار منفی در پی خواهد داشت که باید تدابیر و اقدامات کارشناسی شده برای مدیریت این پسماندها انجام شود.
محمدی خاطرنشان کرد: این پسماندها حتی در کشاورزی و چرخه غذایی نیز وارد شده است و این نشان از عدم نظارت عملی دستگاه‌های متولی است.
وی از سازمان‌های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند خواست، جهت مدیریت پسماندهای پزشکی استان، اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند استانی به تبعیت از طرح جامع پسماند کشور انجام شده است، گفت: تبیین طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان‌ها نیز در دست اقدام است.
وی در خصوص لزوم جداسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی از پسماندهای عادی در مبداء و حتی پس از بی‌خطرسازی جهت دفن در سایت ویژه پسماندهای عفونی تاکید کرد و انجام این امر مهم را منوط به همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و سازمان مدیرت پسماند استان عنوان کرد.
به گفته محمدی مقررر شده دانشگاه علوم پزشکی استان ظرفیت‌های خالی بی خطرسازهای بیمارستان‌ها را در استان به دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند استان ارائه تا نسبت به تعیین چند نقطه جهت نصب بی‌خطرساز در سطح شهرستان کرج اقدامات لازم صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =